Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sabra
Kolonel
Kolonel

Re: Situatie in Israel (deel 2)

Berichtdoor Sabra » 12 feb 2009 00:05

Michael schreef:Leningen, en giften.. 50 miljard van de VS alleen al

Sure!

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 feb 2009 09:51

Wikipedia wordt doorgaans als een betrouwbare bron gezien.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 12 feb 2009 12:01

Als je dat gebruikt als bron, ter onderbouwing van een wetenschappelijk stuk, dan word je niet serieus genomen.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 feb 2009 12:04

Voeren wij hier een wetenschappelijk debat?

Ik kan wellicht een blik werpen in de Israelische begrotingsstukken, ware het niet dat mijn Hebreeuws daarvoor volstrekt ontoereikend is.

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 12 feb 2009 13:44

Hier heb je nog zo'n onwetenschappelijk artikel Sabra, geniet ervan...

Haaretz: Christenen willen graag dat joden ophouden met op ze te spugen.

Stel je voor wat er zou gebeuren als ik hier in nederland joden ga bespuwen. Specifiek Joden en vooral de orthodox ogende joden. Ik ben opgevoed om wat respect voor mijn medemens te hebben, dus maak je geen zorgen. Maar stel je zelf gewoon eens voor dat ik zoiets zou doen. Ik zou binnen de kortste keren bestempeld worden tot neo nazi, en voor de rechter gesleurd worden door de verschillende Pro israel groepen. Terecht. Zo ga je niet met elkaar om. Maar daar kan dat blijkbaar dus wel!

Weet je nog wat ik zei over de gulden regel Optimatus? Breek die wet vaak genoeg. En wat je anderen aandoet zal jou aangedaan worden. En dan is het natuurlijk weer de schuld van de wereld en niet van Israel.

Fosforwapens in Gaza? Nee, dat zou israel nooit doen.
Gelukkig dat het Israel is.. Want als Palestijnen of Iran dit soort wapens hadden zouden ze ze zeker op burgers gebruiken.... ](*,) ](*,) ](*,)

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 12 feb 2009 14:38

Oremus et pro perfideis Judaeis - En laten wij bidden voor de ongelovige Joden.

Het is vreemd dat een groep mensen, eeuwenlang vervolgd, nu zelf anderen vervolgt.

Maar ik neem aan dat de doorsnee-jood zijn speeksel niet op een medemens deponeert en dat de spuugjood een marginale minderheid is.

Lovely
Mineur
Mineur

Berichtdoor Lovely » 12 feb 2009 16:26

Wikipedia een betrouwbare bron? Post Wilders daar ook niet?

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 13 feb 2009 22:13

Lovely schreef:Wikipedia een betrouwbare bron? Post Wilders daar ook niet?

Ja en? Als daar problemen mee hebt pas je die pagina's weer aan naar jouw mening. Zo werkt dat op wikipedia.

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 14 feb 2009 19:22

Optimatus schreef:
Het is vreemd dat een groep mensen, eeuwenlang vervolgd, nu zelf anderen vervolgt.

Vervolgen is een groot woord. Men hoeft niet zo´n behoefte aan christenen, en dat is gezien de geschiedenis van de afgelopen 20 eeuwen niet zo verwonderlijk. Dat betekent overigens niet dat dergelijke acties gerechtvaardigd zijn.

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 14 feb 2009 21:14

Maar ik neem aan dat de doorsnee-jood zijn speeksel niet op een medemens deponeert en dat de spuugjood een marginale minderheid is.

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 16 feb 2009 11:52

Ja Sabra, bevestig dat alsjeblieft.. Ik hoop dat die christenen in Jeruzalem zich een beetje aanstellen. Het is mijn nicht en broer overigens ook overkomen toen ze met een vakantie in Jeruzalem liepen. Ik dacht altijd dat het een uitzondering was.

Wat je nu zegt vind ik eigenlijk enger... "Niet zo'n behoefte aan christenen?" "Gezien de afgelopen 20 eeuwen?" Ze laten het niet los he? Eens iets aangedaan is voor de rest van de eeuwigheid en alle afstammende generaties gehaat. Klinkt mij een beetje xenofobisch in de oren.

"Wij Hollanders hebben niet zo'n behoefte aan de Marrokanen." "Logisch gezien de laatste 20 jaar" Dat is een uitspraak die gewoon onverkort racistisch is. Niet zo'n behoefte aan christenen... Tsjah.. Christenen zijn geen ras. Dus is het geen racisme... Komen ze mooi weg...

Is het normaal of sporadisch in Israel dat christenen door Joden gediscrimineerd worden om wat er in het verleden gebeurt is? Het overgrote deel van de christenen van vandaag draagt Joden een warm hart toe... Israel is mogelijk gemaakt door Christenen. Vrijwel alle support die Israel vandaag de dag heeft is Christelijk van aard of om christelijke redenen gestart. Ondanks al mijn bezwaren tegen het optreden tegen de palestijnse burgers heb ik nog steeds altijd Joden het bestaansrecht gegeven en met respect behandeld. Uiteraard, want zo ben ik opgevoed.

Vertel je nu Sabra dat die liefde niet wederzijds is? En als dat zo is... Hoe fixen we dat dan? Ik heb helemaal geen zin om door iemand geminacht te worden. Ik denk dat christenen dat niet verdienen. We maken genoeg fouten. Maar wie doet dat niet?

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 16 feb 2009 19:00

Kunnen we nu een coalitie met de Libermannpartij verwachten?

jip_86
Moderator
Contacteer:

Berichtdoor jip_86 » 16 feb 2009 20:01

Modbreak:
Sabra probeer nog eens je bericht te plaatsen en dan aardig te blijven.

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 16 feb 2009 21:01

Ik bachetaliseer echt niet wat dat volk aangedaan is... Ik vind het verschrikkelijk. Maar ik weet wel dat het geen excuus is voor fout gedrag. Er zijn heel veel mensen met trauma. Trauma is geen doe wat je wil en geef anderen de schuld kaartje. Dat geloven jij en ik allebei niet Sabra, het zou slecht zijn als we dat wel geloofden. Want dan ken ik nog een palestijns clubje wat plots een meesterlijk excuus toegeworpen krijgt voor de grootste misdaden tegen het jodendom ooit. Ze zijn namelijk mishandeld getraumatizeerd en zielig. Dat is een zwak smoesje om je menselijkheid even te mogen vergeten. Op geen enkele wijze valide.

Daarentegen veroordeel ik de vooroordelen ook niet direct. Ik snap dat trauma kan leiden tot vooroordelen. Ik snap dat christenen geen lieverdjes zijn. En ik snap dat het veel inzet en energie vereist om die traumas op te lossen. Maar ik wil op zijn minst wel zien dat er gewerkt wordt in die richting. En dat men intussen tracht elkaar een basis respect te geven. Als het ophoudt een discussie punt te zijn dan wordt het volgens mij op den duur wel een persoonlijke keuze.

God schiep mens. Hij schiep niet verschillende soorten mens sommigen meer of minder waardevol dan anderen. Hij schiep maar 1 smaakje mens. De rest van de onderverdeling hebben we zelf later toegevoegd en is wat mij betreft een sociale illusie.

Yael
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor Yael » 17 feb 2009 10:57

Michael schreef:Ja Sabra, bevestig dat alsjeblieft.. Ik hoop dat die christenen in Jeruzalem zich een beetje aanstellen. Het is mijn nicht en broer overigens ook overkomen toen ze met een vakantie in Jeruzalem liepen. Ik dacht altijd dat het een uitzondering was.

Ze werden zomaar vanuit het niets bespuugt? Dat is wel vreemd inderdaad.
Ik ben meerdere keren in Israel geweest en mij is het nooit overkomen dat ik ben bespuugt. Ik kan me wel herinneren toen ik een keer 's avonds in de Oude Stad was in de Joodse wijk, dat er een groepje Arabieren langs kwam lopen die niet zulke leuke dingen zeiden.

Wat je nu zegt vind ik eigenlijk enger... "Niet zo'n behoefte aan christenen?" "Gezien de afgelopen 20 eeuwen?" Ze laten het niet los he? Eens iets aangedaan is voor de rest van de eeuwigheid en alle afstammende generaties gehaat. Klinkt mij een beetje xenofobisch in de oren. "Wij Hollanders hebben niet zo'n behoefte aan de Marrokanen." "Logisch gezien de laatste 20 jaar" Dat is een uitspraak die gewoon onverkort racistisch is. Niet zo'n behoefte aan christenen... Tsjah.. Christenen zijn geen ras. Dus is het geen racisme... Komen ze mooi weg...

Wie bedoel je met die ''ze''?
Ik denk dat het met die geen behoefte aan christenen ook wel meevalt, ik denk dat er eerder missionaire handelingen worden bedoelt. En daar zit men in Israel inderdaad niet op te wachten.

Is het normaal of sporadisch in Israel dat christenen door Joden gediscrimineerd worden om wat er in het verleden gebeurt is? Het overgrote deel van de christenen van vandaag draagt Joden een warm hart toe...

Ik woon hier in Nederland, is het normaal dat wanneer hier een groep jongeren door de straat loopt en; hamas hamas joden aan het gas gaat scanderen? En wat moet ik daar van denken? :roll:
Israel is een totaal ander land dan Nederland, in een hele andere situatie. En als het er op aan komt, staan ze er helemaal alleen voor. Dan blijven er nog maar weinig vrienden over ben ik bang. Maar het is iedergeval wel duidelijk dat de propagandamachine van de Palestijnen beter werkt dan die van Israel...

Vertel je nu Sabra dat die liefde niet wederzijds is? En als dat zo is... Hoe fixen we dat dan? Ik heb helemaal geen zin om door iemand geminacht te worden. Ik denk dat christenen dat niet verdienen. We maken genoeg fouten. Maar wie doet dat niet?

Al die keren dat ik in Israel was heb ik nooit meegemaakt dat iemand mij minachte omdat ik christen ben. Men was juist blij dat je naar Israel kwam op vakantie of om vrijwiligerswerk te doen.

Terug naar “Archief”