studentjehhs schreef:Verkrachting wordt enkel negatief genoemd in de bijbel, is het daarom geen zonde?
Sex met dieren wordt enkel negatief genoemd in de bijbel, is het daarom geen zonde?
Kinderen verkrachten wordt enkel negatief genoemd in de bijbel, is het daarom geen zonde
Iemand neerknuppelen wordt alleen maar negatief genoemd in de bijbel, is het daarom geen zonde enzovoort enzovoort.
Homofilie wordt ook alleen negatief genoemd, maar jij beweerd dat het daarom geen zonde is. HEBBIEHEM??

2.
@tante-tortel
Volgens mij zijn we het eens met elkaar

3.
Tamerlan, Kleding dragen is (net als homofilie) een gevolg van de zonde. En hier zeg ik NIEt achteraan, dat het een zonde IS. dat hoort achteraan andere soort uitspraken, niet achter deze.Hoewel @mortlach toch even een reactie: in het paradijs droegen we bijvoorbeeld ook geen kleren. Toch dragen we dat ook niet dagelijks bewust mee - of doen daar regelmatig al dan niet afwijzende uitspraken over - als zijnde tegennatuurlijk gedrag, toch ?.
4.
en betreffende de tekst waar het mee begon:
Ik hoef niet te weten wat deze bewegingen zijn, maar vooral van studentjehbs wil ik graag het volgende weten:
Als door lesbischiteit het risico op SOA's klein is, en de risico's van zelfbevrediging ook laag zijn, Wat is er dan zo ongezond, wat er in deze tekst verboden wordt? Zit daar niet achter, dat het NIET alleen gaat om gezondheid, maar ook om geestelijke gezondheid?
En, hebben de OT-reinigingswetten ook nog een diepere betekenis, dan alleen ziektepreventie? (ik denk het wel, reiniging van de zonden door Christus)
zou het verbod op homofilie dat ook hebben? (ik denk het wel)
Welke kan dat zijn? (ik denk het zuivere beeld van Christus en de Kerk, die door homofilie aangetast wordt)
En, dat "mannen met mannen" wél genoemnd word, en "mannen met vrouwen" niet, kan dat niet te maken hebben met de reinheid van het hart, ipv de gezondheid van het lichaam?
5. Wat zijn eigenlijk de argumenten, dat een homofile relatie wél zou mogen?