Moderator: Moderafo's
liefje schreef:marjo schreef:Annet, wat een dag voor Danny. Daar woird je inderdaad moe en emotioneel van.
Ik moet donderdag met mijn jochie naar de oogarts. Ik ben niet zo´n held met doktoren enzo dus ik zie er tegenop. Wat doen ze allemaal? En hoe lang duurt het? Kan ik me vast geestelijk voorbereiden.
Eerst doen ze vaak een oogtest of je figuurtjes goed kan aflezen die steeds kleiner worden, daarna vaak met een apparaat hij krijgt dan druppeltjes in zijn ogen gespoten (dat doet het apparaat) en hij moet zijn kin op een houdertje leggen en een test doen, verder zal het veel uitleg zijn volgens mij ben je met een halfuurtje wel klaar
gempa schreef:Haai schreef:*Annet* schreef:ik zit wat te kijken op sites voor kinderbrillen, maar de meeste modellen vind ik van die afgezaagde kinderbril modellen. Zag zelfs zo'n model als mijn broer vroeger had, 2 bogen tussen de glazen zeg maar. De oudste vindt het wel cool als Danny zo'n montuur krijgt met dikke, ja hoe noem je dat? poten?? Eigenlijk vind ik dat ook veel leuker. Zal ik naar Hans Anders gaan, 25 km verderop of een dure zaak op 10 km afstand? pfffff wat een gedoe weer.
Mijn ervaring is dat bij een 'dure' zaak de service wel beter is, en dat er beter gekwalificeerd personeel rondloopt. Ik zou dus niet zo snel voor Hans Anders kiezen geloof ik.
ik en mijn fam lopen al jaren bij hans anders, en ze hebben uitstekend personeel, en een hele goede service(ze maken je bril kosteloos, mijnman heeft wel eens een nieuwe gehad toen zijn dochter de zijne kapot gemaakt had), dus dat is echt zon vooroordeel
*Annet* schreef:liefje schreef:marjo schreef:Annet, wat een dag voor Danny. Daar woird je inderdaad moe en emotioneel van.
Ik moet donderdag met mijn jochie naar de oogarts. Ik ben niet zo´n held met doktoren enzo dus ik zie er tegenop. Wat doen ze allemaal? En hoe lang duurt het? Kan ik me vast geestelijk voorbereiden.
Eerst doen ze vaak een oogtest of je figuurtjes goed kan aflezen die steeds kleiner worden, daarna vaak met een apparaat hij krijgt dan druppeltjes in zijn ogen gespoten (dat doet het apparaat) en hij moet zijn kin op een houdertje leggen en een test doen, verder zal het veel uitleg zijn volgens mij ben je met een halfuurtje wel klaar
BIj Danny ging het ook ongeveer zo. Hij kreeg de druppeltjes van de orthoptiste zelf, dat moest een half uur intrekken. Hij kreeg hele grote pupillen en zag alles beetje wazig. Daarna mocht hij dus met zijn hoofd voor dat apparaat. Na de uitleg moest hij meteen nog ff naar de oogarts om te kijken of zijn ogen gezond waren. Al met al waren we wel een uur bezig maar dat liever als apart weer terug moeten voor een of ander.
Heb gebeld naar Hans, complete kinderbril voor 100 € en een soort van spaarplan, elke maand 6 € dan heb je na een jaar 72 € opgespaard en kan je een andere bril komen halen. Klinkt wel interessant. Pearle is stukkie dichterbij, monturen vanaf 39 € en glazen vanaf 30 € per stuk. Dan zijn de glazen nog niet ontspiegeld en geen krasvaste laag en nog wat maar dat weet ik niet. Als je alles erop en eraan wilde waren ze 89€ per stuk. Tikt aardig aan dan. Wel had je een 2e bril gratis.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten