Ik heb het topic niet helemaal doorgelezen, maar wie kan er bewijzen dat het in 6 x 24u is gebeurd?
Niemand lijkt me, we waren er tenslotte allemaal niet bij.
De essentie zit 'm niet in of je gelooft dat het 6 dagen duurde, maar dat je gelooft dat God het wel in 6 dagen zou kunnen doen.
Geloof je in een God van strikte regeltjes of in een God met almacht die geschiedenis kan scheppen?
Over het 'waar leg je de grens van wat je wel en niet gelooft uit de bijbel'... dat is wel een leuk punt.
Er is wel een behoorlijk verschil tussen de overlevering van verhalen uit bijv. Genesis of de brieven van de apostelen in het NT.
Maar er zijn zeker weten mensen op dit forum die daar meer over kunnen zeggen.
Voor mij maakt het geen zier uit. Ik geloof dat God het kan, de schepping in 6 dagen. Al was het 1 minuut, dan nog. Maar om nou heel stellig aan die 6 dagen te gaan hangen? Nee, dat is een beetje vreemd.
Moet Andries Knevel opstappen?
Welnee, het is goed dat zo'n discussie eindelijk eens openlijk gevoerd wordt.
Arjan Lock vergeleek het al met thema's als dopen, Israël etc. Ook daarover is de achterban van de EO het niet met elkaar eens. Dat hoeft toch ook niet?
Bedenk trouwens ook eens dat niet-christelijk NL ook met deze discussie bezig is en weer eens nadenkt over het bestaan van God. Laten we bidden dat daar veel moois uit mag komen, i.p.v. met vingertjes wijzen en elkaars geloof be/veroordelen