Zelfbevrediging

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rafaell

Re: Zelfbevrediging

Berichtdoor rafaell » 24 feb 2009 17:47

Hoezo? De vrouw is dus een veredelde baarmachine en seks mag niet als je nog even niet aan kinderen toe bent of als je vrouw onvruchtbaar of al zwanger is?

elosa
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor elosa » 24 feb 2009 18:23

Waarom de seks na het huwelijk?
@ Raffael

Omdat God wil dat wij één worden met slechts één persoon. Seks betekent voor God, dat je een duurzame relatie aangaat. Een relatie voor altijd! En voor het huwelijk is dit nog niet vastgelegd, heb je nog niet je beloften naar elkaar uitgesproken. God wil ons beschermen, omdat Hij weet hoe jongens en mannen en meisjes en vrouwen kunnen zijn. Hij wil ons beschermen tegen mannen en vrouwen die alleen seks willen. En ik ben blij dat Hij daarvoor waakt! Ik zelf kan die mannen (of vrouwen in geval van man zijn) niet van binnen bekijken!
Na het trouwen kun je ook nog scheiden ja, maar ook dat is tegen Gods wil. En ook voor het huwelijk kun je elkaar al beloften doen ja... maar wettelijke regelingen geven meer veiligheid. En dat durf je toch wel aan, als je toch een duurzame relatie wilt...

En de seksualiteit is niet alleen bedoelt om kinderen te baren. Dat is wel een functie, maar het hooglied gaat over liefde. Over prachtige liefde! En daarin wordt toch niet alleen over kinderen baren gesproken. Dat kan ik me namelijk niet gelijk herinneren.
Waarom kinderen nog geen kinderen mogen baren? Heb je wel eens gekeken naar een 12- jarige? Heb je wel eens met dat 'kind' gesproken? Díe jongevrouw is nog helemaal op zichzelf gericht! En een kind verdiend meer dan dat... Ik heb genoeg kinderen gezien die zelf ook kapot gaan aan zulke ouders. De ouder moet zichzelf opzij kunnen zetten voor het kind! Moet klaar zijn met zichzelf, voor een groot deel. Een 12-jarige moet daar nog aan beginnen. De meeste dan. En de kinderen die er al aan begonnen zijn, hebben meestal nogal wat meegemaakt, en moeten dat eerst uitknobbelen.

En waarom zelfbevrediging een probleem kan zijn?
Omdat ik van God houd! En stel dat Hij niet wil dat ik dat doe... dan wil ik het ook niet doen. Ik wil Hem geen pijn doen! Daarom probeer ik hier voor een deel antwoorden te krijgen, die ik niet helemaal krijg :S... :D...
God is liefde

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 24 feb 2009 18:34

Als jij het niet voor God zou kunnen verantwoorden elosa, stop dan meteen met zelfbevrediging. De meningen zijn hierover zo enorm verdeelt, dat je voor jezelf wel een lijn moet trekken.

Treborg, ik ben het absoluut niet met je eens. Natuurlijk is seks gemaakt als voortplantingsmiddel, maar waarom zouden mensen er dan zo van genieten als het alleen daarvoor is? Dat gevoel is ook gegeven van God en daarom denk ik niet dat seks alleen is voor de voortplanting. Maar dit is een klein beetje offtopic.

Treborg
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Treborg » 24 feb 2009 18:57

je mag ook wel lol hebben maar tegenwoordig komt dat op de 1ste plaats en dat vind ik niet kloppen het is toch veel specialer om het met 1 persoon allemaal te ontdekken of zit ik daar nou helemaal verkeert??
wat stelt het anders nog voor?

rafaell

Berichtdoor rafaell » 24 feb 2009 19:45

Waarom is dat veel specialer? Waarom zou het anders niets meer voorstellen? Afijn volgens mij gaat het hier over zelfbevrediging dus laten we het daar weer over gaan hebben :)

Treborg
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Treborg » 24 feb 2009 20:16

prima ;) :P

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 24 feb 2009 22:45

Treborg schreef:je mag ook wel lol hebben maar tegenwoordig komt dat op de 1ste plaats en dat vind ik niet kloppen het is toch veel specialer om het met 1 persoon allemaal te ontdekken of zit ik daar nou helemaal verkeert??
wat stelt het anders nog voor?

Als je toch samen "aan het ontdekken" slaat, dan is het toch alleen maar handig dat één van de twee de boel alvast een beetje verkend heeft. Ik zie het al helemaal voor me...

hij: Ok... en nu?
zij: geen idee...
hij: Hoezo, geen idee?
zij: tja, ik heb toch ook geen idee hoe dit allemaal werkt?
hij: Hmm, ja, ok, als ik nu eens hier druk.
zij: nee, au..
hij: Ok, hier dan?
etc, etc
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Kitty
Mineur
Mineur

Berichtdoor Kitty » 25 feb 2009 00:26

Ach jee, nou ja, ging jouw eerste keer zo?

Het is misschien ook heel handig om een stel bij hun trouwen het boek 'Haar seksbijbel' van Goedele Liekens cadeau te doen, reuze nuttig om even te studeren hoe het allemaal werkt en moet. Of is dat ook compleet not done in refo kringen?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

rafaell

Berichtdoor rafaell » 25 feb 2009 00:39

Ja het is toch wel handig dat je iig weet waar de clitoris zit.

Tamerlan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tamerlan » 25 feb 2009 00:40

Treborg schreef:het is toch veel specialer om het met 1 persoon allemaal te ontdekken of zit ik daar nou helemaal verkeert??

Nee hoor, je zit goed: niets specialer dan met 1 persoon: jezelf :lol: .

@ Rafaell: handig voor de man of de vrouw ;-)?
Barmhartigheid wil ik, geen offers.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 25 feb 2009 00:45

Voor allebei natuurlijk, dan geniet de vrouw ook en dat is fijn voor de man, als hij van haar houdt wil hij toch dat ze geniet en ook klaarkomt.

Tamerlan
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Tamerlan » 25 feb 2009 00:51

Inderdaad. En ik ben ervan overtuigd dat het het huwelijksgeluk van vele echtparen zou verhogen als - beide - partners van tevoren meer kennis hadden van elkaars lichamen en het liefdesspel (daarbij al dan niet geholpen door ervaring met zelfbevrediging).
Barmhartigheid wil ik, geen offers.

rafaell

Berichtdoor rafaell » 25 feb 2009 01:15

Door zelfbevrediging weet je in ieder geval zelf wat je opwindt en kun je dat ook communiceren naar je partner inderdaad.

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 25 feb 2009 09:19

rafaell schreef:Inderdaad. Kinderen zitten dan nog op school en kun je nog niet volledig verantwoordelijk houden voor de daden. Waar blijft dan de opleiding? Onze kenniseconomie? De onafhankelijkheid van de vrouw? En waarom je dan geen zelfbevrediging meer hebt ontgaat me volledig, partners hebben niet altijd tegelijkertijd behoefte aan seks, dan zal een van de twee toch aan zelfbevrediging moeten doen. Afijn, waarom zelfbevrediging een probleem is ontgaat me ook volledig. Net als waarom seks buiten het huwelijk per definitie een probleem is.

precies, het past niet in onze maatschappij, omdat het nodig is dat we doorleren.
En "behoefte aan seks" vind ik onzinnig. Seks is geen behoefte, omdat je niet doodgaat als je geen seks hebt.
Probeer even vanuit een ander perspectief te kijken, Rafaell. Ik plaats deze opmerking namelijk vanuit een Bijbelse visie. misschien dat je het vanuit dat oogpunt nog kan begrijpen.
Voor mijzelf kan ik je wel begrijpen. Zonder Bijbel had ik er ook op los geleeft, dus begrijp ik je volkomen.

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 25 feb 2009 10:45

DesertRose schreef:Probeer even vanuit een ander perspectief te kijken, Rafaell. Ik plaats deze opmerking namelijk vanuit een Bijbelse visie. misschien dat je het vanuit dat oogpunt nog kan begrijpen.
Voor mijzelf kan ik je wel begrijpen. Zonder Bijbel had ik er ook op los geleeft, dus begrijp ik je volkomen.

Serieus? Er wordt veel vaker gezegd dat men helemaal los zou slaan als men niet in God geloofde. Snap je dat die gedachte me heel erg beangstigd. Dat zodra iemand zijn geloof in de Bijbel verliest, verandert in een massamoordende serieverkrachter. (dat bedoel je vast niet met "er op los leven", maar in sommige gevallen ben ik daar niet zo zeker van) Gelukkig is het zeer goed mogelijk de sociaal wenselijke remmingen te ontwikkelen zonder daarbij te moeten terugvallen op God of de Bijbel.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Terug naar “Archief”