Refowebkids deel 8

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 dec 2008 14:41

Wat een mooi meisje, sterretje!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 dec 2008 14:51

zoo weer een verhaaltje van mij. We hebben een tijdje weinig tot geen internet gehad, erg vervelend :lol:

Zag heel veel leuke foto's voorbij komen! Echt leuk om te zien hoe snel ze groeien hé!

Hier gaat het verder prima, Eva Lynn zit in maatje 74 :shock: Al past ze 68 ook nog goed en somme broekjes van 56 ook nog :mrgreen: Maar had pas de jurkjes van 68 van zolder gehaald en daar zaten er tussen die te krap waren, echt zonde, zelfs 1 jurkje nog helemaal nieuw :( Dus heb afgelopen zaterdag meteen ook maar 74 gepakt en dat paste ook gewoon netjes!

Sarah is erg aant puberen, uitproberen enzo. Klimt bij eva lynn in dr bedje dus die slaapt in een eigen kamertje tussen de middag tot grote ergernis van Sarah :wink:

Annet: zou zeker stil worden!! Wel leuk, hoop dat ze het zelf ook erg leuk gaan vinden!

PPM: wij hadden Sarah niet wakker gemaakt, ze werd uiteindelijk zelf wakker, naar beneden gehaald en samen gekeken. Toen ze weer moe was weer terug naar bed gedaan en toen sliep ze door de herrie heen. We zien wel hoe het dit jaar loopt.

Liefje Wat vervelend dat Danique nog steeds niet helemaal lekker is!! Hopelijk knapt ze nu wel snel op!!!

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 29 dec 2008 15:42

@ Annet: huilende moeder op de stille morgen of shoppende moeder die geniet :lol:
Time flies when you have none!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 29 dec 2008 15:46

ik denk zomaar het laatste.........

ik hou gruwelijk veel van mijn kids maar ze vragen errug veel aandacht van me. Logisch natuurlijk maar soms is het wel ff genoeg. Ze gaat op woensdagochtend en dan is er ook markt dusse, je weet wel waar ik dan regelmatig te vinden ben. Geen gedoe met buggy, autostoelen etc, smijt je bullen in de auto en gaaaaaaaaaaaan.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 29 dec 2008 15:47

Lekker Annet, geniet ervan :wink:

liefje
Majoor
Majoor

Berichtdoor liefje » 29 dec 2008 19:28

Wat een mooi meissie sterretje..

Leuk Annet dat Croline naar de peuterspeelzaal gaat, dan zul je het idd ineens rustig hebben ;-)

Vervelend Lammetje dat Sarah haar zusje wakker maakt, maar goed dat je meerdere slaapkamers heb dan, twijfel je nu niet of je alsnog 2 kamers apart gaat doen?

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 29 dec 2008 19:50

was het niet van plan eigenlijk. Ze maakt dr gelukkig niet echt wakker savonds/snachts, maar overdag is ze dus wel aant klieren. Bedje staat nu laag zodat ze er niet meer in kan klimmen, maar hoe lang dat nog duurt.... :lol:

Annet daarom breng ik mn kinderen soms even naar mn moeder en ga ik door winkelen 8) Had pas laarzen nodig, maar met 2 kinderen die alles bij elkaar gillen in zo'n winkel (Eva Lynn begint te krijsen als ze stil staat :roll: :wink: en Sarah gaat dan uit verveling mee doen :o ) had ik er niet zoveel zin in. Heb ze dus voor een uurtje onder gebracht bij mn moeder en ik kwam met 2 paar laarzen thuis :mrgreen:

mirjan25
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor mirjan25 » 29 dec 2008 20:24

ah wat een schatje Sterretje!! Leuk hoor!

Danique word ook echt wel groter.leuke foto!
Wie een brug legt naar een ander, kan altijd heen en terug.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 29 dec 2008 20:48

Wat een lekkere dames zeg!

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 29 dec 2008 21:56

wat een leuke fotos liefje en sterretje!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 30 dec 2008 09:10

wat zijn er weer prachtige foto's voorbij gekomen! leuk hoor! :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 30 dec 2008 09:35

Een vraagje aan alle moeders:
hebben jullie je kindje op alle 17 ziektes laten testen met de hielprik? Waarom wel of niet?
Wij moeten hier over nadenken, maar ik vind het erg lastig! Ik weet niet zo goed of ik dat allemaal wel wil weten, en of het verantwoord is. Maarja, welke dan wel, welke niet?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*|Scatie
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor *|Scatie » 30 dec 2008 09:43

MissF, elke ziekte waar op getest wordt is te behandelen met medicijnen of een dieet.
Juist als je er in een vroeg stadium bij bent, is het nog goed te behandelen. Hierdoor kan hersenbeschadiging voorkomen worden.
Als je er zelf achter moet komen doordat je kindje ziek wordt, ben je vaak al te laat en zijn er al beschadigingen opgetreden.
Daarom lijkt het me gewoon goed dat je je kindje erop laat testen.
Op de site van RIVM is meer informatie te vinden.

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 30 dec 2008 09:51

miss F bij Sarah hebben we het wel gedaan. We kregen na 10 dagen een telefoontje van de HA. Die vertelde ons een 'vaag' verhaal (hij is niet zo goed in NL nog...) dat ons kind waarschijnlijk een ziekte had en haar leven lang medicatie moest gebruiken. Dit moesten we nog uitgebreid laten testen in het sophia kinderziekenhuis in rotterdam, met spoed maar we mochten nog wel eerst even eten :roll:
Daar aangekomen moesten ze bloed laten prikken, maar Sarah had daar niet zoveel zin in. Ze hebben 5 keer moeten prikken en ze was de volgende dag overal blauw!
Ook urine opgevangen.
We moesten meteen starten met medicatie, wat ze telkens uitspuugde en 5 dagen later zouden we de uitslag krijgen.
Of ze het echt had wisten ze nog niet, maar er was een verhoogde kans.Maar al wel moeten starten met de medicatie want baat het niet, schaad het niet zeiden ze.

na 5 dagen ben ik door de kinderarts gebeld met de mededeling dat ze kerngezond is en we de pillen niet meer hoefden te geven.

Al met al was mijn besluit bij Eva Lynn: dit gaan we niet meer doen. de hielprik helemaal niet uit laten voeren.
De 3 belangrijkste ziektes zou ik op zich wel willen laten doen, maar ik had me niet verdiept dat je ook een paar ziektes wel kon doen en een paar niet. Mijn verloskundige stond overigens helemaal achter ons besluit! (ze had haar eigen kinderen ook niet laten testen toendertijd)

Ik was al gewaarschuwd door de verloskundige dat 1 op de 10 kinderen voor niks naar het zh gaan omdat die test zo scherp afgesteld zijn op de een of andere manier. De kans was dus groot dat Eva Lynn dezelfde 'afwijking' zou hebben en als je daar iets over hoort wil je toch weer zeker weten of het nu wel of niet zo is dus ga je de onderzoeken weer doen. Ik zag dat eerlijk gezegd niet zitten, je kraamweek raakt er toch behoorlijk door van slag en dat terwijl er niks aan de hand is...

TIs dus een hele persoonlijke kwestie, anderen verklaarden me voor gek, net zoiets als met vaccineren.... De ene vind het onverantwoord dat de ander het niet doet en andersom :wink:

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 30 dec 2008 09:53

*|Scatie schreef:MissF, elke ziekte waar op getest wordt is te behandelen met medicijnen of een dieet.
Juist als je er in een vroeg stadium bij bent, is het nog goed te behandelen. Hierdoor kan hersenbeschadiging voorkomen worden.
Als je er zelf achter moet komen doordat je kindje ziek wordt, ben je vaak al te laat en zijn er al beschadigingen opgetreden.
Daarom lijkt het me gewoon goed dat je je kindje erop laat testen.
Op de site van RIVM is meer informatie te vinden.

Er zijn genoeg ziektes die misschien 2 of 3 keer voorkomen in NL. Zou natuuurlijk altijd kunnen dat net jóu kindje het is, maar ik vind die uitbreiding van 3 naar 17 ziektes echt ontzettend overdreven!

Terug naar “Archief”