Refowebkids deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 jan 2009 12:41

Mooie tekst Laura :)
Beterschap met Hugo en alle andere zieken!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 12 jan 2009 13:27

LauraC schreef:Voor de rest zijn wij ons aan het voorbereiden op die eerste verjaardag (hoe gaat het met plannen AG en PPM?) en op het feit dat papa in februari 5 weken naar Amerika gaat :? (maar dat mag de pret niet drukken).

Ze is woensdag jarig, maar we vieren het vrijdag en zaterdag.
Moet in twee keer, want ons huis is niet zo groot. :)
Moet nog alles kopen. Morgenavond de kamer versieren.
Heb er wel zin in..! :)

Ah, je man 5 weken weg? Hoe houd je dat vol?!

ajl, succes met de kleine!

Milan, goed van je!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 12 jan 2009 13:53

Mooie tekst Laura, dat was onze trouwtekst :wink: Idd, een bijzonder moment als je je kindje ten doop mag houden.

@Annet: ik zou als je een pop geeft juist voor zo'n harde kiezen denk ik, die kunnen ze tenminste lekker in bad doen enzo. En bij die zachte scheurt vaak het lijfje uit :roll:

@ajl: beterschap voor Hugo! Timon heeft ook last van de buikgriep gehad, maar had bepaald geen moeite met z'n ontlasting :mrgreen: Nu begint het eindelijk iets minder dun te worden, en z'n eetlust wordt ook weer normaal.

Timon begint eindelijk door te krijgen dat losstaan echt niet zo heel eng is :D Hij is wat dat betreft een vreselijke angsthaas, hij weet niet hoe goed hij me vast moet grijpen als hij denkt dat ik hem los wil laten. Maar na veel oefenen begint hij het nu toch wel leuk te vinden.

Juultje77
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Juultje77 » 12 jan 2009 14:33

Annet: Hier hebben we Margot toen ze 2 werd een bruine babyborn gegeven, hij is echt schattig en ze speelt er veel mee!

AG Succes met de voorbereidingen.

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 12 jan 2009 14:51

Haai schreef:Timon begint eindelijk door te krijgen dat losstaan echt niet zo heel eng is :D Hij is wat dat betreft een vreselijke angsthaas, hij weet niet hoe goed hij me vast moet grijpen als hij denkt dat ik hem los wil laten. Maar na veel oefenen begint hij het nu toch wel leuk te vinden.

Haha, hier ook een angsthaas. Zet je haar achter zo'n loopkarretje neer,
gaat ze gelijk door de knieen.
En inderdaad helemaal aan je vastklampen, als ze doorheeft dat je haar los wil laten.

Ilona is erg hoesterig en schor. Gister was ze best zielig.
Dus papa wilde per se dat ze bij ons in bed ging slapen. Dat vindt hij geweldig..
(Waarom hij dat zo geweldig vindt, weet ik niet, want hij slaapt binnen enkele secondes :clown:)
Maar goed, Ilona wilde dat niet, ging alleen maar liggen spelen.
Ik blij, want ik vind dat eigenlijk maar niets, haha.

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 12 jan 2009 17:26

ik ga dat met die nachtdiensten maar niet doen.. het is praktisch niet haalbaar

ik heb nu wel vacatures gezien als alphahulp of huishoudelijk verzorger...

Wat ik me afvraag he, heb je eigenlijk wel zin om te werken? Of is het echt alleen vanuit financiele noodzaak? Of moet je misschien enkel een beetje door een zure appel heen?

ajl
Generaal
Generaal

Berichtdoor ajl » 12 jan 2009 21:05

@laura fijn dat michael gedoopt is. Ik kan mij voorstellen dat het voor jullie heel bijzonder was!

Met Hugo gaat het gelukkig wat beter. Ik moest vandaag weer werken, maar ik vond hem niet fit genoeg voor het kdv. Gelukkig wilde mn schoonmoeder oppassen. Ze had er een treinreis van 3 uur voor over :D . Hugo heeft de hele morgen enorm zitten persen en zuchten en kreunen met uiteindelijk 2 boordevolle luiers als resultaat. De flesvoeding zijn we iets aan het opvoeren, dus het ergste is gelukkig weer achter de rug. Ik moet zeggen dat als Hugo ziek is, ik het echt afgrijselijk vind. Ik vind het zo zielig. Van te voren had ik dat echt niet van mijzelf gedacht dat ik zo'n moederkloek zou zijn. :mrgreen:

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 12 jan 2009 21:27

@ Laura: wat mooi dat jullie hem mochten laten dopen.

@TJ: wat goed zeg van Milan. is ie best al vroeg mee of niet.

Even vraagje, vanaf wanneer waren jullie kids 's nachts zindelijk? Mn zusje van net 5 is nog steeds 's nachts niet zindelijk. bevalt dr nog veel te goed met een luierbroekje volgens mij. en we zeggen weleens dat ze moet proberen het luierbroekje droog te houden, maar heeft ze nog helemaal geen zin in volgens mij.
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 jan 2009 21:40

mirjan.. ff wekken rond een uurtje of tien/ elf... ff laten plassen. Dan zijn ze vaak wel droog snachts.

en sommigen vinden het makkelijk, maar sommigen kunnen er ook weinig aan doen.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 jan 2009 21:47

lees nu pas de rest :oops:

laura: wij houden het hiet op de dag zelf. De opa's en oma's komen.. ook nog overopa en oma.. en verder nog wat mensen. Niet extreem veel voor mijn gevoel. Ik ben ook niet van plan om veel te doen, soesjes voor de kids en voor de volwassenen kwarktaart. Tis tenslotte voor een kind. wel wat slingers en balonnen hier en daar... meer eigenlijk niet. We houden het op de dag zelf, de zaterdag erna kunnen we niet, en dan krijg je weer uitstel, uitstel, uitstel... dus gewoon alles op die dag!

Over dat lopen heb ik het op het cb gevraagd. Julia loopt al vanaf acht maand aan de handjes en ik vond het best appart dat ze dan niet los gaat lopen, terwijl andere kinderen die met tien maand pas gaan staan en met elf maand aan de handjes lopen wel voor het eerste jaar los lopen. Niet dat julia snel moet loslopen hoor.. maar ik begrijp dat verschil niet. Ze kan het prima achter een loopkar, kinderwagentje, babywalker ed, maar los.. .nee....
Het ligt dus erg aan de veiligheid. Bij die kinderen zag je ook vaak dat ze behoefte hebben aan mama of papa, moeite hebben met nieuwe sitaties. Dat klopt wel ongeveer bij julia.
Ze loopt hier dus overal langs en achter. Maar zodra ze door heeft dat ze het zelf doet, zakt ze zo door de knieen. Wel makkelijk soms, ze wil soms nie tzitten terwij lze wel moet, dan laat ik haar ff los en zeg ik. je staat los, en dan zakt ze zo door de knieen heen :lol:

laura... fijn dat je heb ten doop kon houden? bijzonder ofniet? en manlief 5 weken weg :shock: zie je er tegenop?? of lukt het wel? heb je mensen in de buurt waar je snel op kan terug vallen als er wat is?

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 jan 2009 22:15

Michael loopt hier ook overal langs en achter. Deed vandaag twee stapjes in papa's richting maar had toen door dat kruipen nog steeds sneller is. Dus snel naar paps toe :mrgreen: Hij staat nu wel vaak los, vindt hij ook leuk om te doen. Vanmiddag was hij de kat aan het plagen :roll: , de kat had er genoeg van en werd wakker, wilde even een tikje geven (gelukkig hebben we een lieve kat) en Michael rende zo langs de bank weg!! En lachen dat 'ie deed. Echt zo ondeugend. Hij begint nu ook een beetje driftbuitjes te krijgen (zo jong al? :shock:) Echt dat je hem bv ergens weghaald en dat hij dan zo stijf als een plank op te grond ligt te schoppen. Ja, manlief dus minimaal 5 weken weg...heb wel in mijn eentje 4 maanden gedaan maar dat was met werk en zonder Michael. Zie er een beetje tegenop, ben ook door mijn rug gegaan (morgen naar dokter) dus kan op het moment weinig. Ik hoop echt dat dat tegen die tijd wel beter is, Michael wordt er ook niet lichter op.
We zien wel, het is z'n werk en het risico zit er natuurlijk in. Ik zie het als een oefening voor als hij dit jaar voor 4 maanden weg gaat.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 jan 2009 08:54

mirjan23 schreef:@ Laura: wat mooi dat jullie hem mochten laten dopen.

@TJ: wat goed zeg van Milan. is ie best al vroeg mee of niet.

Even vraagje, vanaf wanneer waren jullie kids 's nachts zindelijk? Mn zusje van net 5 is nog steeds 's nachts niet zindelijk. bevalt dr nog veel te goed met een luierbroekje volgens mij. en we zeggen weleens dat ze moet proberen het luierbroekje droog te houden, maar heeft ze nog helemaal geen zin in volgens mij.

volgens mij is hij niet zo vroeg.. hij is nu 3 jaar en 4 maand..

kun je bij je zusje niet gewoon het luierbroekje uitlaten? dan voelt ze dat ze nat wordt.. en dan doet ze het misschien wel niet weer.. Milan vond zn luier ook wel best.. maar hij wist wel precies wanneer hij moest plassen enzo.. dus ik had op een gegeven moment zoiets van: oke nu is het genoeg.. nu moet je het maar gewoon doen.. en toen ging het ook prima!

Laura: wat fijn dat michael gedoopt mocht worden! gefeliciteerd!

wat leuk dat ze allemaal wat beginnen te lopen!

ajl fijn dat het weeer wat beter met hugo gaat! wat lief van je schoonmoeder dat ze die reis helemaal wilde maken om op te komen passen!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 13 jan 2009 08:57

marjo schreef:
ik ga dat met die nachtdiensten maar niet doen.. het is praktisch niet haalbaar

ik heb nu wel vacatures gezien als alphahulp of huishoudelijk verzorger...

Wat ik me afvraag he, heb je eigenlijk wel zin om te werken? Of is het echt alleen vanuit financiele noodzaak? Of moet je misschien enkel een beetje door een zure appel heen?

ja hoor ik heb wel zin om te werken(het moet wel de moeite waard zijn om de kinderen daarvoor weg te brengen.. dat wel) .. maar het moet praktisch wel haalbaar zijn..

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 13 jan 2009 10:04

Even vraagje, vanaf wanneer waren jullie kids 's nachts zindelijk? Mn zusje van net 5 is nog steeds 's nachts niet zindelijk. bevalt dr nog veel te goed met een luierbroekje volgens mij. en we zeggen weleens dat ze moet proberen het luierbroekje droog te houden, maar heeft ze nog helemaal geen zin in volgens mij

´s Nachts is tyoch wel een heel ander verhaal volgens mij.
Mijn zoon was meteen ´s nachts zindelijk toen hij het ook overdag was (iets voor zijn derde verjaardag). Maar hij hoeft gewoon bijna nooit ´s nachts te plassen, hij kan het ophouden tot de ochtend en blijkbaar ontspant zijn blaas zich niet te veel als hij in slaap is. Maar als dat niet lukt, is het natuurlijk een stuk moeilijker. Ik weet ook niet goed hoe je dat oefent.

vlinder
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor vlinder » 13 jan 2009 16:31

Zo even een update vanuit Nunspeet ;-)

Vorige week hebben we de laatste gesprekken gehad bij de Meerkanten ( voor Joshua)
Dit was vrij intensief.
Nu is het afwachten op wat er uit zal gaan komen.
We proberen zijn negatieve gedrag meer te negeren en dat helpt gelukkig wel.
Toch blijft het moeilijk en zullen we ook blij zijn als we wat handvaten morgen krijgen.

Verder gaat alles goed hier, ik werk nu 2 dagen in de week en dat bevalt me prima.
3 dagen was ook wel leuk maar dit is beter te combineren met het gezinsleven.

Timo wordt een ondeugend mannetje met een sterke eigen wil.
Toch blijft hij ook echt mama's knuffelmannetje :mrgreen:
Nog 2 maanden en dan word hij alweer 3 jaar, waar blijft de tijd! :roll:

Als laatste nog 2 kiekjes van Timo met zijn grote zus :-)

Afbeelding

Afbeelding

Terug naar “Archief”