Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 13 jan 2009 18:34

Ik koop nooit witte bh's, ook om die reden ;)

handdoek doe ik meestal 2 dagen mee. Ik ben gewend altijd elke dag een nieuwe, vanuit thuis. En dat vond ik ook perse nodig. Maar ik ben erachter gekomen dat dat onzin is. Ik douche me elke dag, en zeep mezelf elke dag van top tot teen in. Dan ben ik dus helemaal schoon. Dus die handdoek wordt alleen nat, niet vies. Dus 2 dagen vind ik tegenwoordig wel best.

Die in de keuken mik ik in de was, als ik toevallig de was doe. We gebruiken ze eigenlijk amper.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 13 jan 2009 18:35

@Evelien: precies dat bedoelde ik ook... (pak je elke dag een nieuwe handdoek of laat je m ook wel eens liggen?) Wij wassen ook maar eens per week, eens per anderhalve week (en dan meteen meerdere wassen), hoor! :wink:

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 13 jan 2009 18:59

Ik doe 2 dagen met m'n handdoek. En 2 dagen met m'n washanden. Heb dan 2 washanden: eentje waar ik zeep op doe, en eentje waar ik geen zeep op doe.

Douchehanddoeken gaan wel gelijk in de was. Daar heb je toch alles mee afgedroogd. Maar aan de gewone zitten toch nog genoeg droge, schone stukken?

Keukenhanddoeken en theedoeken doe ik ook 2 keer mee.

Vaatdoek pak ik elke dag schoon.
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 jan 2009 19:40

@LauraC, had jij nou niet een hele fijne stofzuiger? (zo'n speciale, hele dure?). Het kwam me vandaag ineens in me op. Graag wil ik weten hoe die stofzuiger heet.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 jan 2009 20:01

Hahaha, ja zeker fijn en hij is z'n geld meer dan waard ;). Ik heb de Dyson DC24 (http://www.dyson.nl/range/feature_frame ... vtype=menu)

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 13 jan 2009 20:05

Die hebben m'n schoonouders geloof ik ook! Is echt een topper d:)b

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 13 jan 2009 20:17

Haha zeg dat wel Annet.
Dat gedoe van die was, welke programma's? hoe vaak wassen p.w? dat hebben we hier al vaker behandeld :wink:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 13 jan 2009 21:38

LauraC schreef:Hahaha, ja zeker fijn en hij is z'n geld meer dan waard ;). Ik heb de Dyson DC24 (http://www.dyson.nl/range/feature_frame ... vtype=menu)

Het is een stofzuiger zonder stofzak toch?

Ik ben misschien een zeur hoor. (als je me zat ben dan hoor ik het wel)

Gewoon ff wat vraagjes: Als ik op de foto zo zie is het best een groot ding klopt dat? En wat voor zuigkracht heeftie?

Zitten er ook hulpstukken bij voor de trap? (tsja ik ben echt een leek hoor).

Ik kreeg vandaag een mailtje van m'n schoonouders die willen ons iets kado doen. En met een behoorlijk groot bedrag. Dus ik zat te denken aan dat apparaat.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 13 jan 2009 21:48

@Evelien: geeft niets hoor, praat graag over mijn stofzuiger. Ok, gaat 'ie:
1. Ja, zonder stofzak. Je moet de cylinder wel legen. Je haalt de cylinder eraf (door op een knopje te drukken) en dan hou je 'm boven de container en drukt op hetzelfde knopje en scharniert de bodem los, valt alles er zo uit. Superhandig. Dat filter dan eens per jaar wassen met de hand en klaar is kees.
2. Bij mij komt hij, met stang helemaal naar boven, tot net onder mijn borsten (ben 1.68) en met de stang naar beneden tot midden dijbeen. Wij kunnen 'm goed kwijt, is niet groter qua oppervlak dan een 'normale' stofzuiger, zou zelfs zeggen kleiner.
3. Die stang kun je dus uitschuiven, en daar dan een ding opzetten voor de trap dat tevens meubelding is (lekker vaag). Is dus een zuigertje met een harde mond en daar kun je dan zo'n harig ding opschuiven (zit er al op, maar moet je omhoog schuiven).
Hij is lekker licht, kan Michael en stofzuiger tegelijk naar boven dragen (1 van de redenen dat ik nu plat lig ;)). Enige nadeel voor mij is dat het snoer te kort is. Ons huis is niet bizar groot, maar ik moet wel van stopcontact verwisselen als ik in de keuken en eetkamer wil zuigen. En omdat hij redelijk compact is moet ik ook de trap van twee kanten af zuigen. (Had hiervoor een andere Dyson met lang snoer en grote stang dus kon alles in 1 keer doen). Maar voor de rest is het een 'lekker ding'. Bij ons kan je dus ook de DC25 kopen, het grote zusje ervan. Misschien als ik weer een nieuwe moet. Verder nog vragen dan hoor ik het wel.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 13 jan 2009 22:00

Heidebloem schreef:Tja, maar ik was zo warm af dat ik mijn handen niet in het sop kan houden en dus een afwasborstel gebruik, die ik ook heet afspoel. Heet water is ook heel hygienisch.

Idd, ik gebruik ook loeiheet water.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 14 jan 2009 06:41

Laura, huisvrouw! :lol:

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 14 jan 2009 08:52

em_ma schreef:
Heidebloem schreef:
meissie88 schreef:
em_ma schreef:Ik heb een paar witte bh 's, maar die worden zo snel gorig. Heeft iemand weleens bh 's in een sopje met chloor gelegd om ze zo weer wit te krijgen? Of andere tips?

M'n moeder zegt heel overtuigd; Met chloor!
Zij is iemand die alles uitprobeert, en denkt; Als het niet goed gaat, heb je niks verloren, want zo is het ook niet om aan te zien :lol:

Dat aanzien vind ik bij een bh niet echt een groot probleem :wink:

k Ga het maar gewoon proberen. Ik heb er 1 en die is wel heel hard aan een chloorbad nodig. Dus alstie overstuur gaat, maakt het me ook niet uit.
Mooie lingerie vind ik wel leuk, ook al ziet niemand het verder. :mrgreen:

Mn zusje heeft een vriendinnetje en die moeder houdt heel erg van mooie kleertjes voor dat meisje, leuke, schattige vestjes en shirtjes, vooral wit, en dat meisje is echt eersteklas smeerpoets :mrgreen: Zodra ze modder ziet, zit ze eronder :lol: Maar die moeder legt ook al haar witte kleertjes in het chloor om het weer schoon te krijgen.. Dus het is in ieder geval het proberen waard!
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

em_ma
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor em_ma » 14 jan 2009 10:23

Mn bh ligt nu in een chloorbadje :lol:
Psalm 27 : 11a
HEERE, leer mij Uw weg

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 14 jan 2009 11:34

Hier ook goede ervaringen met een Dyson... enige nadeel: als-ie stuk is, kun je m nauwelijks meer uit elkaar schroeven om te kijken wat er mee mis is... het is 1 grote plastic boel van binnen, waarbij de schroeven heel erg verstopt zijn (dat vond mijn man tenminste heel irritant :mrgreen: )

Verder is-ie geweldig... vooral die bak die je kunt legen ipv stofzuigerzakken (met al dat haar van onze hond echt ideaal, mijn man is opeens ook meer gaan stofzuigen :D )

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 14 jan 2009 11:51

*Annet* schreef:Laura, huisvrouw! :lol:

Ssshhhh, dat was een geheim!

Terug naar “Archief”