MissF een VW Golf 4! Een super auto (als je een 2dehandse wil)
Of gaan jullie voor een nieuwe?
Moderator: Moderafo's
Rolf schreef:Altijd aan 'boord':
* eenvoudig gereedschap (tang, schroevendraaiers)
* sleepkabel
* stuk touw
* ijzerdraad
* startkabels
* veiligheidsvest
* deken
* zaklamp
* lampenset
* EHBO-trommel
Boekenlezer schreef:Een vermogen van 1287 pk, en een topsnelheid van 434 km/u. Dat is blijkbaar het nieuwe record.
Zie SSC Ultimate naar 1.287 pk.
1 In de mijne ligt ook wel wat meer, maar geen 150 kg.SmartJan schreef:Ik heb nog wel even wat meer in mn auto liggen dan de dingen die je
opsomt...... Ik denk dat er 150 kg aan uitrusting, gereedschap en handige
dingen in mn kofferbak ligt, dus vandaar dat ik niet de behoefte had om
mn band voor een stukje van 6 km te gaan vervangen, mijn Volvo's
weten dat ze een goede baas hebben en dat ze niet lijden onder mijn
bewind Dat stukje op een 3/4 lege band was geen enkel probleem voor
mn 940
Cw-waarde van de Opel Insignia: 0,27.De Cl-waarde van deze auto is 0,27 ...
Rolf schreef:
2 Een goede rijder heeft ook gevoel. Die laat bijv. niet een koude motor
6000 toeren draaien. Of laat de koppeling onnodig slippen. (???? moet dat niet gewoon zijn: Of laat de koppeling NIET onnodig slippen???)
3 Een Volvo 940 is zal wel wat beter tegen een 'stootje' kunnen dan bijv. een
goedkope Citroen. Maar echt op de velg rijden is een auto niet op gebouwd. Al zijn sommige auto's er trouwens wel op berekend dat
dat even kan, en ook nog goed bestuurbaar.
Rolf schreef:Cw-waarde van de Opel Insignia: 0,27.De Cl-waarde van deze auto is 0,27 ...
Bij het lezen van de laatste zin moet het woordje niet in de voorgaandeEen goede rijder heeft ook gevoel. Die laat bijv. niet een koude motor
6000 toeren draaien. Of laat de koppeling onnodig slippen.
Rolf schreef:434 km/h = 120,6 m/s
Bij vertraging van 7,5 m/s² (verharde weg) is de benodigde tijd 16,1 sec.
Remweg: 16,1 * 120,6 / 2 = 971 meter.
smArtjan schreef:Rolf schreef:434 km/h = 120,6 m/s
Bij vertraging van 7,5 m/s² (verharde weg) is de benodigde tijd 16,1 sec.
Remweg: 16,1 * 120,6 / 2 = 971 meter.
De snelheid van 434 km/h wordt niet gehaald door een Suzuki Alto of zoiets..... De auto's die zulke snelheden halen, halen ook gemiddeld een remvertraging die 2 x zo hoog ligt dan van gemiddelde auto's.
De Bugatti Veyron bijv. staat binnen 3,4 seconden stil vanaf 160 km/h.
Dat betekend dus dat er geremd wordt met een gemiddelde vertraging van 13 m/s2![]()
Een Bugatti Veyron zou vanaf 434 km/h in 9,22 seconden stilstaan. Dat betekend dat er in die tijd een weg afgelegd is van 556 meter, ipv 971 meter.....
Nu zul je misschien aankomen met het verhaal dat als het wegdek vochtig is, de remvertraging dan ook hooguit op 7,5 m/s2 uitkomt, maar je gaat niet 434 km/h rijden als de omstandigheden dat niet toelaten.....
Meestal rijdt ik netjes en zo zuinig mogelijk. 100% consequent ben echter ik niet (wie wel?).TheKeimpe schreef:... Sowieso rijdt Rolf niet zo hard, want het is niet goed voor het milieu...
Wat is het verbruik eigenlijk bij zo'n snelheid.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten