Gezin en huishouding deel 3

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 04 dec 2008 19:01

dat vindt ik dus gek he.....

hier mag iedereen binnen lopen druppelen, met vieze/schone/halfschone voeten..... Ik maak me er niet druk om.

Vandaag heb ik de afwas voor een gedeelte gedaan. Vanavond laat de rest.

Gerdien B.
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor Gerdien B. » 04 dec 2008 19:42

De gekste situaties gehad dat de schoenen uit moesten als we bij mensen kwamen. Thuis hadden wij zeil en dat is ideaal. Iedereen stormde vroeger binnen. Ook mijn oompjes die in de buurt aan het klussen waren en dan kwamen eten. 's Avonds werd er even een dweil over gehaald en klaar. De gezelligheid weegt niet op tegen even die dweil er over heen halen.

Vandaag enorm veel in huis gedaan. Alles van zijn plek gehaald, schoongemaakt en in de hoekjes ook. Daarna alles op een andere plek terug gezet.

Wilde ook nog ramen zemen, maar met de sneeuw toch maar niet gedaan. (op de huiskamer binnen wel) De ramen zijn hier ook vreselijk vies, maar moet er nog maar even tegen aan kijken ;)
Een leuk kaartje sturen en krijgen doet altijd goed!

jamillah
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor jamillah » 04 dec 2008 20:14

Als je kinderen hebt is het wel lekker om een schone vloer te hebben. Ze kruipen, hangen, liggen en spelen daar de hele dag. Maar ik kan me er niet echt heel erg druk om maken. Regelmatig een dweil erdoor, hond zn poten schoon alstie is uitgelaten, klaar.

kwebbel
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor kwebbel » 04 dec 2008 20:41

Evelien schreef:dat vindt ik dus gek he.....

hier mag iedereen binnen lopen druppelen, met vieze/schone/halfschone voeten..... Ik maak me er niet druk om.

hihi ik kan mij daar druk om maken, vieze vloer :shock: en ik wil dan ook niet wachten tot de volgende dag want dan zit het er een beetje aangekoekt (ingehard)... grr...... :x
ik weet eigenlijk niet waar ik mij niet druk om maak....... ik ga ns ff brainstormen 8)
¯`v´¯)
`•.¸.•´
¸.•´¸.•´*)
(¸.•´ (¸.•´*..¸¸.•´¯`• Groetjes...

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 dec 2008 21:37

kwebbel schreef:

hihi ik kan mij daar druk om maken, vieze vloer :shock: en ik wil dan ook niet wachten tot de volgende dag want dan zit het er een beetje aangekoekt (ingehard)... grr...... :x
ik weet eigenlijk niet waar ik mij niet druk om maak....... ik ga ns ff brainstormen 8)

gewoon lekker weer dweilen! k heb eenhele makkeijke dweil aan een stok dus tis zo gepiept! en dan lekker met de benen op de bank omdat je neit over het gedweilde kan lopen!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 dec 2008 21:42

paprikameisje2 schreef:
kwebbel schreef:

gewoon lekker weer dweilen! k heb eenhele makkeijke dweil aan een stok dus tis zo gepiept! en dan lekker met de benen op de bank omdat je neit over het gedweilde kan lopen!

hmm ik zit meestal op de trap :lol:

ik kan er ook niet tegen als er veel troep op de grond ligt, maar dweil 1 keer in de week, soms 2x als het echt vies is. Vaker is gelukkig nog niet nodig maar als Eva Lynn straks gaat kruipen.....

paprikameisje2
Generaal
Generaal

Berichtdoor paprikameisje2 » 04 dec 2008 21:47

lammetje schreef:
paprikameisje2 schreef:
kwebbel schreef:

hmm ik zit meestal op de trap :lol:

ik kan er ook niet tegen als er veel troep op de grond ligt, maar dweil 1 keer in de week, soms 2x als het echt vies is. Vaker is gelukkig nog niet nodig maar als Eva Lynn straks gaat kruipen.....

ik dweil elke dag... en zuig elke dag nadat we (vooral julia brood) gegeten hebben.. anders voel ik telkens een kruimel onder me voeten en daar heb ik zoooooooooo hekel aan!

lammetje
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor lammetje » 04 dec 2008 22:02

jaa de kruimeldief maakt hier overuren. Maar stofzuigen doe ik 2 keer in de week boven en beneden, de rest veeg ik, gaat een stuk sneller en het is toch goed schoon.
Maar met stofzuigen neem ik ook meteen heel de bank mee en stof ik de kasten, vensterbank, trap etc ook af.

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 04 dec 2008 22:22

Ik zou er wel een beetje van balen als mensen met natte schoenen binnen zouden lopen eigenlijk. Onze vloer kan niet zomaar elke dag gedweild worden, en als vocht er te lang op staat, komen er nare kringen die niet meer weggaan. Er zit geen lak op de vloer. Ook hebben we een heel licht vloerkleed bij de bank, vind ik toch wel jammer als het heel snel vies is.
maargoed, we hebben een prima droogloopmat bij de voordeur, en als ik mensen verwacht komen ze meestal via de garage, en voor ze dan in de kamer zijn, zijn de schoenen echt wel drooggelopen op die vloer en de trap, dat boeit me veel minder.

Ik trek zelf mijn schoenen niet snel uit bij mensen (alleen mensen bij wie ik me heel erg thuis voel en bij wie ik met mijn voeten op de bank ga zitten), maar zorg er wel voor dat ze zo schoon mogelijk zijn voor ik doorloop, een beetje opvoeding mag wel ;)
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 05 dec 2008 06:47

Waar wij eerst woonden had niemand zijn schoenen aan binnen, die gewoonte heb ik eigenlijk helemaal overgenomen. Zelfs als je huisbezoek kreeg, deden de broeders hun schoenen uit in de gang! Ik ga het iemand niet verplichten maar zeker als ik kinderen in huis krijg die doorbanjeren vraag ik wel of hun schoenen schoon zijn. Ben geen slaaf van me huishouwe maar hoef me zelf ook niet onnodig werk te bezorgen.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Evelien
Maarschalk
Maarschalk

Berichtdoor Evelien » 05 dec 2008 08:21

oke, kinderen komen elke dag wel binnen (soms wel meerdere malen) en dat is dan ook wel even wat anders dan dat er iemand even langs komt.

marjo
Sergeant
Sergeant

Berichtdoor marjo » 05 dec 2008 12:42

Mijn ouders kwmaen allebei van een boerderij en daar kwam echt niemand met schoenen binnen (m.u.v de zondag). Dus daar ben ik wel mee opgevoed. En wij hebben nu een aantal buitenlandse vrienden en kennissen (zowel Westers als niet-Westers) en daar is schoenen uitdoen ook veel gebruikelijker. Zo hebben wij CHinese vrienden die bij de ingang tien paar slofjes hebben staan die het bezoek mag aantrekken.
Dus eh ja, wij zijn ook erg van schoenen uitdoen.

Funlover
Majoor
Majoor

Berichtdoor Funlover » 05 dec 2008 13:33

Ik vond het vroeger echt heel irritant als ik bij iemand kwam en moest m'n schoenen uit. Dan had je soms toch koude voeten. Brrr

Ik ben dus tegen schoenen uti meoten. Maar maak wel gebruik van de drooglopmat :D
Alles komt goed, hoe dan ook. Zo niet, dan toch!

LeChat
Generaal
Generaal
Contacteer:

Berichtdoor LeChat » 05 dec 2008 13:42

Als je net een laddertje bij je teen in je panty hebt is het ook 'n beetje genant als je schoenen uit moeten... en sommige mensen hebben nou eenmaal 'geurende' voeten, dan heb ik ook liever dat de schoenen aan blijven. :)
Gelijk hebben is wat anders dan gelijk krijgen

Saskia
Majoor
Majoor

Berichtdoor Saskia » 05 dec 2008 14:46

Bij mij doen mensen ook vaak de schoenen uit, hoewel het van mij helemaal niet hoeft. Maar ik heb ook 5 paar sloffen onder de kapstok staan, dus ze hoeven in ieder geval geen koude voeten te hebben.

En idd LeChat, heel vervelend als je een ladder hebt en je schoenen moeten uit :)

Terug naar “Archief”