Zwanger deel 5

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 10 dec 2008 16:37

Ik ben er al wel 21 aangekomen, ook doordat ik niet op let. Nu eet ik niet overdreven meer, maar die tijd heb ik wel gehad. En in de tijd dat ik niet zwanger was, kwam ik al van elk extra snoepje aan. Dus dat is denk ik tijdens mijn zwangerschap ook gewoon gebeurd. En een beetje breder worden vind ik geen ramp, maar ik zal voorlopig mijn kleding absoluut niet passen, en daar baal ik flink van! Een beetje opletten kan volgens mij echt geen kwaad. Maargoed, ik ben wel blij dat ik eindelijk eens niet elke dag op hoefde te letten wat ik at, dik word ik toch :D Ik ben al sinds mijn twaalfde aan het opletten en dat was ik wel eens flink zat.

Maargoed, ik hoop wel mijn positiebroeken weer aan te kunnen die ik aan het begin van mijn zwangerschap droeg (al heb ik de lekkerste al aan mijn zwangere vriendin weggegeven, beetje dom). Deze 2 broeken ben ik gruwelijk zat :)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

Sterretje
Moderator

Berichtdoor Sterretje » 10 dec 2008 17:57

bloempie schreef:En ik eet deze zwangerschap de hele dag door en echt alleen maar lekkere ongezonde dikmakende dingen, maar ik ben nog maar net aan twee kilo gegroeid. Je kunt er echt niets over zeggen hoeveel je aankomt in een zwangerschap.

Is per persoon denk ik ook heel verschillend. Je hebt mensen die amper aankomen en mensen die verschrikkelijk veel aankomen. Ongeacht of ze voor die tijd wel of niet makkelijk 'aankwamen'.

Ik was op de dag van Anna Sofie haar geboorte 12 kilo aangekomen. Nu ben ik er na 1 maand al weer 11 van kwijt. Netjes iedere dag je buikspieroefeningen doen, veel lopen en vaak de trap op en neer :wink:
Over 1 maand mag ik weer sporten, dus dan komt de rest wel (hoop ik..) :shock:
Time flies when you have none!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 10 dec 2008 18:46

ik bedoelde meer dat het niet leuk is als je meteen onder je gewicht zit na de kraamweek. Ik ben nu zo licht dat ik mijn oude kleding ook niet meer pas, maar ze zijn niet te klein....

Het is zeker per persoon verschillend en ook een beetje of je aanleg hebt om aan te komen denk. Mensen die van zichzelf al wat steviger zijn houden vaak een aantal kilo's over en borstvoeding geven waardoor je zou gaan afvallen werkt soms ook niet.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 10 dec 2008 19:22

lammetje schreef:
Het is zeker per persoon verschillend en ook een beetje of je aanleg hebt om aan te komen denk. Mensen die van zichzelf al wat steviger zijn houden vaak een aantal kilo's over en borstvoeding geven waardoor je zou gaan afvallen werkt soms ook niet.

werkt wel, al oet je dan wel een half jaar volledig bv geven... dan gaat het snel. Ik merk nu nu ze nog maar twee keer krijgt op een dag, ik weer uit moet kijken wat ik eet!

ik mocht slagroom... etc.. en dt hoef ik nu nie tmeer te doen... helaas :oops:

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 10 dec 2008 21:54

Ja Miep leuk om je te zien hier! Vertel eens wat meer over je zoontje.

Ik weet ook niet hoe het komt dat de 1 veel aan komt en de ander niet, bij mij verschilt het zelfs per zwangerschap, bij Christiaan 19 kilo aangekomen waar er helaas nog wel 10 van aanzitten. Bij Simon 7 kilo in de kraamweek paste ik al weer mijn kleren en nu sta ik 2 kilo in de min. Dus dat is helemaal heerlijk.

en ik eet echt gewoon en heb met sint ook allemaal lekkers op. Dus tja geen idee.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 dec 2008 11:09

vaag hé! Komt misschien ook hoe je de baby draagt, of je het ziet enzo. Er zijn tenslotte mensen die niet merken dat ze zwanger zijn, die dus niet extreem veel aankomen én waar je niks bij ziet. Misschien heeft dat nog wat met elkaar te maken...

Maar hoe is het nu met de zwangeren? Nog vervelende klachten?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 dec 2008 11:28

Niet bij iedereen geldt het borstvoedingsverhaal helaas. Ik zit soms bijna te twijfelen of ik daarvoor dan maar borstvoeding zou geven, maar als het niet werkt en ik geef tegen mijn zin borstvoeding, dat wil ik absoluut niet.
Nouja, we zien het wel als het geboren is :D

Hier gaat het best heel goed, alleen heb ik 's nachts enorm 't zuur, continu komt mijn eten omhoog. vannacht weer een half uur boven het toilet gehangen van misselijkheid, volgens mij gewoon doordat alles steeds omhoog komt. Met twee kussens slapen helpt minimaal, en ligt niet lekker (ik hou van een heeeel dun kussen of liefst helemaal geen kussen).
Maargoed, ik heb toch verlof en nog geen kind rondlopen dus ik kan overal extra slaap vandaan pikken :D

Het gaat wel erg opschieten nu. Maximaal 7 weekjes nog, dan zijn we papa en mama! Heel raar idee :D

Haai
Kolonel
Kolonel
Contacteer:

Berichtdoor Haai » 11 dec 2008 11:33

Ik at altijd een paar Rennies voor ik ging slapen, dat hielp wel redelijk. Heb je dat al geprobeerd?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 11 dec 2008 11:40

Haai schreef:Ik at altijd een paar Rennies voor ik ging slapen, dat hielp wel redelijk. Heb je dat al geprobeerd?

Ja, zoiets, Graviscon. Maar dat helpt wel met inslapen, maar ik word er na een uur weer wakker van, en teveel van die dingen is volgens mij niet zo goed.
Maar ach, als dat alles is, dat heb ik wel voor ons kindje over hoor ;)

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 11 dec 2008 13:23

ja vervelend, herken het wel. Heb er beide keren last van gehad, bij Eva Lynn zelfs overdag ook. Kleine porties eten en een paar uur voordat je gaat slapen niet meer eten.... maarja als je trek heb (hormonen..... :mrgreen: )

spannend hoor!

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 11 dec 2008 18:27

M'n schoonzusje had ook altijd erg last op het laatste van maagzuur.
Toen heeft ze bepaalde dingen laten staan en niets meer gegeten na het avondeten en dat hielp enorm.

M'n nichtje wordt echt groot!!! 8)
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

Memmem
Moderator

Berichtdoor Memmem » 11 dec 2008 21:00

MissF schreef:
Hier gaat het best heel goed, alleen heb ik 's nachts enorm 't zuur, continu komt mijn eten omhoog. vannacht weer een half uur boven het toilet gehangen van misselijkheid, volgens mij gewoon doordat alles steeds omhoog komt. Met twee kussens slapen helpt minimaal, en ligt niet lekker (ik hou van een heeeel dun kussen of liefst helemaal geen kussen).
Maargoed, ik heb toch verlof en nog geen kind rondlopen dus ik kan overal extra slaap vandaan pikken :D

Het gaat wel erg opschieten nu. Maximaal 7 weekjes nog, dan zijn we papa en mama! Heel raar idee :D

Wat onder je matras doen, een dun dekbed o.i.d. Is ook nog beter voor je nek.

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 11 dec 2008 21:51

Funlover schreef:M'n schoonzusje had ook altijd erg last op het laatste van maagzuur.
8)

geen chocola en koffie hielp hier.. maa rik kon ze beide niet laten staan, dus toen toch maar voor lief genomen!

k ehb denk ik heeel mijn zwangerschap zuur gehad, op een gegeven moment werkte er niks meer zoals rennie ofzo...

maar het bed een stukje om hoog, bij het hoofdeind helpt wel.

Zonnetje
Mineur
Mineur

Berichtdoor Zonnetje » 12 dec 2008 06:59

Bij mij hielp het soms ook als ik een hap vla ging eten als ik last had van maagzuur, 't is net of dat dan tegenwerkt.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 12 dec 2008 10:12

Ik ben een enorme 'zeikerd' maar ik lust absoluut geen gele vla, sowieso zeer weinig met een vanillesmaak, net als vanillegeuren, brr...
Maar ik denk dat niets na het avondeten wel echt helpt, want vannacht heb ik nergens last van gehad. Ik had gister na het eten niks meer op, om de eenvoudige reden dat ik het vergeten ben. Meestal heb ik vanzelf trek en eet ik nog wel iets, nu ben ik de hele avond onderweg geweest. Dat helpt dus denk ik :D

Terug naar “Archief”