Wij zouden sowieso al een onchristelijk gastouderbureau hebben, omdat ik liever niet wil dat Jurian bij een gezin zou komen waar de mensen naar een erg strenge kerk gaan. Vooral mijn man heeft dat erge aversie tegen gekregen door zijn jeugd op zo'n soort school. Dan hebben we liever nog totaal onchristelijk. Nu konden we bij onze wensen wel aangeven dat we een christelijke gastouder wilden, maar dan weet je nog niet wat het is.
Het kdv is gewoon openbaar, maar dat vinden we niet zo erg. Het is gewoon wat grootschaliger, er zijn meer leidsters (mijn man vond het vooral vervelend dat er maar 1 gastouder is, hij was bang dat Jurian zich teveel aan zo'n gastouder zou hechten, waarna we hem over een paar jaar daar weer weg zouden halen als hij naar school gaat of als ik bijv nog eens ga studeren ofzo).
Ik denk niet dat ik het heel leuk vind om hem weg te brengen, maar dat doe ik nu ook best makkelijk. Ik laat hem gerust een dag achter bij mijn ouders ofzo. Nu weet ik wel dat zij superlief voor hem zijn, maar ik weet ook dat ze hem daar bij elke kik oppakken, wat ik zelf liever niet doe. Maar daar zet ik me ook wel heel makkelijk overheen eigenlijk. Ik ben geen echte moederkloek denk ik zoals mijn moeder zelf was.
Al benik wel dolverliefd op mijn knul. Hij lacht zo lief! Vanmorgen voor het eerst met geluid. Ik stond in de keuken, hij lag in de box, en opeens hoorde ik allemaal geluidjes. Lag hij te lachen naar zijn mobile. Zo lief!
Fijn dat het beter gaat met Thomas, Bloempie!
Het is denk ik voor jullie wel fijn om te weten wat 'het' is Vlinder, dan heb je meer idee van hoe je ermee om zou kunnen gaan. Ik werk met jongeren dan met autisme, maar de meesten van hen worden heel gelukkige mensen hoor!

Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...