Werken in de zorg... (2)

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 02 dec 2008 17:41

Wij gaan ook om en om. Tenminste de meeste. Anderen willen perse kerst of perse oud&nieuw en dat kan geregeld worden :D meestal luisteren ze wel, het is wel jammer dat als je dan toch andere diensten moet draaien ze het je niet laten weten....
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 02 dec 2008 18:26

Er zijn ook invalkrachten die juist met die feestdagen wíllen werken... Koninginnedag bijv. wilden alle vaste krachten vrij en werkte ik juist verschillende jaren: lekker relaxt, geen bijzonderheden in de planning voor het restaurant enzo en weinig deelnemers.
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

j-tap
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor j-tap » 02 dec 2008 18:30

Ja daar profiteren ze van, de mensen met kleine contracten willen meestal wel veel werken en plannen die op zulke dagen in.

Is bij jullie een contract van 24 uur weinig MissF? Heb een contract van 32 u en een van de weinigen die zo'n groot contract heeft. Meesten werken 18/20 u per week.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 04 dec 2008 20:52

@ j-tap
Waar werk je? en wat doe je precies in de zorg?
Of heb ik nu wat gemist?

Wij hebben vandaag sinterklaas gevierd met de bewoners,
echt heel erg gezellig!.

En zijn weer begonnen met de zomer vakantie in te vullen,
dat is echt elk jaar weer een probleem.

Vorig jaar heb ik geen vakantie gekregen die ik wilde,
en nu hou ik m´n poot eens stijf nu mag een ander schuiven :wink:.

Hoe is dat op andere instellingen?

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 dec 2008 22:16

Bij ons is er heeeeeel af en toe een contract voor 8-24 uur, voor invallers. Daarna komt 16-32 uur voor invallers. Maar op een vaste groep is 24 het echte minimum. Voor mij zou 16 uur ook prima zijn, maar dat kan dus niet, ook als invaller niet, want dan moet je soms ook gewoon die 32 uur halen. En aangezien ik mijn werk onwijs leuk vind, en erg graag daar wil blijven voorlopig, ga ik lekker 24 uur werken. Minder zou ook niet haalbaar zijn op een groep, dan mis je veel te veel.

Zomervakantie gaat bij ons best. tenminste, ik ben de enige die graag in de zomervakantie zelf wil, de rest wil allemaal september. Onze groep is ook altijd 1 week op kamp, 1 week gesloten en 1 opvang week waarin minder personeel nodig is. Ik ga toch niet mee op kamp, omdat we dan als het alles goed gaat een kindje van 6 maanden hebben. Daarom is het voor iedereen het handigst als ik rond die tijd vakantie neem. Nouja, dat vind ik iedereen best, tenminste, vorig jaar wel. de rest zoekt het met elkaar maar uit, wie de periode's in september krijgen, maar eigenlijk is het ondelring altijd goed te regelen.
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

j-tap
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor j-tap » 05 dec 2008 11:07

@christien, had ik idd nog niet verteld.. Ik werk 32 uur in een psychogeriatrisch verpleeghuis als Verzorgende IG.

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 05 dec 2008 11:39

j-tap schreef:@christien, had ik idd nog niet verteld.. Ik werk 32 uur in een psychogeriatrisch verpleeghuis als Verzorgende IG.

Leuk, heb je het goed naar je zin?
Werken jullie ook klein schalig met woongroepen?

j-tap
Verkenner
Verkenner

Berichtdoor j-tap » 05 dec 2008 11:59

christien schreef:
j-tap schreef:@christien, had ik idd nog niet verteld.. Ik werk 32 uur in een psychogeriatrisch verpleeghuis als Verzorgende IG.

Leuk, heb je het goed naar je zin?
Werken jullie ook klein schalig met woongroepen?

Ja, erg goed! Nee, over een half jaartje is het nieuwe gebouw klaar, en wordt daar alles kleinschalig. Ben ik wel blij mee, want dat werkt veel fijner, meer betrokkenheid bij de bewoners, enz. door kleinere groepen.
Werk jij ook in de PG?

christien
Majoor
Majoor

Berichtdoor christien » 05 dec 2008 13:05

Leuk, ja dat is idd erg fijn om kleinschalig te werken.
Nee ik werk op een psychiatrische afdeling, in een verpleeghuis.
Wel kleinschalig allemaal units van tien clienten.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 07 dec 2008 12:23

Bij ons proberen een paar dan onderling te ruilen. Ik word er nu al zenuwachtig van. Stel m'n man heeft zijn vakantie van 1-14 juli goed laten keuren en hij mag op vakantie.
Ik zet m ook vast van 1-14 juli en plots kan dat niet meer. Alles is vol, ik mag niet weg van m'n leidinggevende...
*slik*
Ik wil weg! Samen met m'n man!! Iemand tips of adviezen?

Nog even dit: op m'n man z'n werk zijn ze niet zo moeilijk en mag hij als hij dat aangevraagd heeft, ook gewoon weg.
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 dec 2008 12:41

mijn man hoeft pas veel later vakantie op te geven en dan heb ik allang mijn goedkeuring binnen.
En ik vraag zelf nooit in de ''kinderzomervakantie'' aan vind ik meer voor de mensen met kinderen en daar hebben wij nog geen rekening mee te houden.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 dec 2008 12:49

Bij ons wil juist iedereen na de schoolvakantie. Als ik dat ook wil, zal dat moeilijker worden. Mijn man heeft in principe gewoon de bouwvak, maar als hij zegt dat hij in september pas vakantie wil, gaat hij de bouwvak gewoon (gedeeltelijk) door. Wij hebben het wat dat betreft wel erg makkelijk.

Zou je als team niet bij elkaar kunnen zitten, Kwebbel, en het met elkaar onderling oplossen? Zo doen wij het ook, de teamleider heeft hier niks in de te vertellen. We hebben gewoon in een vergadering de discussie en dan rollen daar de vakanties uit.
Wij hoeven het in principe pas rond april/mei te weten, maar dit jaar wil ik het perse al in december geregeld hebben, omdat ik pas in mei terugkom, en bang ben dan naast het net te vissen. Dus doen we het dit jaar al met de vergadering in december. maar ach, we komen er altijd wel uit met elkaar. Scheelt wel dat niemand bij ons in het team kinderen heeft. Ja, eentje met 2 bijna volwassen kinderen, dus dat telt niet echt mee.

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 dec 2008 12:52

dan heb jij toch wel gigantisch lang verlof missf? of niet? Ik heb heel veel collega's met kleine kinderen (basisschool) Als ik in het hoogseizoen aanvraag krijg ik het wel maar wij hebben het liever later dan heb je het tenminste nog tegoed :D

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 07 dec 2008 12:56

Ik heb tot nu toe gewoon 6 weken voor de datum, 10 erna en nog 4 extra vanuit onze CAO. Ik mag er dan nog maximaal 26 weken aan vast plakken (wel onbetaald hoor ;) ) als ik wil, maar dat hoef ik pas eind maart aan te geven :)
Het is heerlijk om als enige van de hele locatie zwanger te zijn en maar 24 uur te gaan werken, dan doen ze alles voor je ;)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 07 dec 2008 13:01

oke dus eigenlijk loopt het eind maart af en dan kun je onbetaald tot mei als je wil thuis blijven. Lekker hoor gaat jullie kindje naar de opvang of weten jullie het nog niet?
Wij hebben ook weinig tot geen zwangeren in het team.

Terug naar “Archief”