Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 01 feb 2009 19:03

Lalage schreef:
*|Scatie schreef:Wij wassen met ons 2en ook wel 5 wassen per week hoor!

Wow hoe krijg je dat voor elkaar? Ik doe vijf wassen in twee weken.

Echt?
Ik was ook 5 wassen per week.
Afbeelding

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 01 feb 2009 19:11

Daphne schreef:
Lalage schreef:
*|Scatie schreef:Wij wassen met ons 2en ook wel 5 wassen per week hoor!

Wow hoe krijg je dat voor elkaar? Ik doe vijf wassen in twee weken.

Echt?
Ik was ook 5 wassen per week.

Ehhm ik in mn eentje produceer dat ook in 7 tot 10 dagen: een witte/bonte/hand- en vaatdoek etc/beddegoed en overige (donkere was of bv. douchegordijn en badmat). En dan gooi ik echt niet meteen alles in de was als ik iets draag en handdoeken in badkamer en keuken gaan bij mij twee dagen mee.
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 feb 2009 19:30

Ik heb niet voor niets een wasmand..... Ik doe het met 3 wassen in de 14 dagen ongeveer. Kan soms voor komen dat er tussendoor nog 1 was gedraaid wordt (met een 7kg wasmachine).

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 01 feb 2009 20:05

Toen Jurian nog niet geboren was, draaide ik er denk ik 3 ofzo per week. Wel helemaal vol. Nu kom ik wel aan 5. Eerst had ik ook weinig witte was, maar dat is nu wel veel meer geworden, met al die witte handdoeken en witte kleertjes enzo.

Ik heb vandaag stiekem even snel gestreken. Jurian had geen kleren meer in zijn kast liggen. Eigenlijk doe ik liever op zondag niks in het huishouden, lekker een dagje niks. Maar nu moest het maar even.
manlief heeft gister het hele huis gezogen en opgeruimd, dus we kunnen er weer even tegen :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

gempa
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor gempa » 01 feb 2009 20:07

hoe doen jullie dat dan ?ik heb 4 kinderen waarvan 2 nog vrij jong dus bijna elke dag schone kleren aan krijgen en ik was ook ongeveer 5 wassen in de week.
1 licht gekleurde, 2 donkere en een witte, en soms nog een extra door de week als ik het bedegoed was

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 01 feb 2009 22:06

ik heb in de week 1 witte was op 60 en 1 witte op 40. 1 rode, 1 bonte, 1, zwarte, 1 jeans+ donkere sokken, 2 lichte, 1 donkere, gemiddeld 2x handdoeken en dan mijn beddegoed nog. dus ik kom per dag aan 2 wassen zeg maar, zondags uitgezonderd. Nou moet ik ook wel doseren, want heb geen droger (wel bijna als het goed is :wink: ) dus nu moet bijna altijd alles op zolder en dan heb ik niet zo heel veel plek. Nou sorteer ik wel echt de was, bij zwart gaat alleen zwart en rood evenzo. Ook gooi ik geen witte kledingstukken bij de witte hydrofielen en ondergoedwas.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 feb 2009 22:18

ik sorteer ook wel echt. Dat deed mijn moeder bijv. nooit. Als de wasmand vol is gooide zij die gewoon in de wasmachine.
Bij mij gaan alleen echt witte was alleen in de trommel. Handdoeken gaan wel bij de bonte was, daar heb ik er te weinig voor om deze een trommel te vullen. Bont gaat gewoon bij bont, daar heb ik te weinig voor. Ik heb te weinig zwarte dingen van m'n man om een trommel te vullen, dat vind ik zonde van het water.
Ik heb er 2 per week denk ik........ 1 bont en een bijna volle trommel met wit. Een keer per twee weken heb ik er 3 of 4 (beddegoed).
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 01 feb 2009 22:24

Ik sorteer alleen op kleur (donkere handdoeken/ondergoed, licht handdoek/ondergoed). Kleding sorteer ik niet op kleur.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 01 feb 2009 22:24

Ik heb al weken niet zelf gewassen heerlijk en dat zal zeker nog wel een maand of zo duren dat ik weer zelf kan wassen (zijn aan het verbouwen)
Ik mis het helemaal niet haha en we douchen ook bij onze ouders dus al veel minder was dan anders maar meestal wast mijn schoonma er 2 en mijn ma 1 was of soms 2/2
Ik sorteer op wit en bont voor de rest niet.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 01 feb 2009 22:40

wat zal het tegenvallen als je weer moet gaan wassen.... :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 01 feb 2009 23:32

'k Heb meestal 1-2x per week 60 graden was (handdoeken, sokken, ondergoed) Dat wordt ook dagelijks gebruikt en elke dag schoon.
2x per week kleding, wij hebben veel donker en weinig licht. Lichte gekleurd doe ik vaak apart maar als 't om t-shirts gaat die ik onder m'n uniform draag... maak ik me er niet druk om.
1x beddengoed, kan bij mij vaak nog een klein beetje bij, 'k kijk dan wat er in de wasmand ligt. Draai 't soms op 40, soms op 60.
1-2x wit als ik aan't werk ben maar praktisch niet als ik niet werk, dus gemiddeld 1x per week. Verder hebben we weinig witte was.

M'n man heeft nu vies werk en komt onder 't zand thuis dus die zorgt nu ook voor meer was en 'k heb een hele brede kerel met grote maten kleding, dus dat neemt ook wat meer ruimte in.
Ach.. ik maak me er ook niet druk om. Als ik weer een trommel vol kan draaien, gaat ie aan. 'k Heb 't liefst m'n wasmand leeg maar halve trommels draai ik praktisch niet. Soms met kleding maar dan gaat ie sowieso op een half uurtje.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 02 feb 2009 02:48

Ik was op maandag een witte was: 95 graden, ff alle bacteriën de tent uit, met onderbroeken, witte handdoeken, sokken, rompers, VAATDOEKEN, BRRRR wat een bacterienesten zijn dat..., washandjes, luiers (van het afdrogen van de kids), en een donkere was werkkleding van man en mij op 60 graden. Een was met fijne kleertjes donker van de kids en donkerfijne was van mij en man. Een was met licht fijne was met kleertjes van kids en wat van man en mij (zn zondagse overhemd enzo). Die laatste twee op 30 graden.

Dan doe ik donderdag weer een fijne was met kleertjes van de kids en wat andere losse zooi.

Zaterdag wel weer een witte was 95 graden en een donkere op 60 graden met werkkleding, tja, manlief en ik hebben smerig werk :mrgreen:
Verder eens per twee weken al het beddengoed en tussendoor nog allerlei stuf als kleden, fleecedekens, badkamerkleedjes, douchegordijn, ondergekotste zooi, hondemanden, hondedekens... Zo nu en dan een paar jassen, wanten, sjawls en toebehoren.. En nu ben ik van plan de overgordijnen in de was te gooien maar daar heb ik zo weinig zin omdat ik dat een klerewerk vind om te strijken en ik vind het zo heerlijk om ze 's avonds dicht te gooien in deze donkeren dagen 8)

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 02 feb 2009 08:54

Ik geloof dat ik dan wel veel was als ik het zo lees. Ik denk dat ik gemiddeld 10 of 12 wassen per week doe.
Maar de wasmachine is nog steeds kapot, dus ik ben nu lichtelijk gestressd aan het worden!!!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 02 feb 2009 09:16

hier 2 handdoekwassen per week en 2 kledingwassen!

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 02 feb 2009 10:18

Ik maak me er ook niet druk om of ik nu 3 of 8 wassen per week was. Als ik weer een een trommel vol heb met een bepaalde soort was, zet ik 'm aan. Daar heb ik geen vaste dag voor.
Nu ligt de wasmand ook weer aardig vol en dat irriteert mij maar 't is van alles wat en 'k doe geen wit en gekleurd bij elkaar. Dus wacht ik gewoon nog een dag of 2.

Terug naar “Archief”