MissF schreef:DesertRose schreef:ik vind van niet missF. Ik vind dat je ten allen tijde het belang van de ander boven jezelf moet stellen. het gaat in de eerste plaats om bevrediging van andermans behoeften. En als je dat allebei doet, kom je dus niks te kort, maar de insteek is totaal anders. Als je dat allebei doet, kom je zo goed als nooit wat te kort.
andersom wel. het kan voorkomen dat de ene partner seksuele wensen heeft, waar de ander liever niet aan meedoet.
Maargoed, ik heb het nu over een ideale situatie. uitbuiting is natuurlijk goed mogelijk, als je jezelf altijd alleen maar geeft.
opkomen voor jezelf is ook wat anders dan egoisme, laat dat duidelijk zijn. Maar sommige mensen zijn(ook op het seksuele) bloedzuigers: geef, geef, geef. Als ik maar klaarkom, en lekkere dingen mag uitproberen. En als jij dat toevallig ook leuk vind, is het mooi meegenomen.
Ik denk eigenlijk: Hoe kan ik Jezus zo veel mogelijk navolgen? en Hij heeft zijn leven gegeven, voor zijn vijanden. Het is onze plicht (en wil als het goed is), om Hem zo goed als dat gaat (proberen) na te volgen.
Geven. ook in seksualiteit.
Ik geloof helemaal niet dat Jezus alleen gaf. Ik denk dat Hij ook echt wel zorgde dat Hij niks 'tekort' kwam hoor. En nu bedoel ik even niet op seksueel gebied, maar gewoon, eten, onderdak, kleding. Behoeftebevrediging hoeft mijns inziens absoluut niet volgens de Bijbel alleen naar de ander toe gericht te zijn.
En in seksueel opzicht ook niet. Waarom zou ik als persoon anders die gevoelens gekregen hebben? Alleen om die door een ander te laten bevredigen? Ik denk het niet.
Ik denk dat de Heere Jezus enkel en alleen te eten, kleding, onderdak kreeg, omdat de Vader hem dat gaf. Dat Jezus heel afhankelijk was van Zijn Vader, maar nooit Zijn eigen behoeften heeft gezocht.
"en ten laatste hongerde hem" Maakt Hij van de stenen brood? nee, uiteindelijk dienen de van de Vader gezonden engelen hem
De vossen hebben holen, de vogels hebben nesten, maar de Zoon des mensen heeft niet, waar hij het hoofd neerleggen kan. (bij benadering)
Jezus heeft alleen gegeven, niets genomen. alles wat Hij had, heeft hij gekregen van de Vader (of van de mensen).
En zo moeten wij leven. in het volle vertrouwen, en werkend naar de wil van de Vader. niet afwachtend natuurlijk, maar ook niet nemend.
Maar hoe dat kan, weet ik ook niet.