Manlief en ik zijn vandaag op stoffenjacht geweest! Iets waar ik weken al zin in had, maar waar ik door omstandigheden niet aan moest denken!
Vandaag ben ik helemaal los gegaan. Op de lapjesmarkt in Utrecht heb ik echt een berg stoffen voor 1 en 2 euro per meter gekocht. Heb nog even met een lap ruwe zijde in mijn handen gestaan, maar besloten dat ik daar eerst echt een mooi doel voor moet hebben in mijn hoofd, alvorens het te kopen. Achteraf baal ik, want oe... wat een mooi stofje. Maar... ik moet niet zeuren
Daarna in Rotterdam-Centrum nog wat stofjes op de kop getikt en later op de Afrikaandermarkt ook nog een paar leuke lappen en een berg blinde ritsen.
Al met al heb ik weer een goed gevulde kast!
@Annet: een paar pagina's terug vroeg je hoe ik dat deed als ik zelf een kledingstuk bedenk. Heel simpel. Als je goed patroon hebt, dan kun je dat als basis gebruiken. Maar het patroon kun je verder loslaten en je uitleven. Maar dan heb je ongeveer de juiste verhoudingen, zodat het allemaal ook klopt. Verder kun je ook gewoon jezelf als paspop gebruiken en gewoon vaak aan en uit kleden, passen, etc. Soms mislukt iets vreselijk, soms komen er de meest brute creaties uit voort
Zow. Wat is de wereld toch mooi