Refowebkids deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

rosaatje

Berichtdoor rosaatje » 26 jan 2009 15:12

Dat lijkt me dus ideaal dat je gewoon alles kan eten als je bv geeft. Dat zei de dr. zelfs tegen me. Ook al had je kind koemelkallergie kon je zelf liters melk drinken. Nou dat gaat dus niet op. Mocht zelf de hele periode dat ik bv gaf geen melk of melkprodukten(ook gebakje bijv. :( ), maar heb er zelf voor gekozen en voor over gehad.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 jan 2009 16:00

Zonnetje schreef:Een voordeel van FV is dat je gewoon kunt eten waar je zin in hebt.
In het begin moest ik er bij Mathilde heel erg op letten, die had er snel last van als ik wat pittigs had gegeten.

We hebben toen avonden met haar op schoot gezeten omdat ze zoveel last had van kramp. Achteraf bleek dat het niet alleen buikkrampjes waren maar dat haar wervels van haar nek en rug scheef stonden door de geboorte met de vacuum, daar had ze nog veel meer last van.

Hier idem dito. Ik dacht dat Hugo ook veel krampjes had, maar ook zijn grootste probleem zat in zn nek. Achteraf baal ik daar enorm van, heb toch een beetje het gevoel dat ik de eerste 8 weken onvoldoende van hem genoten heb door het vele huilen.

Ik was in iedergeval blij met de bv, vond het echt heel gezellig. Terwijl ik van te voren ook niet dacht dat het zo leuk zo zijn. Ik vond het eigenlijk jammer dat ik ermee moest stoppen, omdat mn voeding terugliep en Hugo eigenlijk best wel groot is voor zn leeftijd. Hugo groeit zo'n beetje een cm in de week en een kilo in de maand. Hij is nu al bijna 75 cm. best wel lang voor 6 maanden.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 26 jan 2009 16:10

wow.. ajl.. dan ishij al net zo lang als julia! hoezwaar is hij nu?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 26 jan 2009 17:22

Zo ajl, dat is zeker lang! Michael was met 10 maanden (laatste keer op CB) 71 cm. Ik hoop morgen weer met hem te gaan voor zijn '1 jaar'-meten en wegen dus ben benieuwd :)

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 26 jan 2009 17:42

Vandaag is de wijkverpleegkundige geweest. De voeding mag weer opgehoogd worden, en Jurian is in 5 dagen tijd 230 gram aangekomen. Meer dan gemiddeld. We krijgen een beer van een zoon :mrgreen: Ach, daar zal zijn vader blij mee zijn, die vindt zijn lengte van 1.69 of 1.70 niet zo heel leuk.

Wat naar ajl, dat hij zo gehuild heeft. Dat niemand dan eerder iets over een nekje zei, dan was je er misschien eerder vanaf geweest :(
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 26 jan 2009 19:40

Bij mij begon iemand op een verjaardag erover, dat Mathilde wel eens het Kiss-syndroom kon hebben. Als diegene dat niet gezegd had waren we nog langer aan het tobben geweest. Dan dachten we gewoon dat we een huilbaby hadden, maar zelf zou je er dan ook onderdoor gaan.

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 26 jan 2009 19:54

Wij zijn er ook toevallig achter gekomen. Mjn moeder was bij de chiropractor en had het over haar nieuwe kleinzoon en het huilen. Wij konden gelijk terecht en het huilen was binnen een dag over. Nu is het een super tevreden mannetje dat eigenlijk nooit huilt.

@ppm Gewicht van Hugo weet ik niet precies. Hij was 2 weken geleden 7800 gram, maar was behoorlijk afgevallen door de buikgriep. Momenteel eet hij weer als een bootwerker en zn wangen groeien weer. Ik vermoed dat hij nu de 8 kg weer gepasseerd is. Volgende week weer naar het cb voor zn gewicht etc. Toch is hij in verhouding tot zijn gewicht niet heel zwaar. Hij mag nog zwaarder zijn.

Hoe oud waren jullie kinderen toen ze zich van rug naar buik draaiden? Hugo doet echt nog geen enkele poging. Soms leg ik hem op zn zij en dan doet hij het wel. Dat lukt niet altijd, want hij komt onderweg zn duim weer tegen :mrgreen: en dan moet hij even duimen.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 26 jan 2009 21:31

Veel kleintjes die huilen in de eerste weken hebben last van het nekje.
Daardoor drinken ze vaak ook weinig en denken de ouders dat het daar dan weer aan ligt.
Had vriendin van mij ook bij haar kleintje. Ik ze de eerste week dat ze naar de chiropractor moest gaan. (bevalling was heel snel gegaan, dus gebeurt dat vaker) deed ze niet, tot ze na 8 weken niet meer anders kon. Ze wilde nu dat ze eerder had geluisterd want het huilen is nu over en het kindje drinkt nu goed.

Zowieso is de chriropractor goed. Anna Sofie is voor de safety tjeck gegaan toen ze 3 weken oud was. Is echt leuk om te zien hoe dat gaat!

Ze heeft trouwens sterke armspieren en beenspieren (en haar handjes zijn ook erg sterk, knijpen dat ze kan) als je haar op je knieen zet en haar zichzelf tot zitstand laat optrekken gaat ze soms staan. (moet ik mijn handen wel iets hoger houden zodat ze zich goed kan optrekken.) Een lol dat ze dan heeft. This paar seconden en plof, zit ze weer :mrgreen:
Time flies when you have none!

henkie
Beheerder

Berichtdoor henkie » 26 jan 2009 21:37

Sterretje schreef:Ze heeft trouwens sterke armspieren en beenspieren (en haar handjes zijn ook erg sterk, knijpen dat ze kan) als je haar op je knieen zet en haar zichzelf tot zitstand laat optrekken gaat ze soms staan. (moet ik mijn handen wel iets hoger houden zodat ze zich goed kan optrekken.) Een lol dat ze dan heeft. This paar seconden en plof, zit ze weer :mrgreen:

Tsja, van wie zou ze dat nou hebben!? :roll: :mrgreen:
Vooral dat knijpen...

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 27 jan 2009 06:54

Sterretje schreef:Veel kleintjes die huilen in de eerste weken hebben last van het nekje.
Daardoor drinken ze vaak ook weinig en denken de ouders dat het daar dan weer aan ligt.
Had vriendin van mij ook bij haar kleintje. Ik ze de eerste week dat ze naar de chiropractor moest gaan. (bevalling was heel snel gegaan, dus gebeurt dat vaker) deed ze niet, tot ze na 8 weken niet meer anders kon. Ze wilde nu dat ze eerder had geluisterd want het huilen is nu over en het kindje drinkt nu goed.

Zowieso is de chriropractor goed. Anna Sofie is voor de safety tjeck gegaan toen ze 3 weken oud was. Is echt leuk om te zien hoe dat gaat!

Ze heeft trouwens sterke armspieren en beenspieren (en haar handjes zijn ook erg sterk, knijpen dat ze kan) als je haar op je knieen zet en haar zichzelf tot zitstand laat optrekken gaat ze soms staan. (moet ik mijn handen wel iets hoger houden zodat ze zich goed kan optrekken.) Een lol dat ze dan heeft. This paar seconden en plof, zit ze weer :mrgreen:

't Is echt genieten he, zo'n kleintje...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 27 jan 2009 08:51

ajl schreef:Hoe oud waren jullie kinderen toen ze zich van rug naar buik draaiden? Hugo doet echt nog geen enkele poging. Soms leg ik hem op zn zij en dan doet hij het wel. Dat lukt niet altijd, want hij komt onderweg zn duim weer tegen :mrgreen: en dan moet hij even duimen.

Hier met 4 maanden, en 3 weken later van buik naar rug.
En wat is hij groot inderdaad! Misschien nog wel groter dan Ilona, met één jaar.

Sinds gister loopt Ilona achter haar loopwagentje. :D
Ze kon het wel eerder, maar vond het eng. Nu vindt ze het geweldig.
Ook staat ze af en toe los.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 jan 2009 09:02

hier een paar keer gerold met drie maand voor mijn gevoel ging dat meer perongeluk. echt rollen was denk ik met een maandje of zes.

Julia loopt hier ook achter alles... alleen heeft ze telkens een terugval als ze ziek is geweest. Ze kon bijvoorbeeld eerst gewoon los staan en aan één handje lopen. Nu begint dat laatste weer terug te komen, ze kon dat gewoon een week niet :roll:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 27 jan 2009 09:24

En TJ, al werk gevonden? ben je al wat meer geschikte dingen tegen gekomen?
Hoe wil je het nu doen met de kinderen als je gaat werken of staat dat nog open?

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 27 jan 2009 12:03

Het ligt met rollen toch ook aan hun voorkeurshouding hoe vlot ze er mee zijn?
Een kind dat graag op de rug ligt en nog niet heel veel kracht heeft gaat echt zijn of haar best niet doen om op de buik of zij te gaan rollen. Als ze wat ouder zijn kost het minder energie en zullen ze het dan sneller doen.
Anna Sofie weet niet hoe snel ze op haar rug moet komen. (vanaf buik kan ze nog niet rollen, alleen vanaf zij) Als we haar in haar 'slaapdriehoek' leggen, waar kids op hun zij in bed liggen, wriemelt ze net zo lang -dom gezicht- tot ze op haar rug ligt.
Time flies when you have none!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 27 jan 2009 12:43

ze mag toch al gewoon op de rug?? of heeft ze last van voorkeushouding?

Terug naar “Archief”