Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Mrgreet
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor Mrgreet » 07 jan 2009 11:26

Ik heb altijd alleen de verwarming in de woonkamer en de keuken aan. Ik vind het ook absoluut niet lekker wanneer het warm is in de slaapkamer.
En, t scheelt geld.. hoeveel precies weet ik niet.

Anne 80

Berichtdoor Anne 80 » 07 jan 2009 11:28

MissF schreef:Ik heb volgens mij altijd alle verwarmingen aan, voor zover die er zijn.
In de woonkamer altijd overdag, maar ook in de badkamer altijd (dat vind ik vreselijk als het daar koud is), in de babykamer moet het ook, tegen de verflucht en om het kamertje warm te houden voor het geval dat. Alleen in onze slaapkamer staattie altijd uit. Maar die zal niet zomaar bevriezen, omdat onze kamer nu nog steeds niet koud is, omdat de andere verwarmingen allemaal wel aan staan. En op zolder hebben we geen verwarming, maar die hoeft er ook niet te zijn, daar lopen ook leidingen doorheen.
Zou het nu ook weer zo koud zijn?

Hoi MissF,

Je hebt het over de babykamer. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto! :wink: Of heb je die al een keer geplaatst op het zwangerschaptopic? Ik kon me een poos geleden niet voorstellen dat het echt gezellig zou worden met al dat grijs, dus ik ben benieuw of ik je toch gelijk kan geven. :oops:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jan 2009 11:31

Anne 80 schreef:
MissF schreef:Ik heb volgens mij altijd alle verwarmingen aan, voor zover die er zijn.
In de woonkamer altijd overdag, maar ook in de badkamer altijd (dat vind ik vreselijk als het daar koud is), in de babykamer moet het ook, tegen de verflucht en om het kamertje warm te houden voor het geval dat. Alleen in onze slaapkamer staattie altijd uit. Maar die zal niet zomaar bevriezen, omdat onze kamer nu nog steeds niet koud is, omdat de andere verwarmingen allemaal wel aan staan. En op zolder hebben we geen verwarming, maar die hoeft er ook niet te zijn, daar lopen ook leidingen doorheen.
Zou het nu ook weer zo koud zijn?

Hoi MissF,

Je hebt het over de babykamer. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar een foto! :wink: Of heb je die al een keer geplaatst op het zwangerschaptopic? Ik kon me een poos geleden niet voorstellen dat het echt gezellig zou worden met al dat grijs, dus ik ben benieuw of ik je toch gelijk kan geven. :oops:

Haha, ergens in het zwanger topic staan volgens mij wel foto's. Ik vind het kamertje nog steeds fantastisch, en zelfs mijn man loopt er bijna elke dag even naar binnen en roept dan:' Wow, wat is het toch gaaf geworden!' Haha. Maar het is wel een uitgesproken stijl ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 jan 2009 12:22

Mrgreet schreef:Ik heb altijd alleen de verwarming in de woonkamer en de keuken aan. Ik vind het ook absoluut niet lekker wanneer het warm is in de slaapkamer.
En, t scheelt geld.. hoeveel precies weet ik niet.

ons huis is helemaal niet geisoleerd, enkel glas.

Het is met omkleden gewoon lekker om het wat aangenamer te hebben en om me in de badkamer om te kleden is zo'n gehannes (we hebben nl. zo'n kleine badkamer dat je niet eens je kleren kunt ophangen of neerleggen).

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 07 jan 2009 12:28

kwebbel schreef:
Evelien schreef:wanneer zijn die huize gebouwd dan?

Hier is het kozijn ook niet helemaal luchtdicht en de ventilatiesystemen zijn ook niet helemaal goed. Dus dan heb je al gauw last van beslagen ramen.

Vorige week zat er zelfs ijs op het glas (binnenkant).
rond 1980!

ik heb net gedaan: gestofd, gestofzuigd overal, gasfornuis schoongemaakt en een was opgehangen.
Straks ga ik werken, morgen en vrijdag vrij, dan weer de rest :D

ons huis is van 1953 een hoekhuis en zeer slecht geisoleerd. Misschien dat dat ook uitmaakt.

Maar wij willen een openhaard, het liefst een speksteenkachel (maar die zijn vrij duur in aankoop).

Vandaag doe ik lekker niks in huis. Komt vrijdag wel weer.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 jan 2009 15:29

Een vraagje. Ik heb vorige week ofzo mijn waterkoker met azijn uitgekookt. Maar ik was het dus vergeten, en heb de azijn er pas 2 dagen later uittgehaald (ondertussen de waterkoker dus ook niet gebruikt hoor ;) )
Maar nu krijg ik die vieze azijnlucht er niet meer uit. Ik heb hem omgespoeld, paar keer met gewoon water laten koken, maar het blijft. Echt vies. Ik durf hem niet zo goed meer te gebruiken.
Iemand enig idee hoe ik die lucht eruit krijg? Nouja, als het niet weggaat koop ik een andere, het is al een gruwelijk oud ding, en heeeeel langzaam, maar een beetje zonde vind ik het wel.

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 07 jan 2009 15:45

Misschien schoonmaken met een schepje soda? Ik geloof dat soda nog weleens wil helpen vervelende luchtjes te verwijderen.

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 07 jan 2009 16:27

Whaha, ik heb een nieuwe stofzuiger gekocht en nou heb ik gewoon lol in m'n huishouden :D

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 07 jan 2009 23:39

Saskia schreef:Whaha, ik heb een nieuwe stofzuiger gekocht en nou heb ik gewoon lol in m'n huishouden :D
Haha, da's dan een goeie remedie :lol:
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 07 jan 2009 23:43

MissF schreef:Een vraagje. Ik heb vorige week ofzo mijn waterkoker met azijn uitgekookt. Maar ik was het dus vergeten, en heb de azijn er pas 2 dagen later uittgehaald (ondertussen de waterkoker dus ook niet gebruikt hoor ;) )
Maar nu krijg ik die vieze azijnlucht er niet meer uit. Ik heb hem omgespoeld, paar keer met gewoon water laten koken, maar het blijft. Echt vies. Ik durf hem niet zo goed meer te gebruiken.
Iemand enig idee hoe ik die lucht eruit krijg? Nouja, als het niet weggaat koop ik een andere, het is al een gruwelijk oud ding, en heeeeel langzaam, maar een beetje zonde vind ik het wel.

Een vaatwasblokje er in doen met water en die ook een keer aanzetten zo. Zo reinigen wij de waterkoker op het werk.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 08 jan 2009 10:06

Oke, ik ga het allemaal eens proberen! Bedankt!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 08 jan 2009 13:22

Tjonge, wat heb ik toch een lieve moeder :D
Gisteren hoorde ze dat ik ziek was, en vanmorgen stond ze opeens op de stoep om me eens even te helpen. Ze heeft dus lekker m'n strijk gedaan en nog wat van die klusjes die de afgelopen dagen waren blijven liggen. Nu hoef ik alleen nog maar een wasje op te hangen, en dan kan het wel weer voor vandaag :)

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 jan 2009 16:09

Ik heb vandaag de oven uitgebreid schoongemaakt, de badkamervloer gedweild en de tegeltjes geschrobt. Ook de matjes in de badkamer heb ik in het wasmachine gedaan en zijn weer heerlijk fris. Ook het toilet schoongemaakt. Nu alleen de wastafel nog. Morgen weer iets doen en dan ben ik schoon voor het weekend :)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 08 jan 2009 16:11

M'n koelkast/vriezer heeft het begeven, alles wat erin lag is ontdooid, alle ingevroren zelfgemaakte bessensap is gesmolten en op de grond gedropen, wat een bende zeg... :?

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 08 jan 2009 16:20

@Saskia: is het nog gelukt met het ophangen van de gordijnen ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”