ostrogoot schreef:het gaat mij niet om de terreur die gedaan worden in de naam van Allah, niet om die radicale moslim maar om de Koran. Jij moet dat boek maar eens kopen en lezen. (een fanatieke moslim mag je al stenigen als jij, als christen dat boek in handen hebt). Lees dan eerst de inleiding en het voorwoord. Het getuigt van intolerantie en wraak jegens de christenen en de Joden en het bestaan van Marsmannetjes wordt niet ontkend
En ik vermoed dat de meeste moslims het niet zo nauw nemen met die passages, net zo min dat de meeste christenen nog verkrachtingsslachtoffers willen stenigen. Ook de Bijbel is bij vlagen een, op zijn zachtst gezegd, niet zo vriendelijk boek.
Jouw anti Joodse uitleg van onze cultuur vind ik vreemd? Wij zijn groot geworden dankzij de hulp van de Joden. Amsterdam is er rijk van geworden. Daar vallen die paar talige uitdrukkingen bij in het niet. Weet je wel wie er vroeger op een briefje van 1000 gulden stond?
Onze grote vriend Baruch Spinoza, dankbaar aangenomen toen Portugal al haar Joden het land uit knikkerde. Behalve etnisch was Spinoza trouwens in niets meer Joods. Het woord atheist is zo'n beetje speciaal voor hem uitgevonden.
Kerk en staat moeten gescheiden blijven en dat is voor een moslim onbespreekbaar.
Fijn dat dat onbespreekbaar is. Moslims zijn nog altijd een minderheid, en zeker het splinterclubje dat zo radicaal is dat ze kerk en staat weer willen samenvoegen, dat dat bespreken verspilling van al onze tijd en energie is.
Je moet eens ophouden met net doen alsof alle moslims deel uitmaken van één grote monoliet en in een soort zwerm-geest handelen.
Wij zijn nu al bang geworden voor de islam. Op de tv zijn nooit grappen of grollen te zien over Mohammed of Allah. Als dat gebeurt dat breekt de hel los. Ik heb nog nooit een kerkgenootschap gezien die in opstand gekomen is als de naam van God misbruikt wordt. En dat gebeurt elke avond.
Als je het nieuws een beetje volgt, kun je niet ontkennen dat de christenen zich ook flink roeren in hun bolwerken. Er wordt geprobeerd theatervoorstellingen te verbieden en de SGP staat op haar achterste benen als in een folder over recycling de frase "eeuwig zonde" staat. Wat dat betreft lijkt je verontwaardiging behoorlijk selectief.
Ambsthalve heb ik veel te maken met moslims. Vrouwen zijn ondergeschikt en mogen niet opkomen voor hun kinderen. Folders over drugs, sex en andere verslavingen mogen niet gegeven worden. Kinderen mogen niet zwemmen en gymmen. Tijdens islamitische feesten worden kinderen ziek gemeld, kerst en paasverhalen mogen niet aangehoord worden.
Het schijnt dat steeds meer moslims vrolijk en van harte het Kerstfeest meevieren.
Zo zijn er nog veel meer zaken te noemen. Belachelijk. Hier in Nederland hoor je je aan te passen of thuis te blijven. Hier is geen ruimte voor dat soort denkwijzen. Wij hebben een Joods Christelijke traditie.
Kijk, wat jij voorstaat is volledige assimilatie van moslims in Nederland, en het liefst binnen 1 generatie. Zo werkt het niet. Integratie is wat anders dan assimilatie. De vrijheden die wij zo gewend zijn sijpelen vanzelf in het moslim gedachtegoed. Roepen dat het allemaal niet snel genoeg gaat en dat ze dan maar terug moeten naar Iran is niet echt constructief.