Moderator: Moderafo's
studentjehhs schreef:Daarbij wil ik opmerken dat als je individuele kerkleden gaat bevragen er vrijwel niemand zal zeggen dat homo's niet welkom zijn. Ze geven het sociaal wenselijke antwoord dat iedereen van harte welkom is in de kerk. Daarom is het veel belangrijker te kijken naar de feiten. Dan is het in dit geval handig dat deze feiten komen van een instituut waar jij, denk ik, volledig achter staat. Namelijk Different:
http://www.different.nl/cms/content/view/200/129/
Denkertje schreef:Nee, ze zijn welkom, zolang ze zich confirmeren aan de opvattingen die jij en je gemeente maken. Komt er een andere conclusie, dan is het voor bij...
henkie schreef:studentjehhs schreef:Daarbij wil ik opmerken dat als je individuele kerkleden gaat bevragen er vrijwel niemand zal zeggen dat homo's niet welkom zijn. Ze geven het sociaal wenselijke antwoord dat iedereen van harte welkom is in de kerk. Daarom is het veel belangrijker te kijken naar de feiten. Dan is het in dit geval handig dat deze feiten komen van een instituut waar jij, denk ik, volledig achter staat. Namelijk Different:
http://www.different.nl/cms/content/view/200/129/
Ja, ik ga maar even uit van het goede van de ware christen
Die zal er geen problemen mee hebben als er een andersgeaarde die op een bijbelse manier wil leven naast hem zit.
De uitkomst van het onderzoek verbaast me niets. Met problemen op seksueel gebied ga je niet snel naar een dominee, ambtsdrager of jeugdwerker. Dat geldt dus ook voor homo-gevoelens.
DesertRose schreef:we kunnen ons leven niet heiligen, als we één grote zonde op zijn troon laten zitten.
Wat zei Jezus tegen de rijke jongeling? verkoop hetgeen gij hebt en volg Mij.
.
henkie schreef:Je wilt dat de roze loperuit wordt gelegd voor de opvattingen over liefde en trouw in een duurzame relatie. Waarom moet dat ons door de strot geduwd worden terwijl we daar helemaal niet achter kunnen staan? De loper wordt toch ook niet uitgelegd voor samenwonenden en niet-bijbels hertrouwen?
DesertRose schreef:Christenreis voelde zich pas werkelijk verlost, toen het pak zonden van zijn rug viel.
(...)
Dus daarom wil ik je zeggen, meboy, vliet de zonde en draag de doornenkroon. draag de last, en in het paradijs zal je beloond worden. Dat geld ook voor mij, en voor de rest hier, iedereen in zijn eigen grote zonden.
En dat alles door Jezus' verdienste.
Denkertje21 schreef:DesertRose schreef: maar daarom blijf ik zeker weten wel bij mijn oude standpunten.
En die kennen we, dus elke discussie met jou is overbodig, zeker nu je echt tenenkrommend keer op keer op andermans ziel gaat staan
Als je werkelijk de Geest Gods in je hebt dan wil je niet zondigen maar zou je weten dat je je schuld nog dagelijks meer maakt, en ga je werkelijk willen leven zoals het de wil van God de Vader is.
tante-tortel schreef:Ik zou haast zeggen lees eens de preek die ik afgelopen zondag hoorde over 1 Johannes 3. Ik kan je zo een link geven waar je die preek zou kunnen lezen.
En dan vooral niet vergeten wat er dan ook staat in 1 Johannes 1: Indien wij zeggen, dat wij geen zonde hebben, misleiden wij onszelf en de waarheid is in ons niet.
Maar het is wel, dat we de zonde onze praktijk niet meer kunnen maken. Dat we jagen naar de heiligmaking en naar de goede werken.
Denkertje21 schreef:Het gebeurt wel eens dat er een groep jongeren van bijv. de HGJB een kampweekend hebben en dan komen ze natuurlijk zondag naar de kerk bij ons in Bodegraven.
Hoe zou je reageren als er 40 man van het Regenboogforum tijdens een kampweekend bij jou in de kerk zouden komen om samen de dienst mee te maken. Bijna allemaa refo's, sommingen zien er iest flittsender uit, maar toch, ze komen voor God's Woord en voor de gemeenschap der heiligen...
Hoe zouden ze bij jullie in de kerk worden bekeken?
Eerlijk zeggen!
tante-tortel schreef:De tekst die aangehaald wordt over het ten volle verzekerd zijn is bijna de meest misbruikte tekst uit de Bijbel.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten