Hallo,
Ik heb al een hele poos verkering, met een jongen die dyslexie heeft, in best wel erge mate, in het begin heeft m'n moeder er veel over 'gezeurd' of ik wel wist wat ik mezelf aan deed, etc. Ik heb het toen genegeerd, maar ook wel een paar x flinke ruzie daardoor gehad.
Nu we serieuzere trouwplannen krijgen, en we echt naar huizen kijken etc, heeft m'n moeder het er weer heel vaak over, of ik het wel zie zitten, want 'weet ik wel hoe veel ik mezelf aan doe'? 'Later' moet ik alle administratie doen, uit de Bijbel lezen aan tafel, hij zou nooit onze kinderen (als we die mogen krijgen) kunnen voorlezen, en zo zijn er nog gruwelijk veel voorbeelden op te noemen...
Het werd nog erger toen ik haar vertelde dat zijn vader zijn 'administratie' bij houd, omdat hij dat gewoon simpelweg niet zelf kan...Ja hij kán het wel, maar moet daar gruwelijk veel moeite voor doen, omdat lezen gewoon té moeilijk voor hem is...Hij is absoluut niet dom, maar het lezen lukt gewoon niet...
Wie heeft tips hoe ik hier mee om moet gaan, want ik word er zo enorm moe van, om het telkens maar weer uit te moeten leggen, dat ik het voor hem over heb, dat ik het niet als een last zie, dat er genoeg hulp valt te krijgen, mocht ik het niet zien zitten...