Moderator: Moderafo's
*|Scatie schreef:Je kunt een hele maand doorslikken maar natuurlijk ook een week.
Ik had altijd wel wat vage buikpijn op 't moment dat ik anders ongesteld moest worden. En 2e keer doorbraakbloeding die totaal 12 dagen duurde. Dus sindsdien heb ik 'm niet meer doorgeslikt. Waren wel kleine beetjes bloed maar 'k was er gewoon zat van.
Ik heb iedere keer gewoon een eisprong! Tenminste.. zo voelt het wel ! Dat had ik ook voordat ik de pil slikte.... Heel af en toe voel ik t niet. En met voelen bedoel ik: Twee weken voordat ik ongesteld wordt (en twee weken na de vorige periode) voel ik buikpijn bij m'n eierstokken. Ik kan dan ook m'n buik niet aanraken want het doet gewoon zeer. Soms krijg ik dan ook een doorbraakbloeding, en soms niet. Ik weet wel dat het gewoon zeer doet!Jannoek schreef:'k heb wel's ergens gelezen dat als je een (te) lichte pil hebt, dat je dan wel een eisprong kan hebben ondanks dat je aan de pil bent.
elvira (gast) schreef:Wat raar, ik dacht altijd dat de eierstokken door het slikken van de pil even op 'non-actief' staan en er dus ook geen eisprong komt... zo heb ik het tenminste van mijn vrouwenarts begrepen...Daarom wordt je ook niet echt ongesteld, maar krijg je een onttrekkingsbloeding, die door ons als menstruatie (tijdens stopweek) wordt waargenomen...
kirsten schreef:Mijn vriend en ik hebben besloten om volgende maand aan de pil te gaan. Eerst maar eens met mijn ouders babbelen.
En dat 'ie niet werkt als je griep o.i.d. hebt (gehad), toch? Da's toch ook een oorzaak?Lalage schreef:Over de pil: mijn toenmalige huisarts zei dat vrijwel alle vrouwen die 'door de pil heen' zwanger raken er minstens eentje vergeten zijn (dat was haar indruk van degenen die daarmee bij haar kwamen). Als je hem goed slikt dan heb je per jaar een kans van 1 op 1000 om zwanger te raken. Dat is nog niet 0, maar wel lager dan het percentage vrouwen dat in de praktijk toch zwanger raakt.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 58 gasten