Refowebkids deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 06 jan 2009 12:21

Hans heeft het goed hier :mrgreen:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 06 jan 2009 12:32

Dat is net zoals bij een tandarts. De tandarts waar m'n vriend heen gaat, ga ik absoluut niet meer heen. Maar mijn vriend kan goed met die man over weg. Ik niet.

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 06 jan 2009 13:14

Ik was bij Hans Anders. Kreeg tot 3 keer toe gezeur met mijn bril. Erg irritant. Wel kreeg ik dus tot drie keer toe een nieuwe zonder dat ze moeilijk deden hoor. Maar ik was het zat.
Nu bij Het Huis en bevalt me goed.
Time flies when you have none!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 06 jan 2009 13:41

liefje schreef:
marjo schreef:Annet, wat een dag voor Danny. Daar woird je inderdaad moe en emotioneel van.
Ik moet donderdag met mijn jochie naar de oogarts. Ik ben niet zo´n held met doktoren enzo dus ik zie er tegenop. Wat doen ze allemaal? En hoe lang duurt het? Kan ik me vast geestelijk voorbereiden.

Eerst doen ze vaak een oogtest of je figuurtjes goed kan aflezen die steeds kleiner worden, daarna vaak met een apparaat hij krijgt dan druppeltjes in zijn ogen gespoten (dat doet het apparaat) en hij moet zijn kin op een houdertje leggen en een test doen, verder zal het veel uitleg zijn volgens mij ben je met een halfuurtje wel klaar :-)

BIj Danny ging het ook ongeveer zo. Hij kreeg de druppeltjes van de orthoptiste zelf, dat moest een half uur intrekken. Hij kreeg hele grote pupillen en zag alles beetje wazig. Daarna mocht hij dus met zijn hoofd voor dat apparaat. Na de uitleg moest hij meteen nog ff naar de oogarts om te kijken of zijn ogen gezond waren. Al met al waren we wel een uur bezig maar dat liever als apart weer terug moeten voor een of ander.

Heb gebeld naar Hans, complete kinderbril voor 100 € en een soort van spaarplan, elke maand 6 € dan heb je na een jaar 72 € opgespaard en kan je een andere bril komen halen. Klinkt wel interessant. Pearle is stukkie dichterbij, monturen vanaf 39 € en glazen vanaf 30 € per stuk. Dan zijn de glazen nog niet ontspiegeld en geen krasvaste laag en nog wat maar dat weet ik niet. Als je alles erop en eraan wilde waren ze 89€ per stuk. Tikt aardig aan dan. Wel had je een 2e bril gratis.

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 06 jan 2009 14:11

Mijn man is vorige week naar Hans Anders geweest voor een nieuwe bril. Hij is nu ook 100 euro kwijt incl. Zijn verzekering vergoed 130euro per 2 jaar dus ik vond 't onzin om in zo'n spaarplan te stappen. 2 jaar kan hij vast wel met z'n bril doen.
Maar met kids is dat misschien wel anders.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 jan 2009 14:18

ik heb em ook bij hans anders vandaan, vorige keer 150 euro voor een bril en zonnebril op sterkte. Sterkte is hetzelfde gebleven maar Sarah brak een poot af van mn bril dus heb ik nu een bril voor 75 euro ofzo, ben in het spaarplan gestapt voor 3 euro per maand en dan over 2 jaar een bril uitzoeken. Hopelijk breekt ze deze bril voorlopig nog niet stuk :mrgreen:

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 06 jan 2009 14:37

hier specsavers.. of hoe ik et moet typen. super service!!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 jan 2009 14:47

help mijn hand wordt opgegeten :mrgreen: Soms denk ik dat ze tandjes krijgt :lol:

AikonGirl
Majoor
Majoor

Berichtdoor AikonGirl » 06 jan 2009 15:16

Ha, als ik een spaarplan nam, werd mijn bril ook goedkoper: nl €73 ipv €100.
En dan moest je dus wel een spaarplan (3 euro per maand, dan na 2 jaar een gratis bril).
Ik heb dat toen gedaan, en gelijk na twee weken het spaarplan opgezegd,
zodat ik een goedkope bril had, en ik nergens aan vast zat. :D

En nog €50,00 van de verzekering teruggekregen. Dus mijn bril kostte 23,00.
Maar ik vind het wel een balle tent, de Hans Anders.
Sommige weten gewoon echt niet waar ze over praten.

Auw Lammetje! Hier wordt ook soms flink gebeten! Nu 4 tandjes onder en 4 boven.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 06 jan 2009 15:44

whaha ja je kunt het spaarplan ook gewoon weer stop zetten ja :mrgreen:

Maarre hier nog geen tanden, soms denk ik dat ze er wel aankomen maar vind het wel erg vroeg. Sarah was heel wat later en ik kan ook nog niks ontdekken in dr mondje!

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 06 jan 2009 17:00

gempa schreef:
Haai schreef:
*Annet* schreef:ik zit wat te kijken op sites voor kinderbrillen, maar de meeste modellen vind ik van die afgezaagde kinderbril modellen. Zag zelfs zo'n model als mijn broer vroeger had, 2 bogen tussen de glazen zeg maar. De oudste vindt het wel cool als Danny zo'n montuur krijgt met dikke, ja hoe noem je dat? poten?? Eigenlijk vind ik dat ook veel leuker. Zal ik naar Hans Anders gaan, 25 km verderop of een dure zaak op 10 km afstand? pfffff wat een gedoe weer.

Mijn ervaring is dat bij een 'dure' zaak de service wel beter is, en dat er beter gekwalificeerd personeel rondloopt. Ik zou dus niet zo snel voor Hans Anders kiezen geloof ik.

ik en mijn fam lopen al jaren bij hans anders, en ze hebben uitstekend personeel, en een hele goede service(ze maken je bril kosteloos, mijnman heeft wel eens een nieuwe gehad toen zijn dochter de zijne kapot gemaakt had), dus dat is echt zon vooroordeel

Om dat meteen een vooroordeel te noemen vind ik een beetje raar. Ik draag zelf ook een bril, en mijn eerste was ook een goedkope. Algauw bleek dat deze helemaal verkeerd was aangemeten, waarna ik dus een nieuwe moest. Bij de eerste winkel waren ze met 10 min. klaar met de boel doormeten, bij de volgende winkel trokken ze daar totaal een uur voor uit. Ik heb zelf dus ervaren dat er zeker verschil in kan zitten.
Maar goed, als iemand tevreden is met Hans Anders zal ik daar niks van zeggen, mij zien ze er alleen niet meer.

NdW
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor NdW » 06 jan 2009 18:13

Hier Specsavers... bevalt heel goed. Goede service en geen gezeur!

tante-tortel

Berichtdoor tante-tortel » 06 jan 2009 18:34

*Annet* schreef:
liefje schreef:
marjo schreef:Annet, wat een dag voor Danny. Daar woird je inderdaad moe en emotioneel van.
Ik moet donderdag met mijn jochie naar de oogarts. Ik ben niet zo´n held met doktoren enzo dus ik zie er tegenop. Wat doen ze allemaal? En hoe lang duurt het? Kan ik me vast geestelijk voorbereiden.

Eerst doen ze vaak een oogtest of je figuurtjes goed kan aflezen die steeds kleiner worden, daarna vaak met een apparaat hij krijgt dan druppeltjes in zijn ogen gespoten (dat doet het apparaat) en hij moet zijn kin op een houdertje leggen en een test doen, verder zal het veel uitleg zijn volgens mij ben je met een halfuurtje wel klaar :-)

BIj Danny ging het ook ongeveer zo. Hij kreeg de druppeltjes van de orthoptiste zelf, dat moest een half uur intrekken. Hij kreeg hele grote pupillen en zag alles beetje wazig. Daarna mocht hij dus met zijn hoofd voor dat apparaat. Na de uitleg moest hij meteen nog ff naar de oogarts om te kijken of zijn ogen gezond waren. Al met al waren we wel een uur bezig maar dat liever als apart weer terug moeten voor een of ander.

Heb gebeld naar Hans, complete kinderbril voor 100 € en een soort van spaarplan, elke maand 6 € dan heb je na een jaar 72 € opgespaard en kan je een andere bril komen halen. Klinkt wel interessant. Pearle is stukkie dichterbij, monturen vanaf 39 € en glazen vanaf 30 € per stuk. Dan zijn de glazen nog niet ontspiegeld en geen krasvaste laag en nog wat maar dat weet ik niet. Als je alles erop en eraan wilde waren ze 89€ per stuk. Tikt aardig aan dan. Wel had je een 2e bril gratis.

Vallen kinderbrillen niet ook onder de verzekering? Zou je eens na moeten vragen bij pearl. En moet er niet nog een kind een bril? Of jezelf. Dan heb je ook de tweede bril!
In de tijd dat onze kinderen klein waren mochten we elk jaar een bril voor 150 gulden. En dan probeerde de brilleman altijd dat ze daar nog net binnen vielen.
Maar ik weet niet hoe dat nu is met vergoeding.

kamille1984
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor kamille1984 » 06 jan 2009 20:41

Bij Pearl krijg je een deel van het Ziekenfonds terug!
vorig jaar kon je ook nog belastingvoordeel krijgen, echter dat is er dit jaar weer vanaf gegaan (wat gaat er niet vanaf?! :? )
zelf nu al 2jaar klant bij pearl daarvoor bij duurdere zaak, maar wb service merk ik niet echt verschil, wel in prijs :mrgreen:

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 06 jan 2009 20:44

Het ligt er wel aan bij welke verzekering je zit. Zit je bijv. bij de Menzis, moet je naar Hans Anders.

Overigens, mijn man is vorige week bij Hans Anders geweest, en volgens mij hebben ze wel 1,5u voor 'm uitgetrokken.

Terug naar “Archief”