henkie schreef:Denkertje21 schreef:
Begrijpelijk. Iedereen die in een kramp leeft, raakt verkrampt. Je kunt niet open zijn naar buiten. Ik denk dat het zoooo belangrijk is dat anderen binnen de kerk de rode loper uitleggen voor homo's in de kerk. Dat hetero's hen het gevoel geven dat ze onvoorwaardelijk welkom zijn in de gemeente, net als iedere ander. Zonder 'mitsen en maaren'.
Zoals Jezus onvoorwaardelijk de loper uitlegt naar iedereen die in Hem gelooft. Géén voorwaarden vooraf.
En daar schort het in de kerken nog wel eens aan. Logisch dat veel homo's niks zeggen. Je raakt ion veel gevallen nooit meer af van de 'oordelende blik' van je medekerkgangers...
Wordt het niet eens tijd voor homo's om zichzelf niet iedere keer in die slachtofferrol te manoevreren, vraag ik me af als ik dit lees. Ik ken niemand in mijn kerkelijke omgeving die vindt dat homo's niet welkom zijn.
oké, dus:
Mensen die roken leven korter
Mensen die veel alcohol drinken leven korter
Mensen met veel overgewicht leven korter
Mensen die alleen zijn leven korter
Mensen die een slecht huwelijk hebben leven korter
Mensen die structureel te weinig slapen leven korter
Mensen met een homosexuele geaardheid die niet uit de kast durven komen leven korter
En dus kunnen we nu ook mensen die er niet voor durven uitkomen dat ze hetero zijn ook toevoegen aan dit rijtje,
Persoonlijk word ik een beetje erg moe van al die rijtjes.
Wat zegt de Bijbel?
Ps.31:16 'mijn tijden zijn in Uw hand'