Refowebkids deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Merisja
Luitenant
Luitenant

Re: Refowebkids deel 8

Berichtdoor Merisja » 19 feb 2009 21:46

Vreselijk zeg, zoiets, wat bezield je dan in toch als je zoiets doet? :( Ik kan me jouw reactie dan best wel voorstellen, LauraC. En tja, 't is zeker niet overal hetzelfde, maar als je eenmaal een nare ervaring hebt opgedaan, dan is dat niet zo makkelijk weer om te buigen naar een positief gevoel.

Het scheelt denk ik ook wel dat bij ons alle groepsleidsters een bewijs van goed gedrag moeten tonen. Die moet speciaal aangevraagd worden bij het gemeentehuis en wordt door één of ander ministerie thuisgestuurd. Zonder zo'n bewijs kun je bij ons dus niet aan de slag, hetzelfde geldt voor gastouders. Zonder bewijs kun je geen gastouder worden.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 19 feb 2009 21:47

O ja nog even een 'stomme' vraag. Wat kost een pak Pampers Active Fit maat 4 in NL? Zit te kijken of ik ze mee zal nemen (we gaan toch met de auto) of ter plekke koop.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 feb 2009 21:58

Merisja schreef:Vreselijk zeg, zoiets, wat bezield je dan in toch als je zoiets doet? :( Ik kan me jouw reactie dan best wel voorstellen, LauraC. En tja, 't is zeker niet overal hetzelfde, maar als je eenmaal een nare ervaring hebt opgedaan, dan is dat niet zo makkelijk weer om te buigen naar een positief gevoel.

Het scheelt denk ik ook wel dat bij ons alle groepsleidsters een bewijs van goed gedrag moeten tonen. Die moet speciaal aangevraagd worden bij het gemeentehuis en wordt door één of ander ministerie thuisgestuurd. Zonder zo'n bewijs kun je bij ons dus niet aan de slag, hetzelfde geldt voor gastouders. Zonder bewijs kun je geen gastouder worden.

Ik liep stage bij een goed erkend KDV. Behoorlijk goed, maar mijn stagebegeleidster was en is een kreng. Dat zeiden de toenmalige collega's ook. Ik deed m'n werk heel goed, maar ze pakte me op de kleinste dingen (later kwam ik er achter dat ze mij niet mocht, want een andere collega zei: als ik jouw begeleidster was dan had je zeker een hele andere stage gehad.) Hoorde later ook dat die kreng van een leidster ook weg gegaan is (of ze ontslagen is weet ik niet).

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 19 feb 2009 22:32

LauraC schreef:O ja nog even een 'stomme' vraag. Wat kost een pak Pampers Active Fit maat 4 in NL? Zit te kijken of ik ze mee zal nemen (we gaan toch met de auto) of ter plekke koop.

de gewone pampers 4 is 44 voor 9,99 in veel winkels. De activit is duurder als de gewone omdat er minder in het pak zit. IK heb zelf altijd baby dry.. dus ik weet het niet precies, maar dan weet je het wel ongeveer.. ik wil morgen wel ff kijken hoeveel ze kosten hier bij de kruitvat!

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 20 feb 2009 08:38

liefje schreef:Vlinder, van harte gefeliciteerd met de verjaardag van Joshua!! =D>

Bedankt allemaal voor jullie felicitaties!!

Joshua heeft een geslaagde verjaardag gehad en is goed verwend :-)
9 jaar is hij alweer geworden ( waar blijft de tijd...;-) )

We hebben vorige week trouwens de uitslag gekregen van de onderzoeken en hij heeft PDD-NOS
Als je wilt weten wat het is moet je even kijken op www.balans-digitaal.nl
Volgende week dinsdag hebben we nog een vervolggesprek over hoe nu verder en 3 maart een gesprek op school.

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 20 feb 2009 10:03

Ik heb ook als student psychologie op een kinderdagverblijf gewerkt en moest daarvoor idd ook zo'n bewijs van goed gedrag hebben. Maar dat stelt volgens mij niet veel voor hoor, volgens mij kan iedereen in Nederland die ophalen, alleen als je al iets strafbaars hebt gedaan krijg je het niet. Bij de organisatie waar ik werk(te) maakten ze erg veel gebruik van invalkrachten, over het algemeen studenten zonder enige praktische ervaring. Ik zou dat dus niet zo'n prettig idee vinden als ouder. Ik zou zeker navragen wat voor invallers er zijn.
Zelf ben ik heel snel overgestapt naar alleen BSO, dat vind ik toch relaxter dan die tere baby's.

bloempie
Majoor
Majoor

Berichtdoor bloempie » 20 feb 2009 10:08

Heh vlinder, wat naar dat Joshua PDD-NOS heeft. :( Hoewel het aan de andere kant misschien ook wel weer oplucht dat je weet waar zijn gedrag vandaan komt en daar nu beter op in kunt spelen. Sterkte ermee!

Thomas begint nu gelukkig toch eindelijk beter te worden. Hij heeft een groot deel van zijn eetlust weer terug, dus ik verwacht dat hij nu snel opknapt! :)
Thomas 19-06-2007
Sarah 30-04-2009

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 feb 2009 10:18

sterkte met Thomas :) hopelijk knapt hij idd snel op.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 20 feb 2009 11:29

MissF schreef:Nouja, dat soort ellende ben ik dus bang voor, heel stiekem. Maar dan vind ik mijn zoontje bij een persoon in huis nog een enger idee dan dat hij op een groep is met 8 andere kinderen en met 2 begeleiders. Op de een of andere manier geeft me dat toch echt wel een veel geruststellender gevoel. Het is dat ik erg graag wil werken en mijn man niet meer dan 1 dag ouderschapsverlof kan krijgen, want anders had ik liever gehad dat we hem thuis hielden.

Gastouders die je via een gastouderbureau toegewezen krijgt of zelf op zoekt moeten ook aan bepaalde voorwaarden voldoen. Een tijdje terug heb ik informatie opgevraagd bij Korelon, ik vond dat wel betrouwbaar overkomen. Zelf heb ik minder vertrouwen in een kdv.

petra85
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor petra85 » 20 feb 2009 11:57

Ik ben gastouder bij Korelon, je wordt daar echt niet zomaar aangenomen. je krijgt eerst een kennismaking dan wordt je huis gecontroleerd op veiligheid en hygiene en je moet een cursus kinder Ehbo doen. dan wordt er gekeken wat voor kind/kinderen er het best bij passen. daarna volgt er een vrijblijvende kennismaking met de vraagouders en het kind. daana nog bedenktijd van beide kanten.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 20 feb 2009 11:58

dat klinkt wel behoorlijk, maar vind het niet meer dan rechtvaardig dat er zulke controle's worden uitgevoerd.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 20 feb 2009 12:11

Toch heb ik ook meer vertrouwen in een kdv dan in een gastouder. Zo'n gastouder is toch helemaal alleen met je kind en je ziet niet wat ze doen.Op het kdv zijn er meer leidsters, en is er daardoor naar mijn idee meer controle.

Maarre missF, bereid je maar voor op enorme buikpijn de eerste dagen/weken dat je werkt. Ik was er echt helemaal naar van dat ik hem weg moest brengen en soms nog wel eens. Ik vind toch dat ik het zelf beter doe :lol: . Ik heb de eerste weken weleens tegen mn moeder verzucht dat ik ontslag zou nemen. Mijn moeder reageerde gelukkig heel nuchter en zei dat Hugo over een paar jaar buiten ging spelen en dat ik dan helemaal alleen binnen zou zitten. Volgens mij had ze daar wel een punt :D .

Eergisteren samen met Hugo in de kinderstoel aan tafel gegeten. Allebei aan een bord snijbonen met vis. Zo gezellig. Hij houdt het zitten nog niet zo lang vol,dus halverwege zijn we naar de kamer verhuisd met het eten.

@vlinder wat een vervelend bericht!

@bloempie Gelukkig dat thomas opknapt. Zo zielig als die kleintjes ziek zijn.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 20 feb 2009 12:26

Het lijkt me idd slikken Ajl. Ik begin 2 maart aan een baan van 20 uur per week.
En Juliëtte gaat ook naar de opvang. Ze is natuurlijk altijd bij me geweest dus dat zal wel een traantje kosten!
De oudste meiden gaan naar dezelfde opvang na schooltijd, daar zit ik minder over in.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 20 feb 2009 12:56

Wij zouden sowieso al een onchristelijk gastouderbureau hebben, omdat ik liever niet wil dat Jurian bij een gezin zou komen waar de mensen naar een erg strenge kerk gaan. Vooral mijn man heeft dat erge aversie tegen gekregen door zijn jeugd op zo'n soort school. Dan hebben we liever nog totaal onchristelijk. Nu konden we bij onze wensen wel aangeven dat we een christelijke gastouder wilden, maar dan weet je nog niet wat het is.
Het kdv is gewoon openbaar, maar dat vinden we niet zo erg. Het is gewoon wat grootschaliger, er zijn meer leidsters (mijn man vond het vooral vervelend dat er maar 1 gastouder is, hij was bang dat Jurian zich teveel aan zo'n gastouder zou hechten, waarna we hem over een paar jaar daar weer weg zouden halen als hij naar school gaat of als ik bijv nog eens ga studeren ofzo).

Ik denk niet dat ik het heel leuk vind om hem weg te brengen, maar dat doe ik nu ook best makkelijk. Ik laat hem gerust een dag achter bij mijn ouders ofzo. Nu weet ik wel dat zij superlief voor hem zijn, maar ik weet ook dat ze hem daar bij elke kik oppakken, wat ik zelf liever niet doe. Maar daar zet ik me ook wel heel makkelijk overheen eigenlijk. Ik ben geen echte moederkloek denk ik zoals mijn moeder zelf was.
Al benik wel dolverliefd op mijn knul. Hij lacht zo lief! Vanmorgen voor het eerst met geluid. Ik stond in de keuken, hij lag in de box, en opeens hoorde ik allemaal geluidjes. Lag hij te lachen naar zijn mobile. Zo lief!

Fijn dat het beter gaat met Thomas, Bloempie!
Het is denk ik voor jullie wel fijn om te weten wat 'het' is Vlinder, dan heb je meer idee van hoe je ermee om zou kunnen gaan. Ik werk met jongeren dan met autisme, maar de meesten van hen worden heel gelukkige mensen hoor! ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 20 feb 2009 13:10

Dat vind ik eigenlijk een beetje onzin hoor MissF over een gastouder die naar een strenge kerk gaat :oops:
Je kunt bij een gastouderbureau precies aangeven wat je graag voor een gastouder zou willen, jullie zouden het dan op prijs stellen om geen strenge christelijke gastouder te krijgen nou die krijg je dan ook niet hoor en je moet altijd een kennismakings gesprek doen en een gastouderbureau zoekt een gastouder uit waarvan jij vind dat die wat betreft de opvoeding e.d goed bij jullie past.
Verder geloof ik ook niet dat een kind er onder zal lijden als hij bij een strenge christelijke oppas zou moeten verblijven, denk eerder dat je als je je kind (als die een jaar of 2,3 is) naar een openbaar kdv zou brengen je vaker achter je oren zult krabben, heb ik hier al vaker meegemaakt dat kinderen het moeilijk vinden dat er niet gebeden word voor het eten, dat ze toch activiteiten organiseren waar je als ouder niet helemaal achter kunt staan, dat is voor een kind niet prettig, waar het kind is het fijner dat thuis en de opvang meer op 1 lijn zitten.
Om die reden zijn er aardig wat ouders die uiteindelijk toch besluiten om hun kind naar een gastouder te doen.

Terug naar “Archief”