Situatie in Israel (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

dalethvav
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor dalethvav » 16 jan 2009 14:25

Michael schreef:
dalethvav schreef:
michael schreef:Nauwlijks in de mate die er vandaag de dag is.
Meen je dat werkelijk? Nooit gehoord van pogroms, getto's, kruistochten, inquisitie, uitsluiting van Joden in Gilden enkel en alleen om het feit dat iemand Jood is? Farao-Haman-Hitler.? Nooit gehoord van het Dreyfus-proces, onbekend met "De protocollen van Sion"? Met het wijdverspreide en door velen geloofde verhaal van kinderbloed om matzes te maken, de Judensau? Antisemitische complottheorieen? En zo kan ik nog wel even doorgaan Enfin, iemand die de geschiedenis kent weet gewoon dat ongebreidelde Jodenhaat, echt van alle tijden en alle eeuwen is.

Ik refereerde vooral naar het feit dat de Jodenhaat vandaag de dag lijkt te groeien... Ik zag vandaag een man met een briefje op zijn rugtas geplakt met wat lompe opmerkingen over Israel. Vandaag hoorde ik suggereren dat Joden tegen de muur gezet moeten worden. En iemand anders had de creatieve belediging ze Joden te noemen.

De hoeveelheid discussie laait bijzonder op. En op het net zie ik dit keer vooral anti semitisme. Dat was vroeger toch een stuk minder...

Nee, dat was vroegere beslist niet minder. Lees "Bloed aan onze handen" en "van Jodenhaat tot moslimterrorisme" en huiver. Jodenhaat/antisemitisme is altijd latent aanwezig, maar laait bij het minste of geringste weer op.

Het kan best zijn dat Jodenhaat een gegeven is over de eeuwen heen. Maar sinds Israel begonnen is met de invasie van Gaza is het weer aan het opkomen. Ik wil de discussie niet aangaan of het nu meer is dan het ooit in het verleden is geweest. Ik wil alleen maar aangeven dat het groeit op dit moment door het gedrag van Israel.

Aan welke kant van het hek je ook staat. Dit is geen prettige ontwikkeling. Het destabilizeert de omgeving nog meer. En daarmee mijn wereld.

Vannacht heeft Israel een ziekenhuis aangevallen. Daar gaan weer een paar karma punten. Het spijt me maar ik vind dat onbegrijpelijk. Natuurlijk heeft Israel wel weer een flauw smoesje zoals: "Er stond een raket lanceer installatie op het dak" ofzo... Ik snap dat mensen op die manier richting jodenhaat glijden en ik vraag me tegen nu serieus af of dit incompetentie of juist de intentie is van de huidige israelische regering... Want een vijand van buitenaf brengt mensen samen. Oudste strategie in het boekje. En ze zijn niet de eerste die die strategie in het modern politieke klimaat toepassen. Kijk maar naar de impact die een handjevol terroristen op de VS had.

Ik kan nogmaals alleen concluderen dat de acties van de regering van Israel op dit moment door Israel geinitieerd worden. Niemand dwingt ze. En de acties zorgen voor isolatie en een groter gevaar voor de gemiddelde Jood. Niet een verkleind gevaar zoals ze claimen na te streven. Soms is het beter niet te reageren op een klap in je gezicht. Als dapperheid een kreet is die ze op je grafsteen kunnen schrijven is het beter om niet dapper maar slim te zijn. Pragmatiek is een betere leidraad dan ideologie.

Niemand dwingt ze, behalve hamas met hun uitermate laffe acties.
Ik heb het je al eerder gevraagd, en stel de vraag nu dan maar op een ander manier: Doe eens een sugestie welke pragmatische leidraad Israel dan moet hanteren? Ik denk dat de Israelische regering je erg dankbaar zal zijn als je de juiste oplossing kunt geven.
Ps. 122vs6: Bidt om de vrede van Jeruzalem; wel moeten zij varen, die u beminnen.

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 16 jan 2009 17:02

dalethvav schreef:Nee, dat was vroegere beslist niet minder. Lees "Bloed aan onze handen" en "van Jodenhaat tot moslimterrorisme" en huiver. Jodenhaat/antisemitisme is altijd latent aanwezig, maar laait bij het minste of geringste weer op.

Dus zijn er variaties in... Goed... Dat bedoelde ik dus... En op dit moment groeit het weer. Ik ontken niet dat Joden over de eeuwen een flinke hoeveelheid haat over zich heen gekregen hebben. Ik zeg alleen dat hun huidige acties die haat versterken.

Niemand dwingt ze, behalve hamas met hun uitermate laffe acties.

Mwoh, ik denk dat ze ondanks de acties van Hamas, laf of anders, niet gedwongen worden door Hamas. De daden die Israel zelf kiest, laf of anders, zijn ze volledig vrij in. Ze kiezen militaire oplossingen terwijl Hamas politiek veel makkelijker aan te pakken is.

Ik heb het je al eerder gevraagd, en stel de vraag nu dan maar op een ander manier: Doe eens een sugestie welke pragmatische leidraad Israel dan moet hanteren? Ik denk dat de Israelische regering je erg dankbaar zal zijn als je de juiste oplossing kunt geven.

Het is naief om te denken dat Israel die oplossing niet weet.

Stoppen met Palestijnen doden.... En jezelf werkelijk enkel maar verdedigen in plaats van deze oorlog van verschrikking op een volk wat zich niet kan verdedigen los laten.

Dat scheelt een slok op een borrel.

Israel heeft een aantal van de beste universiteiten ter wereld. En zeker in de richting van psychologie zijn ze extreem ontwikkeld. Israel is een klein land maar ze hebben ontzettend veel psychologisch onderzoek op hun naam staan. Ze zijn dus op de hoogte van de volgende waarheden.

* Palestijnen hebben niets. Dus hebben ze niets te verliezen dus is hun angst voor verlies al geminimalizeerd. En dus zijn ze minder geremd in het volgen van zelf destructieve impulsen.

* Palestijnen leven in een situatie van instabiliteit. Dus pogingen om op lange termijn iets op te bouwen blijken vrijwel nooit te werken. Het gevolg daarvan is dat de Palestijnen in het nu blijven hangen. Ze consumeren nu wat ze nu krijgen. Vieren nu wat ze nu willen vieren. En nemen nu wraak zonder te denken aan de gevolgen daarvan. Het is niet dat ze dat niet kunnen. Het is zo dat in hun omstandigheden dat gewoon niet werkt zoals bij ons.

* Palestijnen leven in een situatie van onrechtvaardigheid. Oom Ali had niemand iets gedaan ooit en was toevallig in de buurt toen een bom afging. Dus die onrechtvaardigheid moet hersteld worden. Als er geen externe impulsen zijn om dat onrecht gevoel op te lossen dan gebeurt dat soms dus door spontane acties of gekanalizeerd door een groep als Hamas met een bom in je regenjas.

* Palestijnen zijn niet zo gevaarlijk voor Israeliers. Zelfs als ze gevaarlijk doen is het voor hen vrijwel onmogelijk om effectief slachtoffers te maken. Het gevaar voor Israel is vooral psychologisch.

Dus een oplossing over 3 assen is dus ophouden met schieten...
Palestijnen zijn net mensen. Als ze de kans krijgen gaan ze hun eigen situatie verbeteren. Als je dat stimuleert dan geef je ze letterlijk iets om te verliezen... Als ze langere tijd iets hebben dan leren ze lange termijn denken.. Als ze merken dat Israel alleen maar achter agressors aangaat dan herstelt dat hun gevoel van rechtvaardigheid. Zeker als Israel goed gedrag beloont.

Als kinderen vechten dan leg je ze een time out op... Even afkoelen. Het probleem bij buurlanden is dat ze elkaar niet kunnen negeren. Maar Israel kan wel ervoor kiezen om eenzijdig geen olie op het vuur te gooien. Israel heeft de cohesie om dat te kunnen doen. Palestijnen niet.

Het is niet moeilijk om een regime wat gegroeid is uit geweld te beeindigen. Beeindig het geweld en het regime zal zich misplaatst voelen of zich aanpassen. Hamas groeit op geweld, neem het geweld weg en Hamas groeit niet meer. Als je dan Hamas kunt manuvreren in het zelf aanvallen van hun eigen bevolking. Waar religieuze fundamentalisten ALTIJD toe geneigd zijn dan kun je Hamas ondermijnen binnen Gaza.

Dat is bijvoorbeeld goed te doen door een Moskee van de vrede ofzoiets te bouwen in het hartje van Gaza stad. Ontworpen en gebouwd door Moslims en betaald door Joden. Een open kado zonder enige verplichtingen. Maar duidelijk afkomstig van Israel.... Sommige palestijnen zullen daar diensten gaan volgen. Misschien moet je ze eerst wat stimuleren. Hamas plaatst een bom in die moskee omdat ze de gelovigen daar tot afvalligen bestempelen. En in een knal heb je Hamas in de situatie waar ze zichzelf is gaan ondermijnen. De volgende verkiezing moet je kort daarna houden uiteraard.

Dat soort geintjes zijn ook niet nieuw. Israel heeft in deze situatie als doel ervoor zorgen dat Palestijnen en Hamas gescheiden worden van elkaar. Dat doe je door de Palestijnen iets te geven wat ze willen hebben waarvan Hamas het af zal keuren. Aangezien Palestijnen relatief onopgeleid zijn heeft het gewone volk de context niet om die manipulaties te doorzien.

Israel is sterker in politiek, sterker in resources en sterker qua leger. Israel is vele malen sterker in kennis en inzicht. Psychologisch politiek en anders. Ik geloof niet dat ze geen geweldloze opties hebben. Dit is een simpel plannetje waar ik nu aan denk. Er zijn er zeker duizend meer. Israel heeft al inventarissen van een aantal van die plannen. Als ze dat niet hebben dan doet iemand in het ministerie van defensie haar werk gewoon niet meer. Ze hebben de beste geheime dienst ter wereld. De meest ontwikkelde psychologie afdelingen in de academische wereld. En de tegenstander is precies het tegenovergestelde daarvan.

Dit pad gaan ze echter niet bewandelen. Hun daden hebben mij al getoond dat de huidige regering bestaat uit mensen die de Torah niet volgen. Ze hebben niet dat basale respect voor leven en de gelijkheid van elk mens wat een echt Jood van kinds af aan ingegoten krijgt. Het escaleren van een conflict strict om stemmen te winnen zonder directe plannen voor een eind oplossing. En daardoor jezelf en je volk te dwingen verder af te dwalen van die oplossing en dus richting meer geweld is een direct breken van Gods gebod..

Gij zult niet doden. Dat was niet zomaar een leuke toevoeging aan het oude testament bedacht door een willekeurige hippie. Het is Gods gebod... Je moet dus op zijn minst proberen je eraan te houden. Als iemand op je afrent met een mes of een bom dan is geweld gerechtvaardigd maar de meer dan duizend doden tegenover 13 aan israelische zijde is een duidelijk breken van Gods gebod. Soms is een aanval niet beantwoorden en vooruit denken gewoon de beste keuze.

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 17 jan 2009 14:26

@Michael:
We gaan er even een vergelijking bijhalen:
Afgelopen week werd de Nedlloyd Barentsz (een groot containerschip) achtervolgd door een stel Somalische piraten. De kapitein besloot vol gas te geven en te gaan zigzaggen zodat de piraten niet aan boord konden komen. Toen de Somaliërs met vuurwapens op het schip begonnen te schieten werd er een noodsignaal uitgezonden. Een Russische gevechtshelikopter verscheen ten tonele en maakte even korte metten met deze Somalische etterbakjes.

Was de Russische marine niet een beetje voorbarig door zóveel geweld te gebruiken tegen een paar piraten? Waarom zou je die piraten zomaar aanvallen met een helikopter waar ze niets tegen kunnen beginnen?
Was het niet eerlijker van de Russische marine geweest om een rubberbootje te vullen met een paar mariniers, gewapend met een aantal AK74's en dan gewoon een eerlijk 1:1 vuurgevecht met die piraten te houden? Anders staat het wapengebruik toch ook niet meer in verhouding tot elkaar?
Was het uberhaupt wel geoorloofd om geweld te gebruiken? De piraten schoten tenslotte enkel maar met vuurwapens en daar kan de dikke scheepshuid van een containerschip makkelijk tegen! En stel dat de piraten aan boord waren gekomen; je geeft ze 3 miljoen en ze zijn alweer weg! De kans dat er doden vallen onder de bemanning is gering.

Mag Israël wel terugslaan als er raketten op hun grondgebied neerkomen? Ze hebben toch goede schuilkelders die bestand zijn tegen dit soort wapens? De kans dat er burgerslachtoffers vallen is toch maar gering.

Net als de piraten, die weten dat ze de kans lopen om een marineschip tegen te komen dat vele malen meer vuurkracht heeft dan hun notendopje, wist Hamas dondersgoed dat ze met het afvuren van raketten en mortieren een oppermachtige vijand aan het pesten waren.
Hamas is een terroristische organisatie die via politieke weg niet is te vangen. Je illusie dat Israël hen op die manier zou kunnen pakken is ongegrond. Net als je prachtige verhaal over een te bouwen moskee in Gaza..... Israël heeft al miljoenen gestoken in Gaza, maar Hamas verknalde dat zelf door er militanten mee op te leiden.

Je ideeën voor een oplossing van de problematiek, en de manier om de Palestijnen voor je te winnen is wel héél erg simplistisch! :mrgreen: Het was alweer een paar dagen geleden dat ik zo hard moest lachen! :mrgreen:
Hahaha, een moskee bouwen die dan door de Hamas opgeblazen moet gaan worden! :mrgreen: Denk je dat de Israëli's eraan te pas komen als die moskee gebouwd gaat worden? Forget it! Het geld voor de bouw verdwijnt richting de Hamas, of de moskee wordt gebouwd en wordt één gigantische wapenopslagplaats, want de Israëli's zullen hun eigen dikbetaalde moskee toch niet bombarderen?? :mrgreen:

Hamas heeft als enige doel het vernietigen van de staat Israël en het enige wat ze daarvoor nodig hebben is een heleboel geld voor wapens. Iran is de grootste geldschieter voor terroristische groeperingen en heeft nagenoeg hetzelfde gedachtegoed als Hamas. Met politieke praatjes en acties krijg je een door haat gevoede terrorist niet op andere gedachten.
"UBI IUDICIA DEFICIUNT INCIPIT BELLUM"
Afbeelding

rafaell

Berichtdoor rafaell » 17 jan 2009 16:55

Nee en geweld leidt tot meer geweld en meer haat. Hamas is de grote winnaar bij deze aanval van Israel.

Speedy
Majoor
Majoor

Berichtdoor Speedy » 17 jan 2009 20:18

rafaell schreef:Nee en geweld leidt tot meer geweld en meer haat. Hamas is de grote winnaar bij deze aanval van Israel.

Is dat zo? De verhoudingen in de arabische wereld zijn meer en meer verstoord. De minister van buitenlandse zaken van egypte heeft niet voor niets uitgehaald richting Hamas 1,5 week geleden.

Daarnaast zijn de verhoudingen onder de palestijnen ook enorm verstoord en dat een groot deel niets van Hamas moet hebben, maar niet durft dat te tonen want anders wordt je geliquideerd. Daarnaast is Hamas een aantal topfiguren kwijt geraakt en is de verhouding onderling (hamas gaza en hamas damaskus op gespannen voet komen te staan)

Dat de westerse wereld de hamas propaganda slikt is wat anders.

Daarnaast zie je nu Israel op het punt eenzijdig een staakt het vuren af te kondigen dat Egypte opeens een oproep doet van beide kanten, wil ook een graantje meepikken van een zogenaamd bemiddelings succes.

En Israel ziet zelf weer dat de regering wel durft op te treden (doet het altijd lekker zo vlak voor de verkiezingen).

Kortom het was een zooitje en het blijft een zooitje. Misschien is het een idee dat Van Bommel puin gaat ruimen in Gaza, dan doet hij echt pas nuttig vredeswerk.
Mijn lijst van booswichten wordt elke dag, dat ik ouder word, kleiner en mijn register van dwazen steeds langer.

Michael
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor Michael » 17 jan 2009 20:36

smArtjan, dus weet je ook meteen waar je die wapens kunt gaan afhalen... Bijkomend voordeel, en geen nadeel lijkt mij. Elke oorlog in het verleden is gewonnen en verloren door slimme zetten en "slimme" zetten doorzien. Het lijkt me duidelijk dat een millitair offensief Israel schaadt. En ze mogen wel eens hun strategie overdenken. Joden worden beschuldigd van genocide. Wie had dat 50 jaar geleden verwacht? Hamas is een probleem maar een probleem wat door geweld alleen maar erger gemaakt wordt.

In de Torah staan een aantal wetten. En een aantal consequenties voor het breken van die wetten. Aangezien de wetten nu gebroken worden mag je de consequenties nu dus verwachten.

Weten jullie dat gesprek over die fosfor wapens nog? Ze waren blijkbaar gebruikt tegen een VN school.. Zie de verschillende VN logos.
http://from-gaza.blogspot.com/2009/01/p ... afety.html
Ik post dit soort links liever niet. Maar ze zijn on topic, bewijs dat fosfor wapens gebruikt worden tegen burgers.

Is er nog iemand die wil stellen dat er geen bewijs is voor dit soort misdaden? Dit is absoluut schandalig. En de kritiekloze steun aan israel mag wel eens herdacht worden. Het aanvallen van VN doelen binnen Gaza is een duidelijk signaal van israel naar de VN dat de VN zich niet met hun zaken moet bemoeien.

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 17 jan 2009 21:03

Michael schreef:smArtjan, dus weet je ook meteen waar je die wapens kunt gaan afhalen... Bijkomend voordeel, en geen nadeel lijkt mij. Elke oorlog in het verleden is gewonnen en verloren door slimme zetten en "slimme" zetten doorzien. Het lijkt me duidelijk dat een millitair offensief Israel schaadt. En ze mogen wel eens hun strategie overdenken. Joden worden beschuldigd van genocide. Wie had dat 50 jaar geleden verwacht? Hamas is een probleem maar een probleem wat door geweld alleen maar erger gemaakt wordt.

In de Torah staan een aantal wetten. En een aantal consequenties voor het breken van die wetten. Aangezien de wetten nu gebroken worden mag je de consequenties nu dus verwachten.

Weten jullie dat gesprek over die fosfor wapens nog? Ze waren blijkbaar gebruikt tegen een VN school.. Zie de verschillende VN logos.
http://from-gaza.blogspot.com/2009/01/p ... afety.html
Ik post dit soort links liever niet. Maar ze zijn on topic, bewijs dat fosfor wapens gebruikt worden tegen burgers.

Is er nog iemand die wil stellen dat er geen bewijs is voor dit soort misdaden? Dit is absoluut schandalig. En de kritiekloze steun aan israel mag wel eens herdacht worden. Het aanvallen van VN doelen binnen Gaza is een duidelijk signaal van israel naar de VN dat de VN zich niet met hun zaken moet bemoeien.

Waarom durf je niet verder inhoudelijk op mijn post te reageren?

Het is inderdaad erg triest om te zien dat op deze manier de burgers de wrange prijs moeten betalen van een oorlog die ze (waarschijnlijk) niet willen.
Het zijn interessante beelden, zeker vanuit pro-palestijns oogpunt (zoals deze site duidelijk blijkt te zijn)
Aan de andere kant valt het me wel op dat op het moment van het inslaan van de fosfor-granaten er wel behoorlijk wat mensen over straat lopen, ik noem dat spelen met je leven.
Aan het gierende geluid van een granaat kun je horen wat hij doet; of hij dichtbij in gaat slaan of dat het verder weg is. Het is waanzin om op het plein te blijven staan terwijl de eerste granaten al boven je hoofd ontploffen! :?

Ik las op internet dat er bij deze beschieting 2 Palestijnse jongetjes om zijn gekomen. Erg triest!

Nu we het over Beit Lahia hebben; waarom horen we niets over het feit dat er op 26 december 2 Palestijnse schoolmeisjes omkwamen doordat een raket van Hamas niet goed functioneerde?
En dit is wat er wordt gedaan voor de deur van een VN-school..... Raar dat daar niet tegen wordt opgetreden door de VN zelf, die zouden toch moeten weten hoe het hoort?

Afbeelding

Optimatus
Maarschalk
Maarschalk
Contacteer:

Berichtdoor Optimatus » 18 jan 2009 17:50

Volgens mij heeft Ban Ki Moon vrij duidelijke taal over die school gesproken.
Ceterum censeo imperium putinis delendum esse.

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 18 jan 2009 19:55

smArtjan schreef:Aan de andere kant valt het me wel op dat op het moment van het inslaan van de fosfor-granaten er wel behoorlijk wat mensen over straat lopen, ik noem dat spelen met je leven.
Aan het gierende geluid van een granaat kun je horen wat hij doet; of hij dichtbij in gaat slaan of dat het verder weg is. Het is waanzin om op het plein te blijven staan terwijl de eerste granaten al boven je hoofd ontploffen! :?
O ja, natuurlijk, en áls er dan doden vallen is dat de schuld van de Palestijnen zelf. :schaterlach: =P~

rafaell

Berichtdoor rafaell » 18 jan 2009 19:58

Ja natuurlijk! Als die Palestijnen zo slim zouden zijn niet onder een bom of voor een kogel te gaan staan dan had er niemand om hoeven komen hoor!

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 18 jan 2009 19:59

smArtjan schreef:Het is inderdaad erg triest om te zien dat op deze manier de burgers de wrange prijs moeten betalen van een oorlog die ze (waarschijnlijk) niet willen.
Het zijn interessante beelden, zeker vanuit pro-palestijns oogpunt (zoals deze site duidelijk blijkt te zijn)
Pro-Palestijns of niet, het laat wel duidelijk zien dat Israël fout bezig is. Of zouden de VN-logo's 'gephotoshopt' zijn? :schaterlach:

smArtjan
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor smArtjan » 18 jan 2009 21:38

Nou, ik zou in een soortgelijke situatie toch als de gesmeerde bliksem in dekking gaan, en niet in de buitenlucht blijven staan.
Je hoort mij niet zeggen dat het gephotoshopt is, dat het een VN-school is was volgens mij al duidelijk.

Maar wat probeer je me in de mond te leggen, *modknip, netjes blijven*?

Afbeelding

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 18 jan 2009 21:54

smArtjan schreef:Nou, ik zou in een soortgelijke situatie toch als de gesmeerde bliksem in dekking gaan, en niet in de buitenlucht blijven staan.
Je hoort mij niet zeggen dat het gephotoshopt is, dat het een VN-school is was volgens mij al duidelijk.

Maar wat probeer je me in de mond te leggen, *modknip*?
Probeer anders mijn en jouw post, die ik citeerde, nog eens te lezen. Wellicht is je het e.e.a. ontgaan.

salty
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor salty » 18 jan 2009 22:17

Israel heeft het gedaan Israel is fout ! en Israel is de grote demon.......
Door wie laten jullie je hersenspoelen ?????

Jullie hebben de verkeerde underdog gekozen !!!!

De onschuldige slachtoffers van het oorlogsgeweld , het middenoosten conflict Israel -de Arabische landen wordt niet veroorzaakt door het Zionisme, maar door Arabisch expansionalisme,
Israel als zijnde de enige kleine joodse democratische staat wiens souvereiniteit wordt bedreigd door Islamitische buurlanden die haar het bestaansrecht niet gunnen en die dat in hun manifest hebben staan .

Er zijn mensne die vinden dat het geweld wat israel gebruikt buiten proporties is???

Zijn jullie bijv de zwarte september vergeten ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Zwarte_September_(conflict)

of hoe Assad - Bashirs vader heeft gevochten tegen de radicale islam i syria?
De bloedbaden van Hama
Rond 2 februari 1982 en tevens in andere jaren, onderdrukte het Syrische leger in opdracht van president Assad demonstraties en opstanden in de stad Hama. Tienduizenden burgers, meestal van de onderdrukte soennitische meerderheid in Syrië en waaronder ook leden van de Syrische Moslimbroederschap in 1982, werden koelbloedig vermoord. De genocide kreeg bijna geen internationale aandacht
In 1979, the Syrian public was shocked by a chain of assassinations which took place starting in the artillery school in Aleppo. No one could identify who was responsible for these assassinations. After almost a year, a member from the group believed to be behind the assassinations was injured and taken into custody by the Syrian intelligence system. He was identified as a member of the Muslim Brotherhood party. The party's goals were to eliminate all persons who had strong ties with the government or Baath party, focusing on Baathists who were educated and have good reputation within the government, or army high ranking members who were relatives of Assad family or Alawites. It took The Syrian intelligence system a long time to penetrate the Muslim Brotherhood and diminish its power. Unfortunately, the Syrian security forces were, in some incidents, brutal. Many innocent civilians died in the battles between the army and the party members. Some sources estimate that the number of civilians killed was between 150,000 to 200,000. The violence damaged the national growth of the Syrian economy. The Muslim Brotherhood organisation aimed to weaken the government's authority, hoping that Sunni Muslims in the army would overthrow the Alawite-dominated government
http://en.wikipedia.org/wiki/Hafez_al-Assad

Ook Nato heeft in 1999 blunders gemaakt en in Yugoslavia onschuldige burgers getroffen.
http://articles.latimes.com/keyword/civ ... yugoslavia
Wat moeten wij doen als de radicalen tussen de burgers gaan zitten en naast scholen hospitals moskeeen en kerken- en nu VN gebouwen.
??????
Wie is Hamas?- een afsplitsing van de Muslim broederschap.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hamas
Wie is Hezbollah ?
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hezbollah
Ook een radicale Islamistische partij die Libanon in zijn greep heeft - beiden zijn het de naaste buren van Israel en beiden gunnen Israel het bestaansrecht niet ! en wij hebben ze in de voor - en achtertuin !!!
De islam wereldwijd is bezig met het demoniseren van Israel en de joden .......
De best verkochte boeken in de arabische wereld zijn Mein Kampf van hitler en de leugen van de protocollen van de wijzen van zion.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Protocolle ... n_van_Sion
.....en binnenkort komt er in Iran het grote moppen en cartoon boek uit over de joden in de gaskamers van hitler.......
Geloof me wij hebben veel verdriet om alle onschuldige slachtoffers die vallen, maar om te overleven hebben we geen keus, Israel is maar een heel klein landje in het midden van een grote islamitische zee

Toch zijn er ook hoopvolle dingen die gebeuren......
Dit zijn de zes delen op you tube - foxnews over de zoon van een hamas leider die tot geloof in Yeshua is gekomen :::>>>>
http://www.youtube.com/results?search_q ... type=&aq=f
.
For YHWH the LORD is our judge,
the YHWH the LORD is our lawgiver,
the YHWH the LORD is our king;
it is HE who will save us.
Isaiah 33:22

CaptainCaveman

Berichtdoor CaptainCaveman » 18 jan 2009 22:33

salty schreef:Israel heeft het gedaan Israel is fout ! en Israel is de grote demon.......
Door wie laten jullie je hersenspoelen ?????
Nogmaals: ik kies geen partij voor Palestina. Wél word ik moe van de blinde pro-Israël-houding hier.

Terug naar “Archief”