Moderator: Moderafo's
smArtjan schreef:@Optimatus: Als je de geschiedenis van het oude volk Israël leest in de Bijbel dan kun je er niet omheen dat het telkens de cirkel is van: Het volk Israël dient God, het volk Israël verlaat Gods geboden en inzettingen, het volk Israël wordt door de HEERE gestraft, het volk Israël krijgt berouw over haar afvalligheid en om het cirkeltje weer compleet te maken; het volk Israël gaat God weer dienen....
Dat is niet om ons het wijzende vingertje uit te kunnen laten steken van: Sjonges, wat waren die Israëlieten vroeger ongehoorzaam. Nee, ten diepste komt daarin naar voren wat er in ons allemaal schuilt; de onwil om God te dienen.
En of het vreemd is dat God Zijn volk op een indringende manier tot zich roept daar hoef ik niet over te beslissen, daar is God God voor. Ik heb ook uitdrukkelijk gezegd dat ik níét in Gods schoenen wil/durf te gaan staan door te zeggen dat de holocaust een straf van God was, dus je rare uitspraak van: 'Vreemde liefde, die gaskamers' is je eigen interpretatie van iets wat ik niet heb gezegd.
Optimatus schreef:Overigens... Waarom worden de daden mensen die moorden in naam van de christelijke God goedgepraat, maar zodra een moslim in naam van Allah begint te ontploffen, als terroristen weggezet? Mijns inziens zijn zij allemaal terroristen, om het even in wiens naam die moorden worden gepleegd.
Omega schreef:De god van de joden heeft geen Zoon, dus je kunt moeilijk zeggen dat de christelijke en joodse God dezelfden zijn
smArtjan schreef:Optimatus schreef:Overigens... Waarom worden de daden mensen die moorden in naam van de christelijke God goedgepraat, maar zodra een moslim in naam van Allah begint te ontploffen, als terroristen weggezet? Mijns inziens zijn zij allemaal terroristen, om het even in wiens naam die moorden worden gepleegd.
Dat is maar net vanuit welke kring je kijkt. Een moslim zal een terroristen-daad van een mede-'moslim' eerder goedpraten dan een christen dat zal dan, en omgekeerd zal een christen een terroristendaad van een mede-'christen' eerder goedpraten dan een moslim dat zal doen.
Omega schreef:De vraag is eigenlijk, n.a.v. jouw opmerkingen hierover, is het verliezen van de Gaza-oorlog (als er al van winnaars en verliezers gesproken kan worden) een straf van God? Gebruikt God Israël om de Hamas te straffen of gebruikt God Hamas om Israël te straffen? Of ligt het misschien toch wat ingewikkelder dan je ons wilt doen geloven?
Ah, gelukkig; gematigde moslims.Optimatus schreef:smArtjan schreef:Optimatus schreef:Overigens... Waarom worden de daden mensen die moorden in naam van de christelijke God goedgepraat, maar zodra een moslim in naam van Allah begint te ontploffen, als terroristen weggezet? Mijns inziens zijn zij allemaal terroristen, om het even in wiens naam die moorden worden gepleegd.
Dat is maar net vanuit welke kring je kijkt. Een moslim zal een terroristen-daad van een mede-'moslim' eerder goedpraten dan een christen dat zal dan, en omgekeerd zal een christen een terroristendaad van een mede-'christen' eerder goedpraten dan een moslim dat zal doen.
Wel, ik heb drie weken onder een dak bij en met moslims geleefd en heb daar - en in de moslimwijk aldaar - heel andere geluiden gehoord.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten