Laurina schreef:Ik doe net als Daphne 2e Paasdag belijdenis in de Gereformeerde Gemeente.
Gezellig samen he Daphne
Alleen belijdenis voor instemming met de leer,
of ook van het geloof?
Moderator: Moderafo's
Daphne schreef:Caprice, bij mij is het net zo als bij Laurina. Ik ben het met de leer van de kerk eens, dat wil niet zeggen, dat ik het met alle uiterlijke dingen eens ben, maar wel hoe er gepreekt wordt, etc. Ik kan ook geen belijdenis van mijn geloof doen, want ik kan niet zeggen, dat ik dat heb. Ik geloof wel, dat God bestaat en dat Hij mijn leven leidt, maar ik kan niet zeggen, dat de Heere Jezus ook mijn Zaligmaker is...
Daphne schreef:Ja, natuurlijk wel! En dat probeer ik ook, maar dat wil niet zeggen, dat ik ook een kind van God ben! Dat is mijn mening dan...
Maar, wat wil je daar precies mee zeggen? Bedoel je, dat we beter hadden kunnen wachten?
Doortje schreef:Ja wachten waarop? Misschien krijg je het geloof nooit. Caprice, zou jij dan daarop willen wachten? tot je echt met je hart belijdenis kan doen? Verder heb je natuurlijk helemaal gelijk, je moet nooit zomaar uit gewoonte belijdenis gaan doen, maar je kan het ook niet blijven uitstellen en wachten op iets wat misschien nooit komt.
Vin schreef:Waarom zou je belijdenis niet uit kunnen stellen? Omdat de geweldig lieve gemeenteleden je dan met de nek aankijken? Je moet toch belijdenis van gelóóf doen, niet van de leer. Waarom klinkt het omgekeerd dan?
Vin schreef:Ik heb geen belijdenis gedaan. Ik zie het me voorlopig ook niet meer doen. Misschien wel nooit. Maar God kent mijn hart. Ik zou zo 'Ja' zeggen, als het tegen God zou zijn in plaats van de kerkeraad en al de vrome mensen die zich druk maken over mijn zaligheid.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten