Een aanrader:
Sigmund Freud - Mozes en het monotheïsme
Moderators: henkie, elbert, Moderafo's
Lalage schreef:Haha Jantjes, dat is een bijbeltekst die ik heel vaak citeer: "Er komt geen einde aan het schrijven van vele boeken."
Toch houd ik wel van boeken lezen, om me niet te vervelend onderweg in de trein of bus of als een soort van escapisme of om dingen te leren of gewoon als ontspanning.
Jantjes schreef:Boeken, boeken en nog eens boeken.
En wat boven dezelve is, mijn zoon! wees gewaarschuwd; van vele boeken te maken is geen einde, en veel lezens is vermoeiing des vleses.
Van alles, wat gehoord is, is het einde van de zaak: Vrees God, en houd Zijn geboden, want dit betaamt allen mensen.
Wullimpie schreef:Jantjes schreef:Boeken, boeken en nog eens boeken.
En wat boven dezelve is, mijn zoon! wees gewaarschuwd; van vele boeken te maken is geen einde, en veel lezens is vermoeiing des vleses.
Van alles, wat gehoord is, is het einde van de zaak: Vrees God, en houd Zijn geboden, want dit betaamt allen mensen.
Precies, en over dat vetgedrukte zijn een heleboel nuttige boeken geschreven!
Jantjes schreef:Lalage schreef:Haha Jantjes, dat is een bijbeltekst die ik heel vaak citeer: "Er komt geen einde aan het schrijven van vele boeken."
Toch houd ik wel van boeken lezen, om me niet te vervelend onderweg in de trein of bus of als een soort van escapisme of om dingen te leren of gewoon als ontspanning.
Escapisme ? ben je dan nooit bang dat je verkeerde beelden krijgt? schreef lalage aan Pauline.
Hoe heb ik het nu met jou lalage?
lees Swedenborg dan eens, kom je ook tot die conclusie, "Jehovah aldaar".Dat de Decaloog in de Kerk van Israël de heiligheid zelve was.Het is bekend dat Jantjes de eerste 5 boeken van de Bijbel heel belangrijk vindt.
Terug naar “[Religie] - Algemeen”
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten