Moderator: Moderafo's
CGK<3 schreef:Ik geloof echt absoluut niet in hoogbegaafheid, heb zelf in zo'n speciale klas gezeten op het voortgezet onderwijs, met anderen die zogenaamd hoogbegaafd waren. Het is gewoon synoniem voor slim, niets meer, niets minder.
MissF schreef:En echt hoogbegaafd is niet leuk om te zijn/hebben.
Mijn zwager is absoluut zeer intelligent, maar echt hoogbegaafd is vaak nog net een stapje verder. Dan ben en voel je je vaak ook anders dan de andere mensen.
DesertRose schreef:MissF schreef:En echt hoogbegaafd is niet leuk om te zijn/hebben.
Mijn zwager is absoluut zeer intelligent, maar echt hoogbegaafd is vaak nog net een stapje verder. Dan ben en voel je je vaak ook anders dan de andere mensen.
Ik betwijfel het of dit klopt. heb je daar een bron van?
volgens mijn informatie is het simpel, met een IQ van meer dan 130 ben je hoogbegaafd. en dán is het nog de vraag, welke soort je bent. Er zijn verschillende soorten hoogbegaafdheid, waarbij verschillende problemen optreden. bijvoorbeeld sociale problemen. Maar de verzamelnaam blijft gewoon "hoogbegaafd", anders voelen of niet.
DesertRose schreef:MissF schreef:En echt hoogbegaafd is niet leuk om te zijn/hebben.
Ik betwijfel het of dit klopt. heb je daar een bron van?
volgens mijn informatie is het simpel, met een IQ van meer dan 130 ben je hoogbegaafd. en dán is het nog de vraag, welke soort je bent. Er zijn verschillende soorten hoogbegaafdheid, waarbij verschillende problemen optreden. bijvoorbeeld sociale problemen. Maar de verzamelnaam blijft gewoon "hoogbegaafd", anders voelen of niet.
@CGK<3
klopt gedeeltelijk wat je zegt, CGK. wat zou er anders nog meer bedoelt mee kunnen worden? het punt is wel, zoals hierboven ook gezegt, dat er heel veel onder deze verzamelnaam valt.
Mensen die hoogbegaafd zijn denken, voelen en reageren op een andere manier.
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 15 gasten