Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 15 dec 2008 16:17

Eens per week vette vis kan volgens mij geen kwaad hoor, het ging erom dat meer dan twee keer per week vis eten niet goed is.

Over die sinaasappelsap: dan mis je wel alle vezels uit het fruit. Het is beter dan niets, maar ik denk dat het toch wel gezonder is om vers fruit te eten dan alleen maar sapjes te drinken.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 dec 2008 16:19

Lalage schreef:Eens per week vette vis kan volgens mij geen kwaad hoor, het ging erom dat meer dan twee keer per week vis eten niet goed is.
o oke......

Lalage schreef:Over die sinaasappelsap: dan mis je wel alle vezels uit het fruit. Het is beter dan niets, maar ik denk dat het toch wel gezonder is om vers fruit te eten dan alleen maar sapjes te drinken.
denk t ook wel! Sapjes zit ook wel lactose e.d in.
Roosvicee bosvruchten light is btw heel gezond! Zit haast geen vetten, koolhydraten en eiwitten in. En heel lekker! Verbazingwekkend maar ik vind light lekkerder dan gewoon, light zit veel meer smaak in.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 15 dec 2008 16:33

ik pers meestal sinasappels uit en soms een citroen er doorheen of een grapefruit. Heb je toch lekkere drankjes. :mrgreen: :wink:

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 15 dec 2008 17:02

MissF schreef:Ik vind sinaasappelsap niet heel lekker, maar echt wel te drinken hoor. En die haal ik ook gewoon bij de Aldi. Appelsap vind ik wel heel lekker, ook van de Aldi.
Tja, ik vind het gewoon niet nodig om op die manier met ons geld om te gaan.

Vergeet dan niet dat juist en veelal die goedkope pakken voor de helft uit water en suiker bestaan. :mrgreen: Blijkt dan zomaar dat het goedkope pak, misschien toch wel duurkoop is.
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.
Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 15 dec 2008 17:34

Water is erg goed voor je :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Harm-J
Majoor
Majoor

Berichtdoor Harm-J » 15 dec 2008 18:02

+1 voor Miss F :mrgreen:
Het is ons maar geleend, de vele mooie dingen.

Ons onbetwistbaar eigendom, zijn de herinneringen.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 16 dec 2008 08:41

Maar die toegevoegde suikers dan weer niet dus staan jullie weer gelijk :wink:

Kiwi's koop ik alleen hard en dan kan je ze in de koelkast echt lang bewaren.
Ben opt moment dol op de Kanzi Appel!! Wel duur, wel erg lekker!!
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 16 dec 2008 09:53

... en denk dan nog eens aan het punt van Lalage (gemiste vezels) en het punt van de eenzijdige vitamine-inname (namelijk alleen vitamine C, maar de rest niet!)... dan staat het 3-1 voor de fruiteters! :wink:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 dec 2008 11:31

Hahaha, ik vind het prima.
Ik ben totaal geen gezondheidsgoeroe. Ik heb het idee dat als ik me er al niet zo druk om maak, ik al veel stress minder heb, wat ook weer beter voor je is :P
Er is zoveel ongezond, ik vind het soms een beetje doorslaan, dat gezondheidsgedoe hier in nederland. Je mag al niet meer roken in cafe's (waar ik trouwens echt wel voor ben hoor), als tiener mag je geen alcohol (ook helemaal prima), maar volgend jaar mag je zelfs geen gloeilampen meer gebruiken! kom op zeg, wat een onzin. Allemaal niet goed voor de gezondheid en het milieu. Ik doe er niet aan mee, aan dat gezondheidsgedoe. Maar blijft wel staan dat het dom is om inderdaad zelden of nooit groenten of fruit te eten, dat is zeker waar.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 dec 2008 11:49

MissF schreef:Hahaha, ik vind het prima.
Ik ben totaal geen gezondheidsgoeroe. Ik heb het idee dat als ik me er al niet zo druk om maak, ik al veel stress minder heb, wat ook weer beter voor je is :P
Er is zoveel ongezond, ik vind het soms een beetje doorslaan, dat gezondheidsgedoe hier in nederland. Je mag al niet meer roken in cafe's (waar ik trouwens echt wel voor ben hoor), als tiener mag je geen alcohol (ook helemaal prima), maar volgend jaar mag je zelfs geen gloeilampen meer gebruiken! kom op zeg, wat een onzin. Allemaal niet goed voor de gezondheid en het milieu. Ik doe er niet aan mee, aan dat gezondheidsgedoe. Maar blijft wel staan dat het dom is om inderdaad zelden of nooit groenten of fruit te eten, dat is zeker waar.

Wat ik dan wel een beetje apart vind. Veel geld uitgeven aan eten is niet christelijk. Maar je geeft ''niks'' om het milieu volgens mij heeft God de aarde geschapen dus moeten wij er verantwoord mee omgaan.
Dus ook spaarlampen gebruiken enz. Of zie ik dat nu helemaal fout?

Jo'tje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Jo'tje » 16 dec 2008 12:03

Volgens mij is het nut van een lamp dat 'ie licht geeft?
En het moet er een beetje gezellig uit zien.
Nou ik vind het prima dat die gloeilampen eruit gaan. Er zijn namelijk zat alternatieven. En dat mensen daarover zeuren is eigenlijk gek, want uiteindelijk gaat je eigen energierekening erdoor naar beneden ;)
pobody's nerfect

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 16 dec 2008 12:06

Jo'tje schreef:

Volgens mij is het nut van een lamp dat 'ie licht geeft?
En het moet er een beetje gezellig uit zien.
Nou ik vind het prima dat die gloeilampen eruit gaan. Er zijn namelijk zat alternatieven. En dat mensen daarover zeuren is eigenlijk gek, want uiteindelijk gaat je eigen energierekening erdoor naar beneden ;)

Tegenwoordig heb je ook gloeilampen met een mooie kleur (dus niet van dat tllamp kleurige) :D
En ze gaan veel langer mee dan gloeilampen altijd mooi meegenomen vind ik.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 16 dec 2008 12:11

Ik geef niet niks om het milieu, ik let er wel degelijk op! Inderdaad ook vanuit het oogpunt van christen zijn.
maar ik vind het erg vervelend dat de overheid probeert alles te regelen voor ons.
En dat terwijl gloeilampen zo goed als niks slechter zijn dat spaarlampen. Uiteindelijk is het allebei even slecht. Daar doelde ik meer op, dat de overheid alles wel even regelt voor ons, zodat we zo lang mogelijk zullen leven (en daar heb ik mijn vraagtekens bij, of dat wel oke is).

Het milieu vind ik zeker een aandachtspunt, maar ik heb niks met het overdreven gedoe hierom. Dingen worden zo opgeblazen in Nederland, en dat vind ik wel eens jammer.
Mensen hebben zo snel hun oordeel klaar. Ik ben sowieso al slecht, want ik ben niet van plan borstvoeding te geven, ons kindje komt niet op onze kamer te slapen, ik ga werken als ons kindje 14 weken oud is. Dus ben ik nu al een slechte moeder.
Ik eet niet elke dag fruit, dus denk ik te weinig aan mijn gezondheid, dus ben ik verkeerd bezig
(haha, dit klinkt heeeel zielig, maar zo bedoel ik het niet echt hoor, het is meer als voorbeeld). Dat vind ik gewoon jammer.

Ik heb zelf ook mijn principes, maar probeer ze anderen niet op te leggen. Als iemand wel met geld wil smijten, en ze kunnen het in overeenstemming met hun geloof, wie ben ik dan om dat af te keuren? Ik denk er alleen wat anders over. Ik hoop dat dat met gezondheid en milieu ook wat meer zou zijn.

elvira (gast)
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor elvira (gast) » 16 dec 2008 12:28

@MissF: ik snap je wel hoor, van dat betuttelende gedoe word ik af en toe ook horendol! Maar ik ben dan wel weer een klein milieufreakje en vind het dus prima dat mensen op die manier gedwongen worden, iets voorzichtiger met de wereld om te gaan (maar ja, duitsland is dan natuurlijk ook een goed voorbeeld... een en al umweltfreundlichkeit hier! Ook als is het dan wel gek dat je nog steeds 200 km/u mag scheuren op de Autobahn!?! :shock: :mrgreen: ).

Over dat fruitgedoe: ik weet niet of je extra vitamines slikt, maar daar zou je zeker aan kunnen denken (is voor zwangere vrouwen sowieso aan te raden.)

En je bent GEEN slechte moeder als je gaat werken/flesvoeding geeft/etc! Het belangrijkste is, dat je je kind vanaf het begin het gevoel geeft dat het bij jullie veilig is, dat het bij jullie welkom is, dat als er iets is, er iemand voor hem/haar is, enz, enz. :lol:

liefs, elvira

Lalage
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Lalage » 16 dec 2008 19:06

Hmmm hebben jullie op de CU of de SGP gestemd? Dan moet je ook niet zeuren dat de overheid veel wil regelen, want die partijen willen dat graag... Ik vind het hartstikke goed dat er zoveel aandacht is voor het milieu. Maar goed, ik ben dan ook opgevoed met erg milieubewuste ouders en in de jaren '80 was er ook een recessie.

Terug naar “Archief”