Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 29 dec 2008 15:51

naar je ouders of schoonouders (of andere familie) brengen.
Wij hadden het ook en ik vond het jammer dat hij gerepareerd werd.
Kreeg mijn was gevouwen en gestreken terug :mrgreen:
Time flies when you have none!

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 29 dec 2008 16:02

Ook makkelijk, maar die woont vrij ver weg, heb alvast wat bij de buuf gebracht!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 dec 2008 16:07

Evelien schreef:je kunt beter eerst het bed opmaken voor je gaat stoffen :P :wink: anders kun je weer op nieuw beginnen.
nee heb juist eerst gestofd, bed afgehaald, daarna er onder gestofzuigd en opnieuw opgemaakt enz. Ik moet namelijk op bed staan om de autootjes van m'n man af te stoffen :P
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 dec 2008 16:53

Ik heb hier alle ramen binnen en buiten gezeemd, zelfs de zolderramen. Alleen de babykamerramen niet. En twee wasjes gedraaid. Ik was vast van plan om vanmiddag ook de badkamer nog te doen en te strijken, maar ik ben in slaap gevallen :) Is ook niet erg ;) Oja, dat was wel op een verschoond bed, want dat had ik vanmorgen al gedaan :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 29 dec 2008 17:20

Hmm, tof, zijn we een aantal dagen niet thuis geweest ivm familiebezoek met Kerst ed, zet ik vanochtend de wasmachine aan en kom ik er (gelukkig net op tijd) achter dat het spoelwater in de gootsteen omhoog komt! :shock: Snel alles eruit geschept, in de wc gegooid, zwanenhals open gemaakt: van de gootsteen tot de muur is alles in orde... er zit dus ergens verderop een verstopping... :(

Snel reparatiedienst van de verhuurder gebeld: antwoordapparaat, maar gsmnummer gekregen van iemand die dienst heeft.... dat nummer gebeld, is diegene niet bereikbaar (telefoon uit).... grrrrr! En dan zit je met 5 wassen!
En toen bedacht ik me later dat het waarschijnlijk nog wel lukt om 1 was te draaien (ik wil toch schone kleren aan de komende dagen!), als ik er maar bij blijf en netjes water ga zitten hozen... Tja, het is gelukt, maar tjongejonge wat een *&%(Y_!$"#! werk! Ben zeker wel 10 keer met een volle emmer naar de wc gelopen... :?

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 29 dec 2008 18:54

Da's balen, elvira! En jullie hebben geen buren die je even om een gunst kunt vragen?
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 29 dec 2008 19:22

Pff, wat vervelend, een kapotte wasmachine! Zeker als je geen vrienden of familie dichtbij hebt wonen.
Ik ben blij dat mijn ouders en schoonouders zo dichtbij wonen, daar kan ik altijd even een wasje draaien. Lijkt me heel vervelend om zonder te zitten. Al was ik nu soms ook een dag of 4 of 5 niet, maar als je net een berg hebt verzameld...

Ik ga nog maar even zuigen, was ophangen, was vouwen, strijken en badkamer doen, dan is het weer netjes hier :D
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 29 dec 2008 19:33

Hij doet het weer!!! Koolborsteltjes kapot! We hebben iemand anders gebeld, het is wel best, het is geen campinglife hier!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 29 dec 2008 19:39

pol schreef:Hij doet het weer!!! Koolborsteltjes kapot! We hebben iemand anders gebeld, het is wel best, het is geen campinglife hier!
lol :mrgreen: heerlijk dat ie t weer doet pol, zeker met kleine kinderen heb je toch vaak meer was dan met z'n 2en, tenminste dat idee heb ik wel.
Ik heb nog de laatste witte was weggevouwen en m'n vest te drogen gehangen. Nu zit de gekleurde wasmand nog vol, maar die moet nog maar ff wachten want heb nu geen plek :P
Morgen weer een dag.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

pol
Majoor
Majoor

Berichtdoor pol » 29 dec 2008 21:40

Maar hij maakt wel een raar geluid, beetje schurend :shock:

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 30 dec 2008 08:11

kwebbel schreef:
Evelien schreef:je kunt beter eerst het bed opmaken voor je gaat stoffen :P :wink: anders kun je weer op nieuw beginnen.
nee heb juist eerst gestofd, bed afgehaald, daarna er onder gestofzuigd en opnieuw opgemaakt enz. Ik moet namelijk op bed staan om de autootjes van m'n man af te stoffen :P

dat kan toch ook als het bed is op gemaakt? :P :P

Maar goed hier probeer is ook iets in het huishouden te doen maar het lukt nog niet echt..... We zijn overal bezig (klussen, verschuiven etc.). Dus ik weet niet eens waar ik moet beginnen en de woonkamer (achterkamer) staat vol met spullen. :| De woonkamer (voorkamer) hou ik wel netjes (stoffen, zuigen).

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 30 dec 2008 08:16

Als wij weer eens aan het klussen zijn houd ik de leefruimte netjes, de rest zit me wel geworst. Ik kan de gang wel stofzuigen maar als mijn man er een keer doorheen loopt is het weer een zooi met zijn aanhangend stof etc.
ja, dat is mijn mening dan he.....

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 30 dec 2008 08:55

LeChat: de buren (allemaal studentenhuizen) zijn allemaal weg... we hopen maar dat hun keuken nog niet blank staat... :? Gelukkig had manlief uitgekiend dat de buren hun afvalwater waarschijnlijk op een andere afvoerpijp zit, anders had ik niet geweten wat we hadden moeten doen. We hebben ook geen telefoonnummers van de buren ofzo...
Zometeen de noodreparatieman maar weer eens bellen... kijken of-ie zijn telefoon inmiddels weer aan heeft gezet... :roll:

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 30 dec 2008 10:19

Evelien schreef:
kwebbel schreef:

dat kan toch ook als het bed is op gemaakt? :P :P
ja tuurlijk maar vind het gewoon zonde om op een net opgemaakt te staan :mrgreen: vandaar... zo zo wat een uitgebreide uitleg :D

vandaag ga ik wat keukenkastjes doen en de servieskast en de rest van de keuken een grote beurt geven.
De tegels in de badkamer mogen ook wel weer.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 30 dec 2008 13:10

elvira (gast) schreef:LeChat: de buren (allemaal studentenhuizen) zijn allemaal weg... we hopen maar dat hun keuken nog niet blank staat... :? Gelukkig had manlief uitgekiend dat de buren hun afvalwater waarschijnlijk op een andere afvoerpijp zit, anders had ik niet geweten wat we hadden moeten doen. We hebben ook geen telefoonnummers van de buren ofzo...
Zometeen de noodreparatieman maar weer eens bellen... kijken of-ie zijn telefoon inmiddels weer aan heeft gezet... :roll:
Ah, dan had de schade nog groter kunnen zijn dus... Toch maar 'ns tel.nrs uitwisselen dan, als het nodig is heb je ze niet en anders ga je er niet zo snel om vragen hè.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Terug naar “Archief”