@Evelien: geeft niets hoor, praat graag over mijn stofzuiger. Ok, gaat 'ie:
1. Ja, zonder stofzak. Je moet de cylinder wel legen. Je haalt de cylinder eraf (door op een knopje te drukken) en dan hou je 'm boven de container en drukt op hetzelfde knopje en scharniert de bodem los, valt alles er zo uit. Superhandig. Dat filter dan eens per jaar wassen met de hand en klaar is kees.
2. Bij mij komt hij, met stang helemaal naar boven, tot net onder mijn borsten (ben 1.68) en met de stang naar beneden tot midden dijbeen. Wij kunnen 'm goed kwijt, is niet groter qua oppervlak dan een 'normale' stofzuiger, zou zelfs zeggen kleiner.
3. Die stang kun je dus uitschuiven, en daar dan een ding opzetten voor de trap dat tevens meubelding is (lekker vaag). Is dus een zuigertje met een harde mond en daar kun je dan zo'n harig ding opschuiven (zit er al op, maar moet je omhoog schuiven).
Hij is lekker licht, kan Michael en stofzuiger tegelijk naar boven dragen (1 van de redenen dat ik nu plat lig

). Enige nadeel voor mij is dat het snoer te kort is. Ons huis is niet bizar groot, maar ik moet wel van stopcontact verwisselen als ik in de keuken en eetkamer wil zuigen. En omdat hij redelijk compact is moet ik ook de trap van twee kanten af zuigen. (Had hiervoor een andere Dyson met lang snoer en grote stang dus kon alles in 1 keer doen). Maar voor de rest is het een 'lekker ding'. Bij ons kan je dus ook de DC25 kopen, het grote zusje ervan. Misschien als ik weer een nieuwe moet. Verder nog vragen dan hoor ik het wel.