Afslanken (deel 3)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 29 jan 2009 20:50

je eet wel erg weinig boterhammen.

Ik eet er per dag zeker 5/6.

Ach we hebben de afgelopen dagen er wel lekker van genomen saampjes. k heb nergens op gelet. Vanaf volgende week gaan we er wel op letten (nu mag het nog ffies).

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 29 jan 2009 21:08

kwebbel schreef:ik heb niet eens een weegschaal :oops: maar ben wel netjes op weg, hou het keurig vol :D
's ochtends een beschuit
10uur een appel/banaan
12.00 / 13.00: twee boterhammen
16.00 kop thee / opkikker
18.15 1x warme maaltijd, event. toetje
's avonds nog thee of fris (cristal clear, e.d.)
en daar hou ik het bij! O ja ben ook echt nu op een sport :D

Volgens mij krijg je zo veel te weinig binnen hoor. MAar is ook erg belangrijk dat je de ene morgen een beschuit eet en de volgende dag yoghurt met meusli of zo.
Heel veel suc6 met afvallen. Wat voor sport ben je gaan doen? Geeft wel een voldaan gevoel he.

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 29 jan 2009 21:56

kwebbel schreef:ik heb niet eens een weegschaal :oops: maar ben wel netjes op weg, hou het keurig vol :D
's ochtends een beschuit
10uur een appel/banaan

Dat is wel erg weinig zeg. Val je niet flauw? Ik eet twee keer zoveel als wat jij hier noemt, waarschijnlijk nog wel meer en mijn gewicht is stabiel. Het kan heel goed dat jouw stofwisseling anders werkt dan de mijne, maar pas op dat je niet op de zuinige stand komt te staan, want dan krijg je het jojo-effect...

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 29 jan 2009 21:58

Ik eet denk ik evenveel als Kwebbel en ik sta elke dag nog overeind :wink:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 30 jan 2009 07:59

kwebbel val je dan wel af? je eet wel erg erg weinig!!

ik ga nu WW doen.. punten tellen dus.. je kan berekenen hoeveel punten jij mag in jouw situatie...

http://puntenlijst.atspace.com/

ik denk dat als jij punten optelt kwebbel dat je dan veel veel te laag uitkomt.. en dat is niet gezond..

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 jan 2009 08:49

afgelopen dagen zijn wij weg geweest. Hebben gewoon lekker gegeten, (s'avonds lekker bakje chips, m&m's tijdens de film).

Ik ging gisteren op de weegschaal staan en ik dacht ooh ik zal wel weer aangekomen zijn. Maar nee ik woog het zelfde als de week ervoor. Ondanks de vettige dingen die wij gegeten hebben ben ik niks aan gekomen. Wel hebben wij veel gewandeld. Door standaart te gaan lopen iedere week en gewoon te blijven eten (gezond) kun je ook afvallen. En zo nu en dan een chippie of een colaatje geen probleem.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 jan 2009 09:33

Volgens mij is het idd te weinig Kwebbel.
De afgelopen twee weken is mijn eetlust tot een nulpunt gedaald. Ik at sommige dagen alleen maar 2 beschuitjes en 's avonds een klein beetje groenten. Niet omdat ik af wilde vallen, maar gewoon geen trek en het dus vergeten. Maar als ik echt af wil vallen, zal ik toch een stuk meer moeten eten! (en sowieso om helemaal op te knappen ook). Want dat is wel het rare: je valt minder af door minder te eten. Juist door goed te eten is de kans op meer afvallen groter.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 30 jan 2009 11:09

@kwebbel Volgens mij is dat echt te weinig hoor om af te vallen. Ik eet nu ik de WW volg 6 boterhammen per dag en dan ook nog fruit tussendoor en plakken ontbijtkoek en een bord warm eten. En om de een of andere reden val ik af.

Moet zeggen dat het punten tellen bij de WW mij wel bevalt. Je kan er namelijk ook wel eens voor kiezen om een stukje chocola bij de thee te nemen of een stroopwafel. Als je maar aan je punten komt. Je moet namelijk al je punten opmaken.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 31 jan 2009 09:25

Hmm, ik heb de puntenlijst van TJ gebruikt... ik moet zeggen dat ik wel snel aan mijn punten kom (zal ook wel de reden zijn dat het afvallen niet zo lukt als ik zou willen :mrgreen: ) ... en ik vind het lastig, omdat er veel dingen niet opstaan, die ik dan maar weer moet schatten... :?
Toch maar weer aan de caloriechecker dan maar!
(en ik sport straks zelfs 3 x per week! Ervaring leert, dat dat bij mij het beste helpt)

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 31 jan 2009 12:26

elvira (gast) schreef:(en ik sport straks zelfs 3 x per week! Ervaring leert, dat dat bij mij het beste helpt)

Inderdaad. Je kunt afvallen veel beter bij de kant aanpakken waar je energie verbruikt, in plaats van aan de kant waar je energie binnen krijgt.

Na mijn polsbreuk heb ik niet meer de motivatie gehad te sporten, en nu heb ik zoveel reistijd elke dag dat door de week sporten niet meer kan. En dat merk ik wel, want ik ben in 9 maanden waarschijnlijk 15 kilo zwaarder geworden.

Als je drie keer per week 1 á 2 uur sport, dan maakt het niet zo veel meer uit hoeveel je eet. Wat ik heel erg leuk vind, is spinning op de sportschool. Op muziek met een hele groep op hometrainers en stampen maar.

Het is ook goed een klein beetje kracht-training erbij te pakken. Geen zorgen, je verandert er niet door in een bodybuilder, zéker vrouwen niet. Maar een kilo spier "verbruikt" meer energie dan een kilo vet, dus als je wat meer spiermassa hebt, gaat je verbruik de hele dag omhoog, zelfs als je slaapt.

Toen ik nog vollop tijd had om te sporten en ook goed op mijn eten lette (zo weinig mogelijk suiker en "industrieel" vet (vla enzo) dus "natuurlijk" vet (noten) is geen probleem) had ik om de twee weken een balansdag. Dat was voor mij een dag dat ik alles mocht eten wat ik wilde: cola, chips, chocola en ijs. En dan weer twee weken suiker- en vetarm eten. Anders was het voor mij geestelijk niet vol te houden. Uiteindelijk woog ik wel 80kg met een behoorlijk indrukwekkende spiermassa.

Dus mortlach's afval-tip van de week: Ga krachttrainen!
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 31 jan 2009 12:30

Dan word ik juist zwaarder!!!
Aangezien spieren meer wegen dan vet. Ik heb mijn sportschool ook op gezegd. Moest mij er heen slepen en vond er weinig aan. Daarbij was het erg op jezelf gericht en weinig gezelligheid. Voor mijn conditie was het wel goed, maar voor afvallen echt niet. Ik werd er juist zwaarder van. Mijn spieren ontwikkelen vrij snel en vet ging er op een gegeven moment echt niet van meer van af.

gewoon beetje opletten met wat ik eet en dan komt het over het algemeen wel goed.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

Mortlach
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Mortlach » 31 jan 2009 12:55

Gerdien B. schreef:Dan word ik juist zwaarder!!!
Aangezien spieren meer wegen dan vet. Ik heb mijn sportschool ook op gezegd. Moest mij er heen slepen en vond er weinig aan. Daarbij was het erg op jezelf gericht en weinig gezelligheid. Voor mijn conditie was het wel goed, maar voor afvallen echt niet. Ik werd er juist zwaarder van. Mijn spieren ontwikkelen vrij snel en vet ging er op een gegeven moment echt niet van meer van af.

gewoon beetje opletten met wat ik eet en dan komt het over het algemeen wel goed.

Ja, je hebt idd kans dat je wel zwaarder wordt, maar dan blijkt dat het getalletje dat de weegschaal aangeeft ook niet alles zegt. Het scheelt namelijk nogal of je 60 kg weegt met een vetpercentage van 25 procent, of 65kg met een vetpercentage van 20%. In het tweede geval ben je "slanker", ook al weeg je meer.

Het belangrijke getal wat je omlaag wilt krijgen is niet je gewicht maar je lichaamsvet-percentage.

Het is wel zo dat je over bepaalde plateaus heen moet. De eerste paar procenten lichaamsvet ben je snel kwijt, dan kost het ineens heel veel meer moeite de volgende paar procent kwijt te raken. Een mensenlijf is er dan ook helemaal niet op ingericht om lichaamsvet kwijt te raken.

Het nadeel van alleen afvallen dmv diëten is dat je meer spiermassa kwijtraakt dan vetmassa. Dus ja, je gaat wel omlaag qua gewicht, maar je kunt zelfs omhoog gaan in vetpercentage.

Maar goed, de belangrijkste voorwaarde om te gaan sporten is inderdaad motivatie. Als het echt een straf voor je is, dan moet je dat jezelf niet aandoen. Ik zou dat nu ook hebben. Tot ik straks weer wel motivatie gevonden heb, en ik niet meer uit de sportschool ben weg te slaan.
ḥtp dỉ nsw wsỉr nb ḏdw, nṯr ꜥꜣ, nb ꜣbḏw
dỉ=f prt-ḫrw t ḥnqt, kꜣw ꜣpdw, šs mnḥt ḫt nbt nfrt wꜥbt ꜥnḫt nṯr ỉm
n kꜣ n ỉmꜣḫy s-n-wsrt, mꜣꜥ-ḫrw

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 feb 2009 19:48

vanavond een half uur touwtje springen gedaan.. dat is best heftig!

Touwtjespringen is een van de meest effectieve manieren om vet te verbranden.
Touwtje springen is goed voor je conditie en zal bovendien je metabolisme flink verhogen ..

http://www.metabolisme.be/sport-en-bewe ... eling.html

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 feb 2009 20:08

Lalage schreef:
's ochtends een beschuit
10uur een appel/banaan

Dat is wel erg weinig zeg. Val je niet flauw? Ik eet twee keer zoveel als wat jij hier noemt, waarschijnlijk nog wel meer en mijn gewicht is stabiel. Het kan heel goed dat jouw stofwisseling anders werkt dan de mijne, maar pas op dat je niet op de zuinige stand komt te staan, want dan krijg je het jojo-effect...
ik val echt niet flauw hoor, dit is wat ik al ongeveer jaaaaren eet met de laatste tijd veel chips er bij 8)
ik zit trouwens op badminton :D :D

Ik val heeeeeeeeeeeeeeeeel gestaag af. Mijn schoonvader vind het ook en dat zegt hij niet vaak 8)
Maar ik hoef niets meer te eten en dan komt het er zo weer bij... :(

ik zit op 26 punten van de puntentelling die TJ eerder opnoemde, maar ik snap er nog niet veel van.........
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 feb 2009 20:35

met dat menu kan je niet op 26 punten zitten..

ik mag 25 punten per dag.. en eet veel meer dan jij doet!

Terug naar “Archief”