Moderator: Moderafo's
Soms vraag ik mij wel eens af, wanneer leren of gaan wij nu eens, proberen om samen in Christus eensgezind te zijn, zonder dat de één de ander wil buitensluiten.
Je noemt duizend en één goede manieren van liefhebben, maar je gaat er van uit, dat de manier van liefhebben het belangrijkste is, en niet het doel van je liefde. (ik bedoel met doel: op wie je het richt)
em_ma schreef:@ H-J: hoe vaak is het nu al gezegd: wij, de hetero 's hier, voelen ons geen haar beter dan de homo 's! Maar de indruk wordt gewekt dat de hetero 's niet eens weten dat ze ook zondig zijn in hun huwelijk of daarbuiten. Nou dat weten we dus wel.
em_ma schreef:Verder ben ik het zat om nog meer in dit topic te melden. Er wordt omheen gedraaid en de term liefde-liefde-liefde kan ik niet meer horen, alles draait om dat woord.
em_ma schreef:Sorry, maar ik heb er zo geen zin meer in. Ik wil niemand kwetsen, homo-zijn is niet makkelijk, maar ik hoop dat de homo 's in dit topic echt begrijpen dat een aantal hetero 's hier bezorgd zijn om ontwikkelingen in het acceptatie-proces van homofiele relaties. Wij kunnen niets anders dan het afkeuren omdat wij ervan overtuigd zijn dat God het niet wil.
Christus niemand wil buiten sluiten, het zijn mensen en is mensenwerk om anderen buiten te willen sluiten.
em_ma schreef: maar ik hoop dat de homo 's in dit topic echt begrijpen dat een aantal hetero 's hier bezorgd zijn om ontwikkelingen in het acceptatie-proces van homofiele relaties. Wij kunnen niets anders dan het afkeuren omdat wij ervan overtuigd zijn dat God het niet wil.
Denkertje21 schreef:em_ma schreef: maar ik hoop dat de homo 's in dit topic echt begrijpen dat een aantal hetero 's hier bezorgd zijn om ontwikkelingen in het acceptatie-proces van homofiele relaties. Wij kunnen niets anders dan het afkeuren omdat wij ervan overtuigd zijn dat God het niet wil.
Ik vind het niet erg dat je ergens van overtuigd van bent, maar dit kolinkt meer als het slot van een discussie waarin iemand door de inhoudelijke argumenten heen is en roept: "nou gewoon, omdat het zo is".
Lieve em_ma, hier wordt met inhoudelijke bijbelse argumenten geprobeerd om Gods wil te zien, Zijn Woord te duiden. Er worden geen oneigenlijke argumenten gebruikt: de Bijbel wordt als maatstaf genomen. Dan kun je het toch niet afdoen met "omdat wij ervan overtuigd zijn dat God het niet wil"...
Daar doe je iedereen mee te kort: jezelf, je homoseksuele naasten én God!
Dippie schreef:Ik denk niet meer dat er hier gekeken wordt naar wat de Bijbel zegt. Maar er wordt gekeken naar wat jullie als homo zijnde willen dat er in de Bijbel staat.
Het is duidelijk te merken dat jullie je gelijk willen behalen mbv de Bijbel. En wij blijven dus volhoucen dat het niet kan en mag.
Kortom, het blijft een tweestrijd en niemand zal opeens gaan toegeven aan de ander.
Dippie schreef:Ik denk niet meer dat er hier gekeken wordt naar wat de Bijbel zegt. Maar er wordt gekeken naar wat jullie als homo zijnde willen dat er in de Bijbel staat. ]Het is duidelijk te merken dat jullie je gelijk willen behalen mbv de Bijbel.
Dippie schreef: En wij blijven dus volhouden dat het niet kan en mag.
Kortom, het blijft een tweestrijd en niemand zal opeens gaan toegeven aan de ander.
Dippie schreef: Het is duidelijk te merken dat jullie je gelijk willen behalen mbv de Bijbel. En wij blijven dus volhoucen dat het niet kan en mag.
Ik denk niet meer dat er hier gekeken wordt naar wat de Bijbel zegt. Maar er wordt gekeken naar wat jullie als homo zijnde willen dat er in de Bijbel staat.
Het is duidelijk te merken dat jullie je gelijk willen behalen mbv de Bijbel. En wij blijven dus volhoucen dat het niet kan en mag.
rafaell schreef:Je moet zaken ook in de culturele context zien Henkie, het is gewoon een weerslag van de moraal van die tijd, maar moraal is altijd in ontwikkeling. Of wil jij ook een seksslavin zoals wordt toegestaan in Exodus 21?
Harm-J schreef:Kan jij jou eigen voorstellen, dat er misschien ook homoseksuelen zijn, die al biddend en bijbel lezend, tot een andere conclusie komen dan jou of wat jouw kerkgenootschap leert?
Denkertje21 schreef:Volgens mij fiets je nou wel heel erg uit de bocht! Nee Henkie dat mag niet, want dat doet de ander kwaad!
Maar de liefde doet geen kwaad...
En zeker niet als het een drievoudig snoer betreft.
Denkertje21 schreef:Ik ben erg benieuwd waar je dan mee gaat komen. En probeer het nou niet met pedofilie of zo. Dat is eenzijdig. Ik heb het over een relatie tussen twee gelovige mannen of vrouwen die ook God niet kunnen missen.
Denkertje21 schreef:De scheppingsorde gaat uit van een volmaakte schepping, van een volmaakte samenleving tussen man en vrouw, mens en dier. Wat is daar van over?
Denkertje21 schreef:Ik begrijp niet dat je het aandurft om op Gods rechterstoel te gaan zitten en geen ruimte laat voor anderen die daar samen met God uit proberen te komen. Niemand vraagt van jou je goedkeuring. Maar zoals ik me wil verplaatsen in de gedachtengang van de tegenstanders en dat begrijp, zou het voor jou misschien tijd worden om eens de menselijke ballast van je af te zetten en je te verdiepen in de redenatie van hen die schoorvoetend tot de conclusie zijn gekomen dat ze als twee homo's welkom zijn bij de Heere God.
Meboy schreef:Uit de bovengenoemde teksten zou je kunnen afleiden dat er een verschil is tussen hoe het “alzo van den beginne geweest is” en de huidige situatie van het hetero-zijn.
Dippie schreef:Ik denk niet meer dat er hier gekeken wordt naar wat de Bijbel zegt. Maar er wordt gekeken naar wat jullie als homo zijnde willen dat er in de Bijbel staat.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 17 gasten