Adoptie deel2

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Galateia
Kolonel
Kolonel

Re: Adoptie deel2

Berichtdoor Galateia » 22 feb 2009 09:10

Tja, wat er echt achter zat gaan we de komende weken wel ontdekken. Het is nog niet helemaal klaar, maar de toestemming hebben we gelukkig. Dat slaapt toch wel een heel stuk lekkerder... nou ja, ik slaap weer wat uurtjes. De boosheid en het malen is er nog niet helemaal uit, maar het gaat steeds beter :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 22 feb 2009 10:28

Het klinkt inderdaar erg bizar, die punten waarop ze jullie afwezen. Maar zouden ze niet ieder christelijk echtpaar zo proberen te benaderen op het punt van de erfzonde?
ja, dat is mijn mening dan he.....

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 22 feb 2009 10:52

Nee, ik ken genoeg paren die dat niet kregen. Ik denk dat het komt door de strenge achtergrond van mijn man. Hij heeft gewoon verteld uit wat voor soort streng reformatorisch nest hij komt. En onze bimbo van een onderzoekster zal dat er wel uitgehaald hebben en verder niet begrepen hebben, wat we hebben gezegd. Ze was namelijk echt in de gesprekken zo oliedom. Dan vertelden we dat we allebei een halve baan gaan werken, zodat kinderopvang niet nodig is, begreep ze er niks van! Ze bleef maar zeggen "ja, maar op een gegeven moment is het adoptieverlof toch voorbij en hoe gaan jullie het dan doen?" "wanneer gaan jullie weer allebei werken en wanneer moeten de kinderen naar de opvang?" En dan zeiden wij weer heel rustig, dat we niet gebruik gaan maken van kinderopvang, omdat 1 van ons altijd thuis is, en stelde ze weer met glazige ogen een domme vraag...

Om maar even een idee te geven. En dat is er gewoon mis gegaan. Zo zijn er ongetwijfeld meer dingen die ze gewoon nooit begrepen heeft. Maar welke... dat is dus nu nog even een raadsel!

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 22 feb 2009 12:41

=D> Yeeeeeesss!

Van harte gefeliciteerd, wat een gaaf nieuws :D

Vervelend dat het nog zo vreemd is gelopen. Hopelijk komen jullie er nog goed uit met de 'deskundigen'.
Maar het eerste bericht wat je kreeg was dus negatief? Ik wil niet weten hoe dat was.. haha!
pobody's nerfect

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 23 feb 2009 16:58

Lieve Galateia en man,
wat ontzettend fijn dat jullie de toestemming hebben gekregen! Jammer genoeg na heel veel vechten en na nog meer frustratie, maar uiteindelijk telt toch het resultaat: jullie droom kan in vervulling gaan!
Heel veel sterkte bij het opheldering verkrijgen en verwerken van alle frustraties! Hopelijk kunnen jullie er ook nog een beetje van genieten!

liefs, elvira

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 24 feb 2009 15:32

Tof Galateia! Wat zal dat een enorme opluchting zijn! Lekker een flinke stap vooruit, we wachten vol spanning af wat er verder allemaal nog komen gaat!

Vonkie

Berichtdoor Vonkie » 25 feb 2009 11:02

Wauw, gefeliciteerd meid! En wat een vervelende situatie zeg daarvoor. Nouja, gelukkig is het goed gekomen :) !

Hoelang duurt het nu nog ongeveer voordat jullie een kindje krijgen?

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 25 feb 2009 11:46

Wauw, wat een geweldig nieuws! Van harte gefeliciteerd Galateia en man! :yahoooo:
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 26 feb 2009 09:18

bloempie schreef:Wauw, wat een geweldig nieuws! Van harte gefeliciteerd Galateia en man! :yahoooo:

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 26 feb 2009 09:37

Wauw, wat gaaf!!!! gefeliciteerd allebei en nu proberen te genieten!! :yahoooo:
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 26 feb 2009 09:41

Van harte gefeliciteerd! Ik weet zeker dat jullie goede ouders zullen worden. Wat is nu het vervolg van deze procedure?

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 26 feb 2009 11:03

Wat een geweldig nieuws!!!

Het lijkt erop dat ze gewoon iets zochten waarop jullie afgewezen konden worden. Misschien een soort van ongeloof dat jullie relatie zo stabiel is, terwijl jullie nog zo jong zijn? Zo komt het in ieder geval op mij over.....

Maar geniet er van!!!!!!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 26 feb 2009 12:20

@Bumba: wij denken ook, dat dat het is geweest, in combinatie met het strenge gezin waar mijn man uit komt. Van dat laatste wisten we, dat de Raad daar argwanend tegenover staat, maar wij dachten dat wel was gebleken, dat wij niet lijken op hoe het bij mijn man thuis er aan toeging...

Hoe het nu verder gaat? Voordat alles in orde is, zal het nog wel een paar weken duren. Ergens eind maart of begin april zullen onze papieren dan bij een vergunninghouder liggen. En dan duurt het nog een hele lange tijd voordat wij een kindje zullen hebben, reken maar op jaren. Hoeveel jaren? Ik heb geen idee. Dat is eigenlijk alleen bij China enigszins te voorspellen, omdat daar met wachtlijsten wordt gewerkt, die op datum van inschrijving werkt. Alle andere landen werken anders: natuurlijk heb je een wachtlijst, maar die volgorde wordt niet altijd aangehouden, men kijkt naar waar men denkt dat dat specifieke kind het beste past.

Anyway, het zal nog wel een hele lange tijd gaan duren. Eerst maar eens hopen, dat de Raad vandaag of morgen nog belt voor de volgende afspraak!

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 feb 2009 12:50

Van harte gefeliciteerd. Je bent nu officieel zwanger :lol: ! Maar dan zonder alle ongemakken. Hopelijk wordt het geen olifantendracht. :wink:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 28 feb 2009 12:54

:lol:
Gefeliciteerd Galateia & man! God heeft jullie tot nu toe bewaard en ik hoop dat Hij jullie zegent met prachtige kinderen!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”