kwebbel schreef:MissF schreef:Ik ben het dus niet eens met het zinnetje wat je er nu zelf aan toevoegt: met haar trouwen. Dat staat er toch helemaal niet?
Ik denk ook niet dat het perse in het huwelijk hoort, maar ik geloof wel dat God het als iets heel intiems heeft gemaakt, wat je gewoonweg niet met meerdere mensen KUNT delen, op die ene echte intieme manier. En ik geloof ook dat het dus alleen kan met de man/vrouw die God aan je gegeven heeft.
Ik kan niet in de Bijbel terugvinden dat dat in het huwelijk moet. Wij hebben daar wel voor gekozen, omdat we pas dan zeker zouden weten dat we bij elkaar blijven tot de dood ons scheidt. Meer een extra zekerheid. maar dat was een persoonlijke keus.
Klinkt misschien heel kort door de bocht: Maar er staan zoveel dingen NIET EXACT in de Bijbel waar heel veel kerken zich ook wel/niet aan houden. Bijv. het hoedje op. De een zegt van wel, de ander van niet. Sommige kerken houden zich er aan, sommige niet. Het is net hoe je het interpreteert of hoe je het bekijkt.
Ik interpreteer het als sex na het huwelijk. Maar in principe als je elkaar trouw beloofd, ben je toch getrouwd ? Daar hoef je ook geen papiertje voor te halen. Kijk, de een bekijkt het anders dan de ander. Klinkt misschien heel stom hoor......
Ik denk dat veel dingen wel in de Bijbel staan, maar dat het lekker simpel is om te zeggen dat het niet exact er staat., Natuurlijk laat de Bijbel mijns inziens heel veel over aan interpretatie, maar ik denk dat wij Christenen (waaronder ik sowieso) te weinig echt diep onderzoek doen naar dat soort dingen.
Ik draag al jaren geen hoed meer in de kerk (hoeden blijf ik sowieso niet goed vinden, een hoofdbedekking als een sjaaltje ofzo wel), en ik dacht altijd te weten waarom. Nu heeft mijn man met iemand uit de kerk echt diepgaand onderzoek gedaan, en er komt eigenlijk uit dat het wel de bedoeling is, tijdens samenkomsten in de gemeente. En ik ben dan lekker simpel door te zeggen: achja, Paulus zegt ook: laat het geen twist onder u zijn.
Maar eigenlijk zouden we met zijn allen eens wat meer onderzoek moeten doen, en misschien onze ideeen bijstellen. (wat dus eigenlijk gaat betekenen dat ik weer iets op mijn hoofd moet (volgens mij kun je uiteindelijk kiezen tussen een hoofddoekje ofzo of lang haar, nouja, dat laatste ga ik al helemaal nooit redden). Maargoed, da's offtopic, dat gedoe, maar ik denk dat de Bijbel soms juist wel duidelijk is, maar dat we het te weinig echt onderzoeken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...