Gezin en ... hobby's

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

*Annet*
Generaal
Generaal

Re: Gezin en ... hobby's

Berichtdoor *Annet* » 20 feb 2009 06:39

Een aantal jaar geleden zag je best wel kleding met een knoop erin gelegd. Capuchonshirt en rokken met aan de zijkant een knoop. Eigenlijk lijkt het mij wel leuk om zoiets te maken voor mijn mutsie. Heeft iemand enig idee hoe ik dat zou moeten doen?
ja, dat is mijn mening dan he.....

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 20 feb 2009 13:07

k heb hier nog een stapel oude knippieideeen liggen.. wil daar zondag wel ff inbladeren of er nog wat in zit.... dr stond wel zoiets in.. als ik diep graaaaf in mijn geheugen...

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 feb 2009 17:26

Manlief en ik zijn vandaag op stoffenjacht geweest! Iets waar ik weken al zin in had, maar waar ik door omstandigheden niet aan moest denken!

Vandaag ben ik helemaal los gegaan. Op de lapjesmarkt in Utrecht heb ik echt een berg stoffen voor 1 en 2 euro per meter gekocht. Heb nog even met een lap ruwe zijde in mijn handen gestaan, maar besloten dat ik daar eerst echt een mooi doel voor moet hebben in mijn hoofd, alvorens het te kopen. Achteraf baal ik, want oe... wat een mooi stofje. Maar... ik moet niet zeuren :mrgreen:

Daarna in Rotterdam-Centrum nog wat stofjes op de kop getikt en later op de Afrikaandermarkt ook nog een paar leuke lappen en een berg blinde ritsen.

Al met al heb ik weer een goed gevulde kast!

@Annet: een paar pagina's terug vroeg je hoe ik dat deed als ik zelf een kledingstuk bedenk. Heel simpel. Als je goed patroon hebt, dan kun je dat als basis gebruiken. Maar het patroon kun je verder loslaten en je uitleven. Maar dan heb je ongeveer de juiste verhoudingen, zodat het allemaal ook klopt. Verder kun je ook gewoon jezelf als paspop gebruiken en gewoon vaak aan en uit kleden, passen, etc. Soms mislukt iets vreselijk, soms komen er de meest brute creaties uit voort :mrgreen:

Zow. Wat is de wereld toch mooi :yahoooo:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 21 feb 2009 19:52

manlief mee naar een stoffenmarkt!!! =D> =D> Gaaf dat je geslaagd bent voor stof.. wat ga je maken? gordijnen? of kleren?

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 feb 2009 22:21

Kleren, altijd kleren :mrgreen:

Ja, manlief gaat altijd mee. Handig hoor, hij weet ook altijd precies de goede stofjes op te duiken. Vooral handig bij kramen waar de stof voor 1 of 2 euro per meter ligt in de uitverkoop: al die drukte eromheen! Als ik dan nog een beetje wazig door de massa probeer te dringen, heeft meneer al een rol stof in zijn handen in precies de juiste kleur :mrgreen:

Het is gewoon gezellig. Samen op jacht!

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 21 feb 2009 22:26

Ik heb net trouwens in mijn verzameling patronen en ideeenboek een super idee gevonden voor 1 van de stofjes die ik vandaag heb gekocht! Een omslagtruitje met rare mouwen, die ik een beetje ga verbouwen, wat lijnen aan de voorkant aanpassen en een strikband maken van de stof. De stof is een wat dikkere gladdere geborduurde stof. Ik denk dat het wel cool moet worden. Ik ga het patroon morgen een beetje uittekenen en verbouwen, dan een proefmodelletje met katoen van de IKEA (lekker goedkoop) bouwen en dan vandeweek het echter werk :mrgreen:

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 24 feb 2009 20:36

Zo...'k moest 'n leuke spiegel hebben voor 'n verkoping in de kerk bij m'n vriend, waar ik met m'n kettingen enz. mag staan..
Heb 'n oude spiegel van m'n zus gekregen die begon te 'bladeren' dus waar 'ie bladert ga ik zometeen een poging wagen om mini-kraaltjes op te plakken, en dan tussen de kralen 'kettingen', 'armbanden' en 'oorbellen' plakken..
Ben zo benieuwd hoe t word :lol:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 25 feb 2009 09:59

galateia: als het af is... show je et dan ook ff? ben wel erg benieuwd, het klinkt namelijk erg leuk!

Annet: k heb hier een oude knippie idee... daar heb je een bloesje, zonder mouwen met een knoop aan de voorkant! als je intresse hebt.. hoor ik et wel!

meissie... wel laten zien.. als het af is!

Zo... hier komende woensdag naar et stoffenspectakel en dan ga ik ook weer aan het naaien! Er stonden in de knippie de nieuwe zooo veel leuke dingen! (wel erg moeiljke.. maar ik maak ze dan eerst op heeeel goedkope stof en als het dan goed lukt, maak ik ze nog een keer op me mooie stofje :oops: )

jantine76
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor jantine76 » 25 feb 2009 12:03

Vanmorgen kon ik het niet laten om op de markt even weer wat lappen in te slaan om weer lekker aan de slag te kunnen gaan.. De nieuwste knippie is inderdaad leuk en ik heb de sue en blue ook gekregen.. Dus ideeën genoeg, nu het werk nog!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 mar 2009 13:39

ligt door het mooie weer de hobby's stil??

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 mar 2009 13:43

Ik ga volgende week donderdag een (bloem)stuk voor de Pasen/het voorjaar maken, nog geen idee wat. Vorig jaar hebben ze een kussen gemaakt, nu wordt het weer wat anders.
Verder heb ik het balkon al wat opgefleurd met narcissen en blauwe druifjes. Binnenkort nog maar wat in elkaar flansen voor de gezamenlijke hal. :)
Afbeelding

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 mar 2009 19:06

en mijn kussen is bijna af..... heb weinig tijd gehad i.v.m. avond/nachtdiensten dus we gaan binnenkort weer enthousiast verder! :D
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 mar 2009 20:03

Jurian heeft nu mijn zelfgemaakte spijkerbroek aan, zo stoer!
Ik ga maandag beginnen met een soort avondjurk. Paars/lila kleurig. Ben heel bang dat het me voor geen meter zal staan. Ik ben meer van donkerbruin en zwart, maar ik wil de gok toch wagen. Keimooi patroon in de Knipmode van maart. Ben benieuwd of het me, met hulp, gaat lukken!
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 mar 2009 20:48

uit die knippie ben ik bezig met die jurk die erin staat... met die pofmouwtjes, die staat er in oudhollandse kleurtjes...

hebbie een foto van dat leuke spijkerbroekje?? ben wel nieuwsgierig :oops:

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 19 mar 2009 22:41

Ik ga morgen of zaterdag weer eens op stof uit!
Wil graag zo´n lange rok tot op de enkels in allemaal vrolijke kleurtjes, maar in de winkel vind ik ze te duur (omdat ik zoiets niet te vaak wil dragen :P ) En toen bedacht ik me opeens dat ik nog een naaimachine heb.. :mrgreen: En in de knipmode van April stond zowaar een patroon in maat 34 :mrgreen: :mrgreen:
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Terug naar “Archief”