Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 dec 2008 13:28

Het is niet echt mijn groep, maar wel een andere groep op het zelfde terrein. Het gaat vooral over de versobering van de zorg. Dat mensen opgesloten moeten worden omdat er neit genoeg begeleiding meer is. Daar is gewoon weg geen geld meer voor met die nieuwe zzp toestanden.
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 14 dec 2008 17:53

vanwege ziekte stond ik alleen op een groep van 10 mensen, iedereen wassen/aankleden, ontbijt zelf doen, medicatie 8.00 en 12.00, warme maaltijd om 12.00, toileteren e.d. pff heftig!
Maar ook goed nieuws: ik had vanmiddag mijn eerste officiele familiegesprek :D:D was ook meteen een opdracht voor school. De fam. woont ver weg en is niet in staat om vaak te komen (zoon is arts)
ik kwam ze per toeval de lift tegen en ik zei dat ik ze graag wilde spreken. Ik had m'n begeleider gebeld: "Kom snel ze zijn er nu!!!" :mrgreen: ik wilde een afspraak maken want ze waren tenslotte bij "oma" op bezoek en ik wilde hun kostbare tijd niet afpakken.
Maar hij zei: "Het kan nu!" Ik werd dus een beetje voor het blok gezet en ik zei eerlijk dat ik verrast was en dat ik mijzelf even moest herpakken. Ze hadden alle begrip ervoor, en ze waren heel lief en meegaand. Ze keken mij aan tijdens het gesprek, en ze hadden contact met mij en niet mijn begeleider. (ik heb t ook wel eens meegemaakt dat als IK in gesprek was met een verzorgende naast mij, dat ik nauwelijks werd aangekeken :? ) ik zei eerlijk dat het een toets is voor school en dat ik dit dus ook moet oefenen.
Ze hadden er alle begrip voor gelukkig! Ik heb alles wat ik weten moet, nu nog een MDO en een verslag en Annemieke is klaar voor 3 februari :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 14 dec 2008 20:20

Dat is mooi meegenomen en zulke gesprekken gaan meestel toch beter dan dat je ze plant. Toch?

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 dec 2008 21:51

Dat klinkt goed Kwebbel!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 14 dec 2008 22:55

Wat een uitzending!!
ben best trots op de instelling dat ze hun nek hebben durven uitsteken. De groep waar ik op werk is iets minder heftig. Al kan het er soms bij ons ook uit zien op de slaapkamers, zoals op de foto's die ze lieten zien hoe 1 van de bewoners kan verbouwen.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 15 dec 2008 16:06

@Evelien & Gerdien B: Ja dat zeggen ze idd :wink: maar ik moest mij wel even settelen want ik werd dan wel voor t blok gezet. Gelukkig is haar zoon arts en ook 1ste contactpersoon. Ze hebben ook kennis gemaakt met mijn begleider zij is dan ook 1ste contactverzorgende van deze bewoner. Vandaar dat we een dubbele kennismaking ook hadden. Maar het klinkt heel positief! En ik hoop dat ik genoeg informatie heb! En ik mocht ze altijd bellen als ik wilde om meer te weten.
Het klinkt heel mooi, en ik ben er af en toe nog vol van dat het zo goed ging :mrgreen:
Ik vroeg om een korte reactie van m'n begeleider want het was natuurlijk mijn gesprek, ik moest het leiden e.d. Af en toe sprong ze wel in met technische informatie wat ik niet wist. We hebben het gelukkig echt samen gedaan en dat vond ik heel positief! Ze vond het ook heel goed gaan! We hebben geen evaluatieformulieren erbij gepakt (had wel gemoeten) maar het ging allemaal zo snel, die vullen we in onze volgende dienst samen in.
De zoon (de arts dus) zei later tegen mij toen hij meeliep: "Je gaat het gewoon doen, jij bent er geschikt voor." Toen kon m'n dag al helemaaaaaaaal niet meer stuk :mrgreen: :mrgreen:
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

j-tap
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor j-tap » 15 dec 2008 16:40

Wauw super Kwebbel, klinkt idd goed! Voelt dan echt goed hé... dat je dat zomaar ff gedaan hebt. Helemaal zonder voorbereiding. Wat houdt bij jullie een familiegesprek precies in? Soort van 'evaluatie' over hun moeder?

Vorige week m'n eerste week. Was een nieuwe opname, collega zou 's ochtends de opname doen. Bleek dat de bewoner in kwestie sochtends wel kwam, maar familie smiddags kwam. Opnamegesprek moest dus 's middags, maar dan was de collega al vrij. Door ziekte bleek ik de enige gediplomeerde smiddags te zijn, en werd aan mij gevraagd of ik het wel wou doen; opnamegesprek, familie rondleiden en het een en ander vertellen over het veprleeghuis.
Kreeg het wel ff warm, had het nog niet eerder gedaan (pas afgestudeerd) en werkte er nog maar een week.
Toch gedaan, en ging super :) Kwam naar mijn idee niet over als iemand die er nog maar net werkte en nog niet zo'n gesprek had gedaan. Ben echt zingend naar huis gereden ;-)

Heerlijk, die verantwoordelijkheid en het gevoel serieus genomen te worden.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 15 dec 2008 21:58

Super Kwebbel echt gaaf dat het zo goed ging! En lekker dat je op tijd klaar bent.

Ik heb volgende week dinsdag m´n eind gesprek, heerlijk heb er gewoon zin in. Alles is afgerond, nog even de papieren invullen en het is gewoon rond. De 3 jaar is omgevlogen, en ja dan wachten op de diplomering op 2 maart :wink:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 dec 2008 13:35

ik heb de 2de kerstdag s'morgens vrijgekregen en eigenlijk moest ik oudejaars dag ook werken die heb ik ook vrijgekregen HEERLIJK!

Nu moet ik eerste kerst s'morgens werken en 2de kerstdag s'avonds (en dat zijn diensten van 4uurtjes)
Voorderest is het erg druk lijkt wel of iedereen zijn arm of schouder breekt de laatste tijd :shock:

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 18 dec 2008 18:01

Ik heb vandaag gehoord dat ik ben aangenomen voor de verkorte opleiding verpleegkunde :mrgreen:

Op 2 Maart hoop ik officiel te diplomeren, en op 30 Maart nu te starten met de opleiding in het ziekenhuis. \:D/

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 18 dec 2008 19:24

Leuk, gefeliciteerd!

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 18 dec 2008 19:36

Gefeliciteerd! Super leuk!

meissie88

Berichtdoor meissie88 » 18 dec 2008 19:37

Gaaf CHristien! Gefeliciteerd! En succes!

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 18 dec 2008 19:48

gefeliciteerd!!!

Een bewoner heeft net tegen mij gezegd dat hij trots is op mij. Dat is toch wel erg leuk om is te horen. Al blijft de vraag of hij zelf helemaal beseft wat het betekend om trots te wezen :lol:

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 18 dec 2008 20:55

Bedankt allemaal,

Ik heb nog 1 nachtje, en hoop morgen m´n teamleidster te zien.
Ga het er gelijk maar zeggen, voordat ze het straks van een ander hoort.

Terug naar “Archief”