meissie88 schreef:Oeps....Ik heb deze week de BMW van m'n vriend, moest ik 'm gister van z'n werk ophalen, omdat ie onverwachts dagje vrij was, staat hij te gebaren, snapte er niks van...Bleek de voorband zo goed als leeg te zijn

Zat een dikke bout in, en ik had eigenlijk niks gemerkt, de auto trok ook niet naar links ofzo...
M'n vriend heeft gelijk de band verwisseld, naar 'n handelaar in banden gebracht, en die zei later dat we heel veel geluk hebben gehad, dat de bout niet van de ene kant in de andere kant van de band gstoken had, want dan had je 'n hele nieuwe band er om kunnen laten zetten, nu kon het gelukkig nog net geplakt worden....

Scheelt weer heel wat eurie's

Bij mij was het half november lekke banden tijd

Op vrijdag had ik op mn werk een uurtje tijd-voor-tijd opgenomen en wilde ik in mn auto stappen, zag ik dat mn auto scheef hing..... Ja hoor, rechter-achterband lek

Gelukkig heb ik een volwaardig wiel als reserve, alleen die lag onder een hele stapel met troep (ja, daar heb je een kofferbak voor he

) Half uurtje later was het probleem opgelost en kon ik alsnog naar huis. Ik had dat weekend echter geen tijd om langs de bandenboer te gaan dus dat zou het weekend erop moeten gebeuren.
De dinsdag erop ging ik s avonds ff naar een vriend toe en toen merkte ik al dat hij leegstond, maar ben gewoon doorgereden want anders stond k ergens halverwege. Het boeit me niet of ik mn band dan finaal kapot rij of niet, zolang de velg maar heel blijft
Ik de ANWB gebeld en die zouden een mannetje langs sturen. En idd, een uurtje later stond er een ANWB-er op de stoep. Hij heeft even bij t wiel gekeken maar ik wist intussen al dat er een gat zat in het loopvlak.
"Dan mag je voor me uitrijden naar het service-centrum in Rhoon, niet te hard, maximaal 80 km/u" zei hij tegen mij. Zo gezegd, zo gedaan, mn vriend en ik voorop in mn 940 richting Rhoon.
Rond 2200 reden we bij ons de straat uit en namen we een rotonde voor driekwart. Op het laatste moment zag ik nog net iets glimmends in het donker: een neger op een onverlichte fiets die van links kwam, dus vanuit de verkeerde richting.
Ooit weleens een onverlichte neger zien fietsen vanuit een richting die je niet verwacht?? Ik kan je verzekeren dat je ze eerder dood hebt gereden dan dat je ze ziet!
Ik stond net op tijd stil, de neger stopte in de middenberm.... 1,5 seconde later een keiharde knal en toen klapte de ANWB-er van achteren met z'n VW Transporter T5 op mijn Volvo 940..... Voor mn gevoel stond hij halverwege mn kofferbak, dus ik heb mn auto snel aan de kant gezet en stapte uit om te kijken wat er nog over was van mn auto.
Op een kapot achterlichtglas en een bumper die iets scheef stond kon ik niets ontdekken!!
De VW van de ANWB-er was er echter een stuk slechter aan toe: heel de bumper was ontzet, de koplampen lagen los, allerlei kunststof delen en de kentekenplaat lagen op straat, de radiateurs van z'n intercooler en motor waren ingedeukt (gelukkig net niet lek), de motorkap was ontzet, in z'n kofferbak lag er een kapotte spuitbus te spuiten en de slang van de airco was behoorlijk geknikt. (Z'n collega's noemden het later een tupperware-bus

)
Schadeformuliertje ingevuld op het ANWB service-station in Rhoon en uiteindelijk heeft die ANWB-er me geweldig geholpen door mn lekke band door een oude (niet-lekke) band te vervangen. Niets dan lof voor de ANWB, en dit soort ongelukjes mogen van mij vaker gebeuren want ik heb er flink wat geld aan overgehouden