kleding enzo (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Re: kleding enzo (2)

Berichtdoor Gerdien B. » 19 feb 2009 09:10

esli schreef:Grappig dat iedereen hier kleren uitzoekt die bij de kleren van vriend/man passen (of andersom). Daar zou ik dus geen moment aan denken :D

Ik let daar eigenlijk alleen op bij belangrijke momenten zoals bruiloften bijvoorbeeld
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 feb 2009 09:28

Wij hebben eind mei een trouwdag van mijn man zijn zusje. Wij zorgen wel dat onze kleding bij elkaar past. Het liefst zou ik mijn man in een donker pak zien en dan met cognac kleurige schoenen en een knal stropdas :8>
Maar mijn man vind die cognackleurige schoenen niet onder een donker pak staan :(
Binnenkort gewoon even gaan winkelen en hem wat dingen laten passen :lol:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 feb 2009 09:43

Ik blijf pakken toch echt niet mooi vinden.
Bij ons hebben mannen met dopen ook bijna altijd pakken aan. Nou, dat vond ik onzin. Hij draagt nooit zo'n ding! alleen toen we zelf trouwden. Hij ging dus lekker in zijn grijze broek en zwarte trui, daar vond ik hem veel knapper in ;)
Met de bruiloft van mijn vriendin trekt hij ook gewoon een leuke broek aan, met een sportief jasje. En dan een leuke blouse, maar geen stropdas. Ik hou er wel van als we bij elkaar passen. Maar dat zal dit keer niet helemaal zo zijn, omdat hij alleen een jasje nieuw koopt, hij heeft leuke broeken genoeg namelijk.

Is het bij jullie allemaal wel gewoonte dat je als daggast een pak aantrekt?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 19 feb 2009 09:55

nee.

Een paar zwagers/broers hadden wel een pak sommigen hadden dat weer niet. En van mij hoeft het ook niet. Al vondt ik persoonlijk het pak van m'n man wel heel erg mooi (Staan) op de bruiloft.

Als wij een bruiloft hebben trekt m'n man ook gewoon een overhemd/trui aan.

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 19 feb 2009 09:57

Ik probeer met een bruiloft wel even te kijken of er een kleur is die terug kan komen bij ons allebei. Maar verder ook niet. Ik weet dat mijn zusje en haar vriend heel vaak op bijv. zaterdag en zondag dezelfde kleurcombi aanhebben. Zwarte broek/rok met zelfde kleur trui/blouse. Vreselijk vind ik dat :? .

Liefie, gaaf toch die cognackleurige schoenen onder een donker pak! Mijn man heeft ook zulke schoenen en dan met bijpassende riem op een spijkerbroek... Vind echt netjes!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 feb 2009 11:08

Nee hoor is geen gewoonte maar staat gewoon erg goed bij mijn man en zijn trouwpak is niet iets wat je nog eens aan kan. En zijn andere pak is te klein dat heb je
als je 10 kilo aankomt :lol:

Daatje123 mijn man heeft ook zulke schoenen maar hij vind het geen combinatie met een donkerpak (maar hij heeft het nog nooit aangehad op die manier )
Binnenkort sleep ik hem gewoon mee en dan komt het best goed :D

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 19 feb 2009 11:48

@ Liefie: Da's juist gaaf inderdaad, cognackleurige schoenen onder een donker pak! Gewoon overtuigen die man. 8)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 feb 2009 16:51

bij ons in de Kerk is het wel gewoonte dat je met dopen een pak aantrekt. Toen m'n zus vorig jaar trouwden had hij een pak aan en ik ook en net setje (foto wel ns hier op gezet geloof ik..)
de familie van m'n zwager had "gewoon" overhemden en een spijkerbroek aan. Ik vond dat persoonlijk niet zo mooi, ik vond dat ze wel gewoon nette kleding aan mochten. Ze hadden gewoon dagelijkse kleding aan en dat vond ik persoonlijk best jammer!
Wij waren de enigste die er nog een beetje netjes uitzagen. Maar goed, ieder voor zich. M'n man heeft ook bijna nooit een pak aan maar met bijzondere dagen zoals bruiloft, huwelijksfeest, e.d. mag het best!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 19 feb 2009 17:59

Waarom moest je man een pak aan met dopen? bij ons doen de meeste mannen dat wel als ze zelf een kindje laten dopen. Maar niet als er een neefje/nichtje wordt gedoopt.
Wij gaan altijd met ''nette'' kleding naar de kerk maar ik heb geen kleding die ik alleen maar op zondag draag.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 feb 2009 18:11

liefie schreef:Waarom moest je man een pak aan met dopen? bij ons doen de meeste mannen dat wel als ze zelf een kindje laten dopen. Maar niet als er een neefje/nichtje wordt gedoopt.
Wij gaan altijd met ''nette'' kleding naar de kerk maar ik heb geen kleding die ik alleen maar op zondag draag.
omdat wij dat zo gewend zijn binnen onze familie! :) allebei trouwens dus dat was makkelijk :wink: toen Marvano gedoopt werd had ik nette kleding aan en m'n man ging ook in pak. En dat was ons neefje! Toen m'n nichtje van mijn kant gedoopt werd ging ik ook in net pakje.
Ik heb dan ook vaste kleding die ik alleen op zondag draag en naar Koor. Zo zijn we t gewend en de mensen in onze Kerk ook. Als daar een familielid wordt gedoopt gaat 9 van de 10 in nette kleding / pak.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 19 feb 2009 18:12

zoo een lekkere spijkerbroek vinden is echt mijn ding niet.
Maar gelukkig scoorde ik bij de Esprit goed. En dan ook nog met 70% korting.
Leuk shoppen.... :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 19 feb 2009 18:55

Ik trek op zondag wel een rokje aan, maar verder niet netter dan anders ofzo. vroeger hadden we altijd een zondagse jurk en een zondagse jas. Zodra ik zelf kleedgeld had heb ik dat rare gedoe afgeschaft. Sowieso al eerder dat ik niet meer 1 stelletje voor de zondag hield.
Voor mij is de kerk juist de plaats waar ik lekker kan komen zoals ik ben. Nu is het rokje nog een aanpassing, omdat er teveel mensen in onze gemeente niet op prijs zouden stellen als ik in broek zou komen. Maar verder doe ik niks anders aan ofzo, veel makkelijker :)

Ik ben zo benieuwd naar de trouwjurk van mijn vriendin. En nu mochten wij als ceremoniemeesters mee met afpassen. maar mijn mede cm kan niet, dus vind ik het niet zo eerlijk als ik wel mee zou gaa. Helaas :) We hebben al wel ontdekt dat we als twee cm's dezelfde kleur kleren aan gaan hebben, leuk :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 19 feb 2009 19:46

Een van de daggasten op onze bruiloft heeft altijd van die hele wijde broeken en een capuchontrui aan. Voor onze bruiloft had hij een overhemd en een spiksplinternieuwe wijde broek aan. Zo was hij op z'n eigen manier feestelijk gekleed. Ik zou het heel raar hebben gevonden als hij in pak was gekomen. Ik vind het belangrijker dat mensen zichzelf zijn en vind het juist tof als mensen zich in hun eigen stijl kleden.

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 feb 2009 22:27

Lalage schreef:Een van de daggasten op onze bruiloft heeft altijd van die hele wijde broeken en een capuchontrui aan. Voor onze bruiloft had hij een overhemd en een spiksplinternieuwe wijde broek aan. Zo was hij op z'n eigen manier feestelijk gekleed. Ik zou het heel raar hebben gevonden als hij in pak was gekomen. Ik vind het belangrijker dat mensen zichzelf zijn en vind het juist tof als mensen zich in hun eigen stijl kleden.

Ja, inderdaad, bij zo iemand past een pak gewoon niet.
Mijn man heeft ook een hekel aan een pak. Met ons trouwen had hij er wel één aan. Toen mijn zusje trouwde heeft hij gewoon zijn trouwpak aangehad, alleen dan zonder giletje en stropdas.

Vanmorgen nog geslaagd bij de Promiss: een superleuk vestje en een mooie streepjesblouse. :)
Afbeelding

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 20 feb 2009 09:40

Bij onze bruiloft gaan alle jongens vanaf 17 jaar mee in pak. Dat wilde ze allemaal zelf zo, en ik vind het wel wat hebben. Ik vind zelf dat je wel netjes naar een bruiloft moet gaan, maar het ligt er natuurlijk ook wel aan hoe het stel dat trouwt zelf is. Ik ben zelf altijd wel van de nette kleding en mijn vriend inmiddels ook. :wink:

Voor de zondag trek ik altijd nette kleding aan, maar dat is kleding waar ik ook mee naar mn werk ga hoor. Heb niets speciaals. Wij hadden vroeger idd ook zondagse kleding.

Morgen shoppen in Den Haag!! Zo'n zin in! :D
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

Terug naar “Archief”