Gezin en financiën (deel 2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 12 dec 2008 11:16

Sabra schreef:Dan moet mij toch eens worden uitgelegd hoe er voor 50 euro in de week gegeten kan worden. Wij zijn minimaal 150 euro per week kwijt voor twee personen.

Ik doe 1 keer in de week grote boodschappen samen met de buurvrouw die zijn met 2 volwassenen en 3 kleine kinderen en die zijn 100 euro per week kwijt en dan heeft ze echt een giga kar vol hoor.
Wij kopen gewoon waar we zin in hebben als we bloemkool willen en die is 2 euro koop ik het gewoon.
Maar net als wc papier koop ik niet elke week of wasmiddel daar heb ik altijd bonnen voor van lekker leven scheelt erg veel geld.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 12 dec 2008 11:18

Sabra schreef:Dan moet mij toch eens worden uitgelegd hoe er voor 50 euro in de week gegeten kan worden. Wij zijn minimaal 150 euro per week kwijt voor twee personen.

Ik snap dat ook niet. De wekelijkse boodschappen die ik in 1 keer haal daarvoor ben ik meestal 115 euro kwijt. En dan doordeweeks nog de dagelijkse boodschapjes. Zit ik ook op de 150. Nu zijn wij wel met zn vieren maar die kleintjes eten nu ook niet zo veel dat ik daar zoveel extra voor moet halen.

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 12 dec 2008 11:21

Daar zit dan ook wel wasmiddel (soms) en schoonmaakmiddel (soms) bij. Als ik dat allemaal nog genoeg heb wil ik ook wel eens minder kwijt zijn maar gemiddeld 100 euro kom ik wel aan. En dan ben ik nog niet bij de slijter geweest en heb ik ook nog geen sigaretten.. 8)

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 dec 2008 11:22

Nou, ik doe grote boodschappen voor zo'n 80 pond per week, dat is zo'n 100 euro. Daar zit dan geen vlees bij want dat komt van een plaatselijke boerderij en ook geen krantje, en wat ik door de weeks nog extra nodig heb. En we drinken niet (veel), roken niet of wat ook.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 12 dec 2008 11:33

ik ga gewoon naar de Aldi, en naar de Nettorama (en soms een aabieding bij de AH of de SuperdeBoer). Die 50 eur is wel excl shampoo, creme, make up etc. hoor. Het gaat echt om boodschappen, levensmiddelen zeg maar plus wasmiddel. Ik dacht dat het heel normaal was, tenminste mijn schoonzussen doen het ook met ongeveer 50 eur. per week!

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 dec 2008 11:48

zo moeilijk is dat toch niet? misschien ligt het ook wel aan de heoveelheid eten!

tien kilo aardappelen heb je voor 2 euro.. als je twee aardappelen eet op een dag, doe je zo een week of drie ofzo met zo zak! dan heb je alleen de kosten van het vlees en van de groente, nou als die in de aanbieding is even wat halen, een keer een potje... en dan het brood.. goedkoopste boter, goekoop beleg, dus jam, pasta en een keertje smeerkaas.... met een brood kan je, als je weinig eet ook alng doen!

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 12 dec 2008 12:07

eerlijk gezegd vind ik dat goedkope eten niet altijd lekker. Ik wil ook voor een dubbeltje de wereld rond maar het moet nog wel eetbaar zijn. Ik ben ook wel eens bij iemand te eten geweest, we aten "nasi", zeker er was rijst met een flintertje kipfilet hier en daar, bonken winterpeen erdoor heen en een zakje kruiden. Als het zo "moet" is het toch niet leuk meer? Zeker als je iemand te eten krijgt, kun je ook low budget, best wat lekkers op tafel zetten.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 12 dec 2008 12:12

nou wij eten niet echt goedkoop spul.. Maar als je met zn 2-en ben heb je gewoon niet veel nodig en ik krijg nogal es wat van mn moeder of schoonmoeder :mrgreen: Idd zo'n nasi als jij noemt lijkt mij ook niet :(
Het moet wel lekker en smakelijk zijn!! maar ik vind het keileuk om te koken en dan low budget :wink:

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 12 dec 2008 12:18

Eten moet vooral gezond, voedzaam en lekker zijn. Daar heb ik wel wat geld voor over.

Brood haal ik dus bij de bakker, vlees bij de keurslager, kaas bij de kaasboer en fruit en groente meestal bij de groenteboer. Je betaalt dan wel wat meer, maar het smaakt beter en is (in mijn ogen) minder ongezond.

Daarnaast vind ik aardappelen niet zo lekker, wij eten dus vaak verse pasta, rijst en mihoen.

LauraC
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor LauraC » 12 dec 2008 12:20

Sabra schreef: Brood haal ik dus bij de bakker, vlees bij de keurslager, kaas bij de kaasboer en fruit en groente meestal bij de groenteboer. Je betaalt dan wel wat meer, maar het smaakt beter en is (in mijn ogen) minder ongezond.

Hoe kan het voorgaande lijstje nou ongezond zijn?

Sabra
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Sabra » 12 dec 2008 12:22

Supermarktvlees en supermarktbrood ziet er raar uit, en smaakt naar niks. Bovendien heb ik zo mijn bedenkingen bij de kwaliteit van supermarktvlees en supermarktbrood.

Lenny
Luitenant
Luitenant

Berichtdoor Lenny » 12 dec 2008 12:23

en als je biologisch koopt in de supermarkt? dat doen wij nl. Ik vind t bij de slager echt te duur.

kirsten
Kapitein
Kapitein

Berichtdoor kirsten » 12 dec 2008 12:42

Als ik getrouwd ben, moet ik ook erg op de centen gaan letten (we hebben maar 1 inkomen en het is niet enorm veel wat er overblijft). Ik probeer mezelf nu al te trainen om op te letten in de supermarkt. Gelukkig wonen wij dicht bij de Lidl en sommige producten zijn echt prima. Ook groot inkopen scheelt een stuk. Ik ben blij dat wij een vriezer hebben, zodat we restjes gewoon kunnen bewaren.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 12 dec 2008 12:50

hier kmot het vlees van de slager, maar de slager heeft ook goedkoper vlees, en je kan zelf met gehakt, die ikhaal als het gehaktdag is, hele lekkere dingen halen. stukje spek erbij, uitje, kruiden en je hebt zelf een slavink gemaakt! dus biefstuk ed.. laat ik ook gewoon liggen, alleen als ze in de aanbieding zijn haal ik er wel eens eentje om mezelf te verwennen!

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 12 dec 2008 12:52

Sabra schreef:Supermarktvlees en supermarktbrood ziet er raar uit, en smaakt naar niks. Bovendien heb ik zo mijn bedenkingen bij de kwaliteit van supermarktvlees en supermarktbrood.
Die mening deel ik niet met jou, ik haal brood bij de Lidl, Aldi en Boni. Ik vind het goed te eten :) oke banketbakkerbrood zal ongetwijfeld lekkerder zijn maar 2x zo duur als in de supermarkt! Bij de aldi haalde je tot voor kort een heel brood voor 30cent. En ik vind het te eten! (pure mening dus)
Mijn moeder haalde altijd brood bij de bakker. Nu hebben mijn ouders het iets breder maar goed... Toen ik bij m'n schoonouders over de vloer kwam merkte ik al snel dat goedkoop spul best te eten is! Zij hebben het immers niet breed en kopen zoveel mogelijk bij de Aldi / Lidl. Ik vind het best te eten!
Supermarktvlees vind ik ook goed te eten. Ik ga echt niet al m'n vlees bij de slager halen, ik vind het daar echt te duur voor. Heel af en toe als er aanbiedingen zijn bij de slager dan haal ik wel eens wat, maar echt niet wekelijks.
Ik ga wel naar de groenteman voor het fruit en groenten, dat vind ik WEL lekkerder, maar hij heeft gewoon goed spul :wink: en bovendien niet duurder dan in de supermarkt.
Wij halen bij de Boni voor 30 a 40 euro in de week met boodschappen. Daar zit bij:
melk, toetjes, vlees, aardappels, soms wat zakjes groenten, koekjes, frisdrank, sapjes, vleeswaren/kaas e.d., patat en snackjes, soms wat luxere artikelen zoals knoflookstokbrood (maar 45ct !!!! :mrgreen: )
En dan hebben we vrijwel de hele week eten. Soms ga ik naar de supermarkt / groenteman extra als ik even niet uitkom of dat ik gasten krijg. Maar over het algemeen doen wij met 40 euro per week. Dat is dan wel excl. het fruit en sommige groente waar ik dan voor naar de groenteman ga.

@Annet: er zijn heus wel lekkere nasi te verkrijgen! Wij kopen gewoon bij Lidl een kilpak nasi, daar doe ik zelf kip, een eitje, kruiden etc bij. En dan is het echt heel goed te eten! (vind ik dan :wink: )
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

Terug naar “Archief”