Buik/darmproblemen

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 18 dec 2008 19:26

*Hug* Annette! Lijkt me echt enorm naar :?

Ik heb nou al 'n week geen last meer gehad *klopt af*
'k kreeg de tip om geen koffie, chocola, kool-soorten, en vettige producten te gebruiken, en het werkt wél volgens mij! Want als ik wel iets van dat neem, dan kan ik er van op aan dat ik een poosje later 'gerommel' voel..

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 21 jan 2009 23:04

waar is Keessie gebleven ??? Weet iemand meer van hem en hoe het met hem gaat ?
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 22 jan 2009 20:31

Heb 'm net ff gezegd dat 'ie gemist word :P Hij komt zsm weer 's langs ;-)

Ik heb weken geen last gehad, zolang ik m'n 'spulletje' liet staan...Gister hadden we 'soependag' op 't werk...Bruine bonen soep en erwtensoep, bruine bonensoep durfde ik niet te gokken, maar erwtensoep kon wel, heb 't ook paar x bij m'n vriend gehad. Maar een uur later was het mis :roll: Weer iets wat ik beter nie kan eten :? 't LIjstje word steeds langer zo !

*Annette*
Majoor
Majoor

Berichtdoor *Annette* » 27 jan 2009 14:22

Vervelend Meissie! Zou misschien toch overwegen om naar je huisarts te gaan, in de hoop dat hij je dan wel serieus neemt. Vaak worden mensen toch geopereerd die galstenen hebben, operatie is ook niet altijd een pretje maar als het goed is ben je er dan wel vanaf! Sterkte ermee!

Dacht ook al waar is keessie, en Liesien?? Inmiddels al terug geweest bij de arts?

Ik ben er helemaal zat van! Verschillende onderzoeken zijn er geweest, maar er kan niets gevonden worden :roll:, aan de ene kant fijn maar aan de andere kant ik ben geen steek verder... En heb veel pijn :cry:. Het engiste wat gezegd word; het is psychisch. Over een tijdje weer na de huisarts, kijken hoe het gaat en dan bespreken wat er evt. nog meer mogelijk is. Eerst gewoon doorgaan met de medicijnen, zegt de assistent weet je wel dat je toch een keer moet proberen met afbouwen. Pff weet het, maar eerst nog niet :oops:.

Offtopic; hoe is het met je arm Riska, weer helemaal over?
Wat de toekomst brengen moge........

Riska

Berichtdoor Riska » 27 jan 2009 14:27

Annette schreef:Offtopic; hoe is het met je arm Riska, weer helemaal over?
Als dat zou kunnen... :mrgreen:
Nee, ik ga tweemaal per week naar de fysio (manueel therapeut) en dat is echt buitengewoon pijnlijk. Er begint nu heel voorzichtig wat beweging in te komen...

meissie88

Re: Buik/darmproblemen

Berichtdoor meissie88 » 26 feb 2009 13:05

Blech...Ik heb 'beloofd' dat ik deze week weer terug zou gaan naar de huisarts, omdat die galstenen toch écht blijven zitten ;-) Al heb ik er de laatste tijd weinig last van, omdat ik steeds meer dingen laat staan!
Eerst was 't koffie en chocola, onderhand zijn er verschillende dingen bij gekomen, koolsoorten, vette dingen (patat kan nog net, maar dan geen frikandel ofzo dr bij, want dat gaaat echt niet), erwtensoep,...Zo kan ik nog wel 'n hele lijst neerkalken, maar 't begint me na ruim 3 maand toch danig te vervelen. Ben onderhand al 6 kilo afgevallen, en al kan geen kwaad bij mij, toch baal ik dr af en toe wel enorm van, en kan er gewoon sjaggo van worden..
Heb besloten om morgenochtend maar even te bellen voor 'n afspraak, voor morgenmiddag, in de hoop dat dan m'n huisarts zijn vervanger er is :oops: want heb gewoon echt géén zin om naar m'n eigen huisarts te gaan, die kan je zo'n lekker gevoel geven dat je weer 's wat hebt dat niks voorsteld 8-[

*Annette*
Majoor
Majoor

Buik/darmproblemen

Berichtdoor *Annette* » 26 feb 2009 13:57

Riska schreef:
Annette schreef:Offtopic; hoe is het met je arm Riska, weer helemaal over?
Als dat zou kunnen... :mrgreen:
Nee, ik ga tweemaal per week naar de fysio (manueel therapeut) en dat is echt buitengewoon pijnlijk. Er begint nu heel voorzichtig wat beweging in te komen...

Hopelijk gaat het weer wat beterder, dacht dat een slijmbeursontsteking weer over ging :roll:. Magoed er zullen dan wel verschillende varianten zijn, die van mij was gelukkig na een ABkuurtje snel over :). Sterkte ermee, tzal geen pretje zijn bij de fysio!

Echt bellen meissie!! Kun je niet gewoon zeggen dat je een afspraak wil bij dokter die en die (de vervanger) de ander je de vorige keer niet serieus heeft genomen en hij juist wel. In ieder geval alvast heel veel succes, enne laat je niet op je kop zitten!

Heb te horen gekregen dat de huisarts niet weer weet wat die met m'n maagklachten aan moet. Vreet af en toe mezelf gewoon op, als het zo door gaat dan kan ik volgens me pa straks met de konijnen door de tralies eten :mrgreen:. Dat zal voorlopig nog wel niet gebeuren, val niet af, en anders maar wel m'n buikje moet er toch nog af :wink:, maar moet echt moeite doen om 2 boterhammen per dag te eten. Kan gerust 's morgens een kwartier met n hap ontbijtkoek in me mond zitten, maar ik durf niet te gaan douchen zonder dat ik wat gegeten heb en m'n medicijnen in heb genomen (ben bang dat de pijn nog erger zal worden en ik zal flauwvallen, en dat vind ik gewoon vreselijk eng, nouja het bijkomen dan). Avond eten gaat vaak wel goed, ben wel van te voren vaak misselijk (als ik aan eten denk word ik misselijk), maar krijg het vaak wel binnen. Als ik dat niet doe, krijg ik weer een vreetbui als ik bijna richting bed ga. Af en toe slaat het me wel eventjes na me bolletje toe :roll:... Heb 's morgens, als ik wakker ben, wel eens het gevoel of ik een fles azijn of what ever heb leeggedronken, zo zuur ](*,). Kouw de hele dag kouwgom, om zo maar minder last te hebben van een 'vieze-maagzuur-smaak' :(. Hopelijk gaat er nog eens een einde aankomen.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 26 feb 2009 14:04

*Annette* schreef:
Echt bellen meissie!! Kun je niet gewoon zeggen dat je een afspraak wil bij dokter die en die (de vervanger) de ander je de vorige keer niet serieus heeft genomen en hij juist wel. In ieder geval alvast heel veel succes, enne laat je niet op je kop zitten!

Ja dat heb ik zelf ook zitten denken, maar 'k heb geen idee hoe die andere dokter heet, én als ik dat wél wist, dan zou ik 't denk nog nie durven... 8-[

essieee
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor essieee » 26 feb 2009 23:52

Annette...welke onderzoeken hebje eigenlijk gehad?

Liesien
Luitenant
Luitenant
Contacteer:

Berichtdoor Liesien » 28 feb 2009 11:44

Hier is Liesien weer ;)

Ik ben nog weer een paar x bij de internist geweest. De eerste keer kreeg ik vezels voorgeschreven. Elke keer nadat ik die innam kreeg ik enorme buikpijn, dus dat ging gewoon niet. Weer terug, kreeg ik uiteindelijk movicolon mee. En dat lijkt totnogtoe te helpen. Momenteel zit ik ook gewoon in een goede periode, dus ik hoop dat dat zo blijft :) Af en toe nog wel een buikpijnaanval (1x in de 2 weken ofzo), maar daar valt mee te leven. Het is in ieder geval niet meer zo dat ik elke dag ontzettend veel last heb van buikpijn, dus daar ben ik wel blij mee.

Meissie en Annette heel erg veel succes.. klinkt nog niet zo lekker allemaal.
Wacht niet, tot de dag voorbij is...
N'attends pas que le jour se lève...
=)

*Annette*
Majoor
Majoor

Buik/darmproblemen

Berichtdoor *Annette* » 28 feb 2009 14:48

En Meissie... nog gebeld en geweest?

@ Essieee; zie bp!

@ Liesien; fijn dat het weer wat beterder gaat, hopelijk blijft het zo :)!

Gisteravond heerlijk macaroni gegeten, had daar nogal zin in, magoed heb het wel geweten. Misselijk, en aanvallen :(.
En we moesten zingen met het koor... magoed heb het volgehouden. Misselijkheid zakte alwel weer snel, toen nog maar n lekker ijsje op :wink:.

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 02 mar 2009 16:33

*Annette* schreef:En Meissie... nog gebeld en geweest?

Nee..niet gebeld, én niet geweest... :oops: Hij was er vrijdagmiddag niet, en smorgens kon ik niet, vandaag heel dag gewerkt, denk dat k morgen maar ga dan ](*,)

*Annette*
Majoor
Majoor

Buik/darmproblemen

Berichtdoor *Annette* » 02 mar 2009 17:28

Owow, echt bellen hoor!! En natuurlijk ook gaan :wink:!

In ieder geval alvast heel veel succes, enne laat je niet op je kop zitten!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 03 mar 2009 10:06

veel sterkte Riska, meissie88, liesien, keessie, en Annette!!
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Ansje
Kapitein
Kapitein
Contacteer:

Berichtdoor Ansje » 09 mar 2009 10:54

Zo, ik meld me ook maar eens in dit topic...

Ik heb ook vaak buikpijn, kramp en m'n darmen gaan vaak luidruchtig te keer, waardoor ik (vooral) 's avonds nergens heen durf :? bang om wat anderen er wel niet van denken als je mij altijd hoort.
Naar de dokter ben ik hiervoor nog nooit geweest terwijl ik het toch al zo'n 15 jaar heb ofzo, maar het begint nu toch wel een obsessie voor me te worden. Soms kan ik alleen nog maar aan rommelende darmen denken, wat volgens mij het probleem ook nog eens verergert :(
Herkent iemand dit en zo ja, wat doen jullie eraan om dat 'rommelen' te verminderen?
'k Ga zowiezo toch de dokter maar eens bellen en langs, maar zie nu al tegen darmonderzoeken op enzo. Ik ben niet zo'n held als het om dokters, ziekenhuizen enz. gaat...
Oordeelt niet, opdat gij niet geoordeeld wordt.

Terug naar “Archief”