miss F bij Sarah hebben we het wel gedaan. We kregen na 10 dagen een telefoontje van de HA. Die vertelde ons een 'vaag' verhaal (hij is niet zo goed in NL nog...) dat ons kind waarschijnlijk een ziekte had en haar leven lang medicatie moest gebruiken. Dit moesten we nog uitgebreid laten testen in het sophia kinderziekenhuis in rotterdam, met spoed maar we mochten nog wel eerst even eten
Daar aangekomen moesten ze bloed laten prikken, maar Sarah had daar niet zoveel zin in. Ze hebben 5 keer moeten prikken en ze was de volgende dag overal blauw!
Ook urine opgevangen.
We moesten meteen starten met medicatie, wat ze telkens uitspuugde en 5 dagen later zouden we de uitslag krijgen.
Of ze het echt had wisten ze nog niet, maar er was een verhoogde kans.Maar al wel moeten starten met de medicatie want baat het niet, schaad het niet zeiden ze.
na 5 dagen ben ik door de kinderarts gebeld met de mededeling dat ze kerngezond is en we de pillen niet meer hoefden te geven.
Al met al was mijn besluit bij Eva Lynn: dit gaan we niet meer doen. de hielprik helemaal niet uit laten voeren.
De 3 belangrijkste ziektes zou ik op zich wel willen laten doen, maar ik had me niet verdiept dat je ook een paar ziektes wel kon doen en een paar niet. Mijn verloskundige stond overigens helemaal achter ons besluit! (ze had haar eigen kinderen ook niet laten testen toendertijd)
Ik was al gewaarschuwd door de verloskundige dat 1 op de 10 kinderen voor niks naar het zh gaan omdat die test zo scherp afgesteld zijn op de een of andere manier. De kans was dus groot dat Eva Lynn dezelfde 'afwijking' zou hebben en als je daar iets over hoort wil je toch weer zeker weten of het nu wel of niet zo is dus ga je de onderzoeken weer doen. Ik zag dat eerlijk gezegd niet zitten, je kraamweek raakt er toch behoorlijk door van slag en dat terwijl er niks aan de hand is...
TIs dus een hele persoonlijke kwestie, anderen verklaarden me voor gek, net zoiets als met vaccineren.... De ene vind het onverantwoord dat de ander het niet doet en andersom