Moderator: Moderafo's
Denkertje21 schreef:Natuurlijk kun je precies uitrekenen op hoeveel miljoenen lichtjaren bepaalde sterren staan en zo ben je je hele leven bezig met rekenen.
Ik wil op Hém rekenen. Het gaat er mij niet om of de schepping nou zus of zo heeft plaats gevonden. Het gaat er mij om dat ik God wil vertrouwen en mág en kán vertrouwen.
Denkertje schreef:Ik wil op Hém rekenen. Het gaat er mij niet om of de schepping nou zus of zo heeft plaats gevonden. Het gaat er mij om dat ik God wil vertrouwen en mág en kán vertrouwen.
Mortlach schreef: Alleen is het gevolg dat mensen die zich wél met wetenschap bezig houden, andere conclusies trekken. Je kunt alleen zo lastig een dialoog aangaan als je niet begrijpt wáárom die mensen die andere conclusies trekken.
Mortlach schreef:Ik begrijp toch je tweede deel niet helemaal. Als het je niet uitmaakt hoe de schepping heeft plaatsgevonden; waarom dan zo veel moeite met het idee dat het universum 14,5 miljard jaar oud is, de aarde 4,5 miljard jaar en dat de mens het product is van miljarden jaren van evolutie. Je spreekt zelfs van een vertrouwensbreuk richting God. Spreek je jezelf niet een klein beetje tegen? Je gaat er jou toch juist wél om hoe de schepping heeft plaatsgevonden, namelijk volgens jou lezing van Genesis 1+2. Of begrijp ik je nu verkeerd?
Denkertje21 schreef:Ik kan niet anders dan Gods Woord voor waar aannemen. Waar leg je de grens anders.
Het gaat er mij niet om hoe de schepping heeft plaast gevonden; het gaat er mij om dát hij heeft plaats gevonden zoals God dat zelf zegt en wij dat met onze beperkte vermogens niet kunnen bevattn
Mortlach schreef:geloof je dat Gods woord alleen in letterlijke zin waarde heeft? Dat lijkt mij persoonlijk een enorme verarming.
rafaell schreef:En er ontstaan nog steeds nieuwe zonnestelsels, is God dan nog steeds bezig met scheppen?
Denkertje21 schreef: Ik kan niet anders dan Gods Woord voor waar aannemen. Waar leg je de grens anders.
[...]
Het gaat er mij niet om hoe de schepping heeft plaast gevonden; het gaat er mij om dát hij heeft plaats gevonden zoals God dat zelf zegt en wij dat met onze beperkte vermogens niet kunnen bevattn
Tamerlan schreef:En moeten we bij letterlijke lezing van de Bijbel het Copernicaanse wereldbeeld niet nog steeds afwijzen? En doe je dat?
Gerdien B. schreef:rafaell schreef:En er ontstaan nog steeds nieuwe zonnestelsels, is God dan nog steeds bezig met scheppen?
Of worden ze nu pas ontdekt en ligt er misschien nog wel meer verborgen dat in de toekomst ontdekt zal worden?
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 64 gasten