op jonge leeftijd sexueel contact.

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

The Engineer
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor The Engineer » 09 jan 2009 08:15

Ik geloof ook niet zo dat je op die leeftijd al serieus een keus kunt maken, en minimaal 4 jaar 'lopen' zonder het bed met elkaar in te duiken is gewoon onwijs moeilijk.

Ik doe al bijna 4 jaar niet anders, gaat prima, een sterke wil heet dat. Bovendien duurt het nog zo'n drie jaar voordat ik ga trouwen. En zoals ik al eens eerder heb gezegd: het gaat mij lukken om de liefde te bedrijven pas te doen nadat ik "ja" heb gezegd.
"Being second is to be the first of the ones who lose."

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 09 jan 2009 11:54

The Engineer: knap en volhouden zo! Daar ga je nooit spijt van krijgen!

DesertRose

Berichtdoor DesertRose » 09 jan 2009 12:13

The Engineer schreef:
Ik geloof ook niet zo dat je op die leeftijd al serieus een keus kunt maken, en minimaal 4 jaar 'lopen' zonder het bed met elkaar in te duiken is gewoon onwijs moeilijk.

Ik doe al bijna 4 jaar niet anders, gaat prima, een sterke wil heet dat. Bovendien duurt het nog zo'n drie jaar voordat ik ga trouwen. En zoals ik al eens eerder heb gezegd: het gaat mij lukken om de liefde te bedrijven pas te doen nadat ik "ja" heb gezegd.

ik hoop dat je het Ja tegen de ambtenaar bedoelt. en ik hoop ook niet direct erna.

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 09 jan 2009 17:37

Zou het nou echt zo bijzonder zijn als je met sex wacht tot je getrouwd bent? Zou het beter zijn? Waarom zou je spijt krijgen als je het al gedaan hebt?

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jan 2009 17:49

precies dat vraag ik me soms ook weleens af.

Alleen zou ik niet met al m'n verkeringsvriendjes sex willen gehad hebben (pppfff vage zin).

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 jan 2009 18:02

*Annet* schreef:Zou het nou echt zo bijzonder zijn als je met sex wacht tot je getrouwd bent? Zou het beter zijn? Waarom zou je spijt krijgen als je het al gedaan hebt?
Als het misschien uit kan gaan ofzo.... tenminste dat hoor ik dan altijd !!!!

Bovendien staat het in de Bijbel:
De man zal zijn ouders verlaten, zijn vrouw aanhangen, en zij zullen tot een vlees zijn.
Met andere woorden: Het huis verlaten, met zijn vrouw trouwen, en het bed delen :)
Ik ben blij dat ik gewacht heb !!! Waarom ? Nou gewoon, omdat ik geloof dat de Bijbel het zo bedoeld heb met bovenstaande tekst. En niet omdat ik bang wat dat het uit zou gaan want ik voelde toen al dat onze relatie sterk genoeg was om te trouwen en verder te kunnen gaan!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jan 2009 18:05

Ik ben het dus niet eens met het zinnetje wat je er nu zelf aan toevoegt: met haar trouwen. Dat staat er toch helemaal niet?

Ik denk ook niet dat het perse in het huwelijk hoort, maar ik geloof wel dat God het als iets heel intiems heeft gemaakt, wat je gewoonweg niet met meerdere mensen KUNT delen, op die ene echte intieme manier. En ik geloof ook dat het dus alleen kan met de man/vrouw die God aan je gegeven heeft.
Ik kan niet in de Bijbel terugvinden dat dat in het huwelijk moet. Wij hebben daar wel voor gekozen, omdat we pas dan zeker zouden weten dat we bij elkaar blijven tot de dood ons scheidt. Meer een extra zekerheid. maar dat was een persoonlijke keus.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 09 jan 2009 18:08

MissF schreef:Ik ben het dus niet eens met het zinnetje wat je er nu zelf aan toevoegt: met haar trouwen. Dat staat er toch helemaal niet?

Ik denk ook niet dat het perse in het huwelijk hoort, maar ik geloof wel dat God het als iets heel intiems heeft gemaakt, wat je gewoonweg niet met meerdere mensen KUNT delen, op die ene echte intieme manier. En ik geloof ook dat het dus alleen kan met de man/vrouw die God aan je gegeven heeft.
Ik kan niet in de Bijbel terugvinden dat dat in het huwelijk moet. Wij hebben daar wel voor gekozen, omdat we pas dan zeker zouden weten dat we bij elkaar blijven tot de dood ons scheidt. Meer een extra zekerheid. maar dat was een persoonlijke keus.
Klinkt misschien heel kort door de bocht: Maar er staan zoveel dingen NIET EXACT in de Bijbel waar heel veel kerken zich ook wel/niet aan houden. Bijv. het hoedje op. De een zegt van wel, de ander van niet. Sommige kerken houden zich er aan, sommige niet. Het is net hoe je het interpreteert of hoe je het bekijkt.
Ik interpreteer het als sex na het huwelijk. Maar in principe als je elkaar trouw beloofd, ben je toch getrouwd ? Daar hoef je ook geen papiertje voor te halen. Kijk, de een bekijkt het anders dan de ander. Klinkt misschien heel stom hoor......
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

esli
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor esli » 09 jan 2009 18:08

En ik vraag me af of je er nooit spijt van kan krijgen. Ik vind dat er over het wachten te positief eenzijdig wordt gepraat. Het is niet alleen positief en door het zo neer te zetten geeft men denk ik geen realistische beeld hiervan aan mensen die hier nu mee bezig zijn.
Ik zal aan mijn eventuele kinderen dan ook gewoon eerlijk zijn en zeggen dat ik gewacht heb. Hier zal ik de mooie dingen van noemen, maar ook de negatieve kant (bijv. scheefgroei i/d relatie, frustratie ed.).
Ik vraag mij dus hetzelfde af als Annet en Evelien.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 09 jan 2009 18:17

kwebbel schreef:
MissF schreef:Ik ben het dus niet eens met het zinnetje wat je er nu zelf aan toevoegt: met haar trouwen. Dat staat er toch helemaal niet?

Klinkt misschien heel kort door de bocht: Maar er staan zoveel dingen NIET EXACT in de Bijbel waar heel veel kerken zich ook wel/niet aan houden. Bijv. het hoedje op. De een zegt van wel, de ander van niet. Sommige kerken houden zich er aan, sommige niet. Het is net hoe je het interpreteert of hoe je het bekijkt.
Ik interpreteer het als sex na het huwelijk. Maar in principe als je elkaar trouw beloofd, ben je toch getrouwd ? Daar hoef je ook geen papiertje voor te halen. Kijk, de een bekijkt het anders dan de ander. Klinkt misschien heel stom hoor......

Ik denk dat veel dingen wel in de Bijbel staan, maar dat het lekker simpel is om te zeggen dat het niet exact er staat., Natuurlijk laat de Bijbel mijns inziens heel veel over aan interpretatie, maar ik denk dat wij Christenen (waaronder ik sowieso) te weinig echt diep onderzoek doen naar dat soort dingen.
Ik draag al jaren geen hoed meer in de kerk (hoeden blijf ik sowieso niet goed vinden, een hoofdbedekking als een sjaaltje ofzo wel), en ik dacht altijd te weten waarom. Nu heeft mijn man met iemand uit de kerk echt diepgaand onderzoek gedaan, en er komt eigenlijk uit dat het wel de bedoeling is, tijdens samenkomsten in de gemeente. En ik ben dan lekker simpel door te zeggen: achja, Paulus zegt ook: laat het geen twist onder u zijn.
Maar eigenlijk zouden we met zijn allen eens wat meer onderzoek moeten doen, en misschien onze ideeen bijstellen. (wat dus eigenlijk gaat betekenen dat ik weer iets op mijn hoofd moet (volgens mij kun je uiteindelijk kiezen tussen een hoofddoekje ofzo of lang haar, nouja, dat laatste ga ik al helemaal nooit redden). Maargoed, da's offtopic, dat gedoe, maar ik denk dat de Bijbel soms juist wel duidelijk is, maar dat we het te weinig echt onderzoeken.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jan 2009 18:32

Lees 1 kor. 7 eens dan?

Dine
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Dine » 09 jan 2009 18:39

Gelezen.. wat wil je er precies mee zeggen?
Kom naar Mij toe, allen die vermoeid en belast bent, en Ik zal u rust geven.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jan 2009 18:50

ik bedoel hiermee te zeggen dat God ons een man/vrouw gegeven heeft om je leven mee te delen (een eigen man/vrouw), om zo ook ontucht te voorkomen. Dus is mijn conclusie (mijn mening) dat zoiets toch wel iets van trouwen is. Soort van een belofte naar elkaar toe.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 09 jan 2009 18:58

Ik vind, zoals waarschijnlijk al eens eerder hier geuit, dat seks alleen kan met diegene in wie je het volste vertrouwen hebt, jouw jarenlange liefde heeft, en met wie je je toekomst wil doorbrengen. Dat hoeft van mij niet persé in een huwelijk (huwelijken kunnen tenslotte ook stuk gaan, dat zie ik helaas maar vaak genoeg), maar wel alleen met 1 iemand, van wie je zeker weet dat je je leven mee wilt doorbrengen.
Het gaat m.i. om de exclusiviteit van de liefde naar elkaar, het volle vertrouwen in elkaar en het weten dat je samen naar een toekomst wilt toewerken.
Terug naar het topic: Bovenstaande geldt dus niet voor mensen die nog in de fase zijn, dat ze elke paar weken/maanden weer iemand anders hebben... op jonge leeftijd seksuele (en al helemaal wisselende!) contacten hebben, lijkt mij uiterst onjuist.

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 09 jan 2009 20:19

PAs hoorde ik iemand zeggen: Je hebt een vaste relatie en een serieuse relatie. Dat zijn twee hele verschillende aspecten.

Terug naar “Archief”