De Pil

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 19 jan 2009 08:50

Als je de pil langer wil doorslikken om zo je ongesteldheid te verschuiven, kan je dan gewoon de volgende strip beginnen en stoppen wanneer je wilt en binnen 7 dagen dan weer beginnen? Ik moet het namelijk gaan verschuiven omdat ik anders op mn trouwdag ongesteld ben, dus ben nu al een week ruim aan het doorslikken maar ik vind het zelf een beetje vaag allemaal. Hoe doen jullie zoiets?
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 19 jan 2009 09:22

Mijn vriend en ik hebben besloten om volgende maand aan de pil te gaan. Eerst maar eens met mijn ouders babbelen.

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 19 jan 2009 09:34

kirsten schreef:Mijn vriend en ik hebben besloten om volgende maand aan de pil te gaan. Eerst maar eens met mijn ouders babbelen.

Lekker ruim voor je trouwdag, ideaal joh..kun je er aan wennen!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 19 jan 2009 09:34

Je kunt een hele maand doorslikken maar natuurlijk ook een week.
Ik had altijd wel wat vage buikpijn op 't moment dat ik anders ongesteld moest worden. En 2e keer doorbraakbloeding die totaal 12 dagen duurde. Dus sindsdien heb ik 'm niet meer doorgeslikt. Waren wel kleine beetjes bloed maar 'k was er gewoon zat van.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 19 jan 2009 11:26

Dine schreef:
kirsten schreef:Mijn vriend en ik hebben besloten om volgende maand aan de pil te gaan. Eerst maar eens met mijn ouders babbelen.

Lekker ruim voor je trouwdag, ideaal joh..kun je er aan wennen!

Ja idd. Het is dat ik een hekel heb aan artsen, maar goed, dat overleef ik ook wel weer. :wink:

88alries88
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor 88alries88 » 19 jan 2009 12:06

*|Scatie schreef:Je kunt een hele maand doorslikken maar natuurlijk ook een week.
Ik had altijd wel wat vage buikpijn op 't moment dat ik anders ongesteld moest worden. En 2e keer doorbraakbloeding die totaal 12 dagen duurde. Dus sindsdien heb ik 'm niet meer doorgeslikt. Waren wel kleine beetjes bloed maar 'k was er gewoon zat van.

Na ja, dat heb ik nu dus ook! Het voelt gewoon raar en steeds doorbraakbloedingen. Kben beetje geneigd om nu toch maar ff paar dagen te stoppen, maar eerst maar is ff goed rekenen anders komt het nog niet goed uit. 8) De eerste maand dat ik de pil slikte heb ik het ook een hele maand gehad en daarna niet meer, totdat ik hem nu doorslik... :|
As long as You loved me, there's no mountain I can't climb!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 19 jan 2009 12:12

Jannoek schreef:'k heb wel's ergens gelezen dat als je een (te) lichte pil hebt, dat je dan wel een eisprong kan hebben ondanks dat je aan de pil bent.
Ik heb iedere keer gewoon een eisprong! Tenminste.. zo voelt het wel ! Dat had ik ook voordat ik de pil slikte.... Heel af en toe voel ik t niet. En met voelen bedoel ik: Twee weken voordat ik ongesteld wordt (en twee weken na de vorige periode) voel ik buikpijn bij m'n eierstokken. Ik kan dan ook m'n buik niet aanraken want het doet gewoon zeer. Soms krijg ik dan ook een doorbraakbloeding, en soms niet. Ik weet wel dat het gewoon zeer doet!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 19 jan 2009 16:00

Wat raar, ik dacht altijd dat de eierstokken door het slikken van de pil even op 'non-actief' staan en er dus ook geen eisprong komt... zo heb ik het tenminste van mijn vrouwenarts begrepen... :? Daarom wordt je ook niet echt ongesteld, maar krijg je een onttrekkingsbloeding, die door ons als menstruatie (tijdens stopweek) wordt waargenomen...
Jannoek: ook al komt er WEL een eisprong, dan nog houdt de pil bevruchting tegen door een of andere barriere in te bouwen. (dit deel van de uitleg weet ik niet zo goed meer, maar de pil beschermt iig erg goed!)

Maar misschien is er ook een verschil in pillen en hun werking?

Daphne
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Daphne » 19 jan 2009 16:20

elvira (gast) schreef:Wat raar, ik dacht altijd dat de eierstokken door het slikken van de pil even op 'non-actief' staan en er dus ook geen eisprong komt... zo heb ik het tenminste van mijn vrouwenarts begrepen... :? Daarom wordt je ook niet echt ongesteld, maar krijg je een onttrekkingsbloeding, die door ons als menstruatie (tijdens stopweek) wordt waargenomen...

Zo staat het ook op Wikipedia ja...
Afbeelding

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 19 jan 2009 22:08

Kwebbel, als je de pil slikt heb je geen eisprong, je voelt dan blijkbaar wat anders. Het is de werking van de pil, dat je geen eisprong hebt, geen eitje, geen kindje.

Jannoek
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jannoek » 19 jan 2009 23:09

In de meeste gevallen is er door de pil inderdaad geen eisprong. Maar hoe kan het anders dat er vrouwen, ondanks pilgebruik toch zwanger worden? Heb het regelmatig gehoord...

Wat dat 'andere bescherming' betreft elvira; volgens mij wordt je baarmoederslijmvlies dunner, waardoor het ook (mocht er een eisprong zijn geweest én die eicel bevrucht is) moeilijker is om zich in te nestelen.

Voor zover ik weet zit het zo ;).

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 20 jan 2009 07:20

Wat hebben je ouders daarmee te maken dan?

Over de pil: mijn toenmalige huisarts zei dat vrijwel alle vrouwen die 'door de pil heen' zwanger raken er minstens eentje vergeten zijn (dat was haar indruk van degenen die daarmee bij haar kwamen). Als je hem goed slikt dan heb je per jaar een kans van 1 op 1000 om zwanger te raken. Dat is nog niet 0, maar wel lager dan het percentage vrouwen dat in de praktijk toch zwanger raakt.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 20 jan 2009 09:31

Ik vroeg 't me ook af wat ouders daar mee te maken hebben.

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 20 jan 2009 10:36

Lalage schreef:Over de pil: mijn toenmalige huisarts zei dat vrijwel alle vrouwen die 'door de pil heen' zwanger raken er minstens eentje vergeten zijn (dat was haar indruk van degenen die daarmee bij haar kwamen). Als je hem goed slikt dan heb je per jaar een kans van 1 op 1000 om zwanger te raken. Dat is nog niet 0, maar wel lager dan het percentage vrouwen dat in de praktijk toch zwanger raakt.
En dat 'ie niet werkt als je griep o.i.d. hebt (gehad), toch? Da's toch ook een oorzaak?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 20 jan 2009 11:14

Als je een keer overgeef of diarree hebt kun je kans hebben dat de pil zijn werk ook niet goed doet.
Ook met een AB kuurtje moet je uitkijken sommige apothekers vergeten dan te zeggen dat de pil niet goed werkt.

Terug naar “Archief”