Producten met Aspartaam

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Bumba
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor Bumba » 05 jan 2009 20:19

Ik denk inderdaad dat wanneer je drinkt (light-producten of producten met aspartaam) met mate, dat het dan niet zo slecht hoeft te zijn. Maar ja, dat geldt eigenlijk voor alles!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 05 jan 2009 20:21

Bumba schreef:Ik denk inderdaad dat wanneer je drinkt (light-producten of producten met aspartaam) met mate, dat het dan niet zo slecht hoeft te zijn. Maar ja, dat geldt eigenlijk voor alles!
:roll: :wink:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 06 jan 2009 09:38

Ik geloof dat het maximum op 8 glazen ligt per dag.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 06 jan 2009 22:03

Juliah schreef:Het brein (nouja...brein *ahum*) achter deze website: http://www.aspartaam.nl/info/info.html
Neem het dus niet al te serieus

:frown: ... Dat zou ik maar WEL doen !! --- die Ed Gunneweg, is 'n heuse kei --- immer, dwars tegen de corruptie van bvb universiteiten in, weet hij boven water te brengen, hoe de schadelijkheid van aspartaam, al geruime tijd & meermalen : WETENSCHAPPELIJK is aangetoond --- maar desondanks, blijft het een moeizame strijd ....
Profetie, is de Geschiedenis van de Toekomst

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

~ TAGATOSE ....

Berichtdoor Hero » 06 jan 2009 22:20

NB : een veilig alternatief, is de nieuwe natuurlijke suiker, gemaakt uit lactose, welk reeds in de handel is als het produkt *Tagatesse* --- zie >

http://www.damhert.be/pages/dh-nederlan ... e-info.htm

Çluny
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Çluny » 07 jan 2009 10:05

Het is helemaal niet zo'n geweldig spul.
Lees hier een tagatesse-discussie op een ander forum.
Aannames zonder bewijs mogen verworpen worden zonder bewijs.

Marie Popelin
Mineur
Mineur

Berichtdoor Marie Popelin » 07 jan 2009 17:09

christien schreef:Ik geloof dat er in alle berichten echt wel een kern van waarheid zit, maar wat je nu echt het meeste rekening mee moet houden?

Vaak denk ik doe lekker je eigen ding, als je alle voedingsadviezen naast elkaar zet, dan kan je bijna niks meer eten.

Misschien zou veel mensen het niet met me eens, dat hoeft ook niet
maar ik blijf hier lekker nuchter onder.

Nuchter nuchter...lekker aspartaam nemen, E621...heel gezond!
Gewoon biologisch brood de AH, verse vruchtensap, zo min mogelijk bespoten groenten en fruit eten, er is zoveel lekker eten wat geen troep bevat! :)
De natuur kent het geheim en glimlacht.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 07 jan 2009 17:19

Inderdaad, zoveel dingen worden opgeblazen.
Doe wat je zelf denkt dat goed is. En waar je je lekker bij voelt.

Ik was pas bij de tandarts, en ik had drie kleine gaatjes onder de plakkers van m´n beugel. t´ja dan moet u ook geen frisdranken drinken, drink ik nooit, alleen optimel! Snoept u veel mw? Nee ook niet
alleen elke dag een stukje chocolade, dan is dat de oorzaak dat u gaatjes heeft. In heel mn leven 4 gaatjes gehad en dan zeuren over
dat ik chocolade eet. :roll:

Ik geniet nog elke dag van chocolade :mrgreen:

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 07 jan 2009 23:16

Evelien schreef:Aspertaam kan ook dementie veroorzaken.

Zoiets in het wildeweg zeggen heeft weinig zin. Op grote groepen mensen veroorzaakt elke willekeurige stof wel een aandoening. Aspartaamgebruik is niet de voornaamste oorzaak van dementie. Niet zoals alcoholgebruik wel de voornaamste oorzaak van een kater is.

De bijverschijnselen die worden genoemd op de website kunnen ook andere oorzaken hebben dan aspartaamgebruik. Zo'n symptoom is ook vaak veroorzaakt door een samenspel van factoren.

Dat zou ik maar WEL doen !! --- die Ed Gunneweg, is 'n heuse kei --- immer, dwars tegen de corruptie van bvb universiteiten in, weet hij boven water te brengen, hoe de schadelijkheid van aspartaam, al geruime tijd & meermalen : WETENSCHAPPELIJK is aangetoond --- maar desondanks, blijft het een moeizame strijd ....

Wat een onzin. De beste man is zelf niet eens wetenschapper. Denk je nu echt dat de universiteiten samen met fabrikanten samenspannen tegen de bevolking? Alle voedingsmiddelen zijn schadelijk als je er te veel van neemt. Ook biologisch. Van te veel fruit krijg je diarree. Overconsumptie van suiker heeft obesitas, hartaandoeningen en tandbederf tot gevolg.

Oh, en nog één toevoeging: het afdoen met 'het blijft een moeizame strijd' is natuurlijk een beetje jammer. Het blijft net zo goed een moeizame strijd tegen dit soort kweeërs en kwakzalvers.

Een paar wijze uitspraken om te onthouden:

'Onze voedingsmiddelen moeten onze geneesmiddelen zijn en onze geneesmiddelen onze voedingsmiddelen' (Hippokrates)

'Vergif is in handen van een wijs mens een geneesmiddel, een geneesmiddel is in handen van een broddelaar vergif' (Casanova)
~Get out and do what we were meant to do~

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 07 jan 2009 23:46

De 1 zegt dit, de ander zegt dat... tegenwoordig kun je zo wat niks meer eten, want hier zit een stof in dat dat veroorzaakt daar zit dat in... nou ik vind light drinken veel lekkerder als gewoon, ik drink dus lekker light en gebruik zoetstof i.p.v. suiker... :lol:

Ik had een collega en die proefde direckt als ik ligthdrinken voor dr had ingeschonken. Volgens haar proefde ze de aspertaam er bovenuit en dat vond ze verschirkkelijk vies :mrgreen:... En ik bestelde altijd heerlijk dubbelfris ligth :oops:...
Wat de toekomst brengen moge........

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 07 jan 2009 23:52

Loucom schreef:Aspartaam kan een slechte stof zijn, heeft te maken met de afbraak als die er is kan er methanol ontstaan.
Methanol kan ook door afbraak van vijfwaardige suikers ontstaan, en dus daardoor wordt gezegd dat vruchtensap slechter is dan light producten. Alleen geval hiervan is dat de suikers die in vruchtensap zitten zeswaardige suikers zijn en dus niet schadelijk. Zeswaardige suikers zijn fructose en glucose.

Hadden vandaag met biologie even over.

Ja, doe maar even wijs met de biologieles. Doorsnee refowebbert weet niet wat een meerwaardig suiker is.
Voor de gewone luitjes onder ons:

Er zit meer methanol in een glas sinaasappel- of tomatensap dan in een blikje Cola light. En alcoholische dranken zoals een glas goede bourgogne, zijn nog erger, omdat er in zuivere ethanol (wat wij normaal met alcohol aanduiden) wel een halve gram methanol per liter zit.

Dus drink gerust een glas light drank. Maar met mate. Mensen drinken toch ook geen líters sinaasappelsap per dag? Dat is net zó slecht. Zo niet slechter.

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 08 jan 2009 02:19

Juliah schreef:
Dat zou ik maar WEL doen !! --- die Ed Gunneweg, is 'n heuse kei --- immer, dwars tegen de corruptie van bvb universiteiten in, weet hij boven water te brengen, hoe de schadelijkheid van aspartaam, al geruime tijd & meermalen : WETENSCHAPPELIJK is aangetoond --- maar desondanks, blijft het een moeizame strijd ....
Wat een onzin. De beste man is zelf niet eens wetenschapper. Denk je nu echt dat de universiteiten samen met fabrikanten samenspannen tegen de bevolking?

Ed Gunneweg ... is ruim voldoende opgeleid, om medisch wetenschappelijke rapporten te lezen & verstaan --- rapporten waaruit met 200% zekerheid vaststaat, dat : aspartaam giftig uitwerkt in ons lichaam ...!!

Doch evenzo, de corruptie vanuit de tempels der (ON)heilige wetenschap, is geheel aantoonbaar gebleken --- immers, waar het geld waait, daar waait hun pet ? --- hoewel dat nog niets vergeleken is, met dat schaamteloze gedrag van *SCEPSIS* --- want deze mensen schijnen uitsluitend betaald te worden voor de flauwekul die ze uitkramen ?... :wink:

Hero
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Hero » 08 jan 2009 02:39

Juliah schreef:Voor de gewone luitjes onder ons:
Er zit meer methanol in een glas sinaasappel- of tomatensap dan in een blikje Cola light

Zelfs in zwaar bedorven vruchtensap, zit nog maar een fractie van de hoeveelheid methanol als in light_cola --- en let nu 's heel goed op : elk methanol_molucuul uit (zelfs bedorven) sap, is omringd & afgeschermd door meerdere moleculen ETHANOL --(( ethanol = het tegengif van methanol ....

Juliah schreef:En alcoholische dranken zoals een glas goede bourgogne, zijn nog erger, omdat er in zuivere ethanol (wat wij normaal met alcohol aanduiden) wel een halve gram methanol per liter zit

Uitsluitend, bij : de NAmaak uit China !! --- want onze warenwet hier is nu eenmaal strenger ....

TheKeimpe
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor TheKeimpe » 09 jan 2009 11:50

rapporten waaruit met 200% zekerheid vaststaat

Zoiets maakt je erg ongeloofwaardig. Iets is maximaal 100% zeker en alles wat daarboven is, is ongeloofwaardig!

Juliah
Mineur
Mineur
Contacteer:

Berichtdoor Juliah » 09 jan 2009 13:17

TheKeimpe schreef:
rapporten waaruit met 200% zekerheid vaststaat

Zoiets maakt je erg ongeloofwaardig. Iets is maximaal 100% zeker en alles wat daarboven is, is ongeloofwaardig!

Precies, net zoals een uitspraak als:

'Helaas zijn er in ons land nog geen artsen die openlijk uit (durven) komen voor hun bedenkingen over aspartaam.'

Voor de duidelijkheid:
Geen enkele stof is volledig veilig, of het nu gaat om een natuurlijke of een synthetische stof. Het grote verschil is, dat bij natuurlijke stoffen de giftigheid vaak onbekend is, terwijl voor synthetische stoffen uitgebreide studies nodig zijn, voor de stof mag worden toegepast.

De giftigheid van een stof wordt bepaald op een groot aantal gebieden. Voor toelating moet een stof getest zijn op een groot aantal aspecten, volgens internationaal vastgelegde voorschriften. Uit die testen komt een bepaalde giftigheid naar voren. Het grootste deel van de nieuwe zoetstoffen (er zijn tientallen zoetstoffen ontdekt) komt niet door deze testen heen, en komt dus ook nooit in de handel. Aspartaam voldeed aan alle eisen, zoals die gelden voor zoetstoffen.
Laatst gewijzigd door Juliah op 09 jan 2009 14:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Terug naar “Archief”