huizen, tuinen, inrichtingen, hoe leef je?

De Archiefkast van het Forum. Oude discussies zijn hier nog eens na te lezen.

Moderator: Moderafo's

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 dec 2008 19:11

haha nee wij hebben geen gordijnen :wink: (geen geld voor) nee dat is een grapje.
Ik hou eigenlijk niet van gordijnen (hadden we thuis ook niet) ten eerste komt het heel druk over en mensen kunnen eigenlijk niet bij ons binnen kijken omdat ons huis gelijk aan de stoep staat. En ik ben nog nooit gordijnen tegen gekomen waar ik van zei die zijn mooi! En als ik ze wel mooi vind staan ze niet in ons huis :lol:
En s'avonds doen we de rolluiken dicht als we naar bed gaan pas anders vind ik het veel te opgesloten en ik heb niks te verbergen voor niemand :D

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 03 dec 2008 19:14

Ja tis maar net waar je van houd hoor en misschien scheelt het ook wel dat jullie dus rolluiken hebben, maar toch knap om niet 1 soort gordijn mooi te vinden van de vele soorten die er zijn :mrgreen:

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 dec 2008 19:23

haha ja hoezo moeilijk en als ik een keer iets mooi vind past het niet bij onze inrichting en ik moet ook zeggen we zoeken er niet naar hoor en nu met onze poes is het ook niet erg want ze klimt overal in :lol:

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 03 dec 2008 19:27

Haha, ja als je een poes hebt is het uikijken met gordijnen voor je er erg in hebt hangen ze in de gordijnen.

rosekapje
Majoor
Majoor
Contacteer:

Berichtdoor rosekapje » 03 dec 2008 19:29

wij hebben ook nog steeds geen gordijnen in de woonkamer en wonen hier al langer als 2 jaar :o . Ik vind ook echt niks mooi, wat ik zie. maar we zoeken gewoon verder. Bij de slaapkamers en keuken heb ik wel wat gevonden.

Bij ons in de woonkamer mist ook niemand het, het valt pas op als ik er wat over zeg.
Wees sterk en moedig. Sidder niet en wordt niet verschrikt. want de Here, uw God, is met u, overal waar u gaat (Jozua 1:9)

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 dec 2008 19:30

ja klopt is bij ons ook zo pas had ik het er met een vriendin over en die ging terug naar de kamer en toen zag ze het pas terwijl ze hier toch geregeld komt haha

Galateia
Kolonel
Kolonel

Berichtdoor Galateia » 03 dec 2008 19:36

liefie schreef:En s'avonds doen we de rolluiken dicht als we naar bed gaan pas anders vind ik het veel te opgesloten en ik heb niks te verbergen voor niemand :D

Dat snap ik dus echt niet. Hangen jullie nooit in je pyjama ondersteboven op de bank?!

Ik kan niet zonder gordijnen. Vreselijk als mensen naar binnen kunnen kijken. Ik heb heel veel te verbergen, hoor. Zoals nu, lekker in hangkleren op de bank, onder een plaid, mn haar alle kanten op. Ik moet er niet aan denken, dat er nu iemand voorbij loopt en mij in deze staat op de bank ziet liggen :mrgreen:
Zolang de aarde kinderen geeft
die morgen moeten sterven
teveel zijn in hun eigen land
zullen zij hun namen kerven
in het hart van een vreemde

liefie
Generaal
Generaal

Berichtdoor liefie » 03 dec 2008 19:41

Haha dan wil je me nu niet zien :wink: Ik kan al niet tegen dichte ruimtes dus als ik gordijnen zou hebben zouden ze niet eens dichtgaan en als je echt bij ons binnen wil kijken moet je dus voor het raam stil gaan staan en dat doet niemand en zo wel dan zwaai ik even naar ze :mrgreen:

MissF
Generaal
Generaal

Berichtdoor MissF » 03 dec 2008 20:20

Ik ben ook dol op gordijnen. Eigenlijk wilde ik voor de tuindeuren vouwgordijnen en gewone gordijnen, maar volgens mijn man nam dat teveel licht weg, en dat is denk ik ook zo. Daarom maar gewone gordijnen. Gewoon de meest simpele witte gordijnen. Ze zijn lange tijd gewoon voor de sier geweest, maar nu doe ik ze 's avonds heel vaak dicht. Wij wonen midden in de stad, en onze overnburen zitten op een paar meter afstand. Wel grenst hun 'rommelkamer' aan onze woonkamer zeg maar, dus eigenlijk kijkt er bijna niemand in, maar ik vind het zo gezellig, gordijnen dicht, niemand die me ziet, heerlijk! Dat donkere gat hou ik niet zo van.

Ik ben me nog steeds aan het beraden op een salontafel. Ik wil deze sowieso weg hebben, en ik wil geen standaard tafel terug. Aan de ene kant vind ik twee kleine of 1 grote poef met dienblad erg gezellig, maar ben bang dat dat zo tijdelijk is. Twee kleine tafeltjes vind ik ook erg leuk (kunnen we er makkelijk 1 wegschuiven als we dat willen), maar we hebben ook al 2 fautuils, 2 kandelaren, 2 lampjes, 2 witte en 2 bruine eetkamerstoelen, 2 dubbele tuindeuren. Het wordt zo twee.

Of helemaal niks, dat vind ik nog leuker, en dan gewoon zo'n kubus of 2 kubussen op 2 verschillende plaatsen, die je als tafel erbij kunt schuiven. Maar dat durf ik niet zo goed, ben zo bang dat het niet mooi staat...

Dus zo tobben we verder :D Nog iemand een goed idee?
Uw Woord is een Lamp voor mijn voet, en een Licht op mijn pad...

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 dec 2008 20:26

ik heb ook nooit de gordijnen dicht, wij wonen vlak aan de straat. Maar sinds van de week doe ik ze toch maar dicht. Ik wandelde de kamer in, in mijn fuik, 's morgens vroeg. Liep net de buurman (buiten) naar zijn voordeur toe om de hond binnen te laten. Ik wil natuurlijk absoluut niet de buurman in verleiding brengen :mrgreen:

Gordijnen dicht vind ik ook niet echt prettig. Heb net mijn raam weer opgeleukt met kaarsen erin en die branden. Nou met gordijn dicht zie ik er niets van. Nu gaan ze dicht als we naar bed gaan.

In ons vorige huis liep een kerel altijd ongeveer achterstevoren bij ons langs om naar binnen te kijken. Mijn man is toen es een keer naar buiten gegaan om te vragen of ie ff binnen wilde komen om te kijken hoe het er uit bij ons uitzag. Hij deed het daarna nooit meer!

Eigenlijk vind ik het ook altijd erg leuk om bij anderen naar binnen te kijken hoe het er uit ziet.
ja, dat is mijn mening dan he.....

*Annet*
Generaal
Generaal

Berichtdoor *Annet* » 03 dec 2008 20:27

en wij hebben een koffer als salontafel. Reuze onhandig maar wel leuk! Weet je wel, zo'n koffer die ze vroeger mee op reis namen. Hij schijnt van een of andere schilder, Bert Nooteboom heet ie, te zijn geweest. Nooit gehoord van die gast, maar affijn.
ja, dat is mijn mening dan he.....

Tuinfluiter
Majoor
Majoor

Berichtdoor Tuinfluiter » 03 dec 2008 21:56

Ja idd lekker beschut is dat met de gordijnen dicht, als we weleens een eindje lopen 's avonds en dan naar binnen kijken bij de mensen die de gordijnen open hebben vind ik dat niks, je kijkt recht naar binnen, ziet iedereen hangen op de bank met een zak chips enz, nee ik heb niks te verbergen maar vind het heerlijk om in m'n pyama te kunnen zitten
's avonds zonder dat iedereen bij me naar binnen kijkt, er lopen hier hele kudde dames voorbij de lekker kunnen gapen :mrgreen:

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 dec 2008 22:02

*oeps dubbel*
Laatst gewijzigd door trijntjejohanna op 03 dec 2008 22:03, 1 keer totaal gewijzigd.

trijntjejohanna
Generaal
Generaal

Berichtdoor trijntjejohanna » 03 dec 2008 22:03

*Annet* schreef:
In ons vorige huis liep een kerel altijd ongeveer achterstevoren bij ons langs om naar binnen te kijken. Mijn man is toen es een keer naar buiten gegaan om te vragen of ie ff binnen wilde komen om te kijken hoe het er uit bij ons uitzag. Hij deed het daarna nooit meer!

.

je brengt me op een idee! hier komt heel vaak een vrouw langs.. die dan nors naar binnen kijkt!

Daatje123

Berichtdoor Daatje123 » 04 dec 2008 09:12

Gordijnen, nee dat is ook niet mijn ding. Wij hebben overal wit houten luxaflex hangen. Als die dicht gaan dan is het nog lekker licht. Meestal hebben we ze wel naar beneden 's avonds, maar dan open. Nu scheelt het dat wij aan een auto vrij stukje wonen, op een hoek. Enige wat er langs komt is de buurman die z'n hond uitlaat en af en toe een fietser. En onze keuken zit aan de voorkant, aan de tuinkant hebben we een brandgang, daar komen dus ook bijna geen mensen. En al zouden ze er komen, dan moeten ze door de heg heen, door de tuin heen naar binnen kijken. Nee, laat maar lekker open. Lampjes aan in de tuin, gezellig!

Terug naar “Archief”