Moderator: Moderafo's
johannes1 schreef:Ik vroeg me af of het iemand bekend was waarom er binnen de katholieke kerk niet getrouwd mag worden door de paus, priesters, etc?
johannes1 schreef:zeker een flauw antwoord, want wilde kijken of het bekend was onder onze katholieke broeders op deze site.
het roept vraagtekens op, daar in het begin het eigenlijk niet verkeerd was getrouwd te zijn.
johannes1 schreef:Ik vroeg me af of het iemand bekend was waarom er binnen de katholieke kerk niet getrouwd mag worden door de paus, priesters, etc?
Floefloe schreef:Met bijbelkring van de CSFR behandelen we momenteel de eerste Korinthebrief. Daar gaat Paulus onder andere in op wel of niet trouwen. Ik kan je nu even niet de teksten geven, maar het komt er globaal op neer dat het voor een prediker beter is om niet te trouwen, zodat hij zich volledig in kan spannen voor zijn taak. Daarnaast zouden vrouw en kinderen overbodige belasting kunnen zijn tijdens reizen, en is natuurlijk een baan of iets dergelijks nodig om vrouw en kinderen te onderhouden.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 20 gasten